wymiana termostatu i płynu w chłodnicy
Moderator: Moderatorzy
wymiana termostatu i płynu w chłodnicy
witam
musze wymienic płyn w chłodnicy oraz termostat poniewarz nie chce sie zagrzać ale jak założe tekture na chłodnice to elegancko i z tym wiąże sie moje pytanie czy trudno wymienić termostat w silniku escorta 1.4 jednopunktowy wtrysk i wymienić płyn czy po zalaniu płynem sam sie odpowietrzy czy też trzeba jakoś go odpowietrzyć
z góry dzieki za odpowiedzi
pozdrawiam
musze wymienic płyn w chłodnicy oraz termostat poniewarz nie chce sie zagrzać ale jak założe tekture na chłodnice to elegancko i z tym wiąże sie moje pytanie czy trudno wymienić termostat w silniku escorta 1.4 jednopunktowy wtrysk i wymienić płyn czy po zalaniu płynem sam sie odpowietrzy czy też trzeba jakoś go odpowietrzyć
z góry dzieki za odpowiedzi
pozdrawiam
Bardzo prosto się wymienia. Potrzebujesz tylko śrubokręta i klucza nasadowego 10 na przedłużeniu około 7cm. I kup od razu uszczelke papierową bo mi przy ściaganiu sie potargała.
I odkręcasz węze, odkrecasz 3 śruby, ściagasz obudowe, wyjmujesz sprężynę dociskającą termostat(wystarczy podwadzic śrubokrętem) i termostat masz w łapie:). potem w odwrotniej kolejności i zalewasz pomału płynem do poziomu max zakrecasz korek zapalasz auto i powinno byc ok:)
A i nie rób tego przy ciepłum silniku.
Pozdrawiam
I odkręcasz węze, odkrecasz 3 śruby, ściagasz obudowe, wyjmujesz sprężynę dociskającą termostat(wystarczy podwadzic śrubokrętem) i termostat masz w łapie:). potem w odwrotniej kolejności i zalewasz pomału płynem do poziomu max zakrecasz korek zapalasz auto i powinno byc ok:)
A i nie rób tego przy ciepłum silniku.
Pozdrawiam
No, tak tez robilem. A moze mi ktos powiedziec dlaczego musze kupic druga chlodnice w ciagu roku? Ale od poczatku: Najpierw zaczal mi ciec zbiorniczek wyrownawczy - kupilem nowy, korek stary. Nastepnie po tygodniu zaczela ciec chlodnica, kupilem uzywke, ale w bardzo dobrym stanie, wymienilem i okolo roku pojezdzilem. Teraz znow patrze pod auto i znow cieknie gdzies z chlodnicy. Dokladnie nie ogladalem skad, ale widze, ze cieknie. Mam podejrzenia co do korka zbiorniczka wyrownawczego. Czy nie jest w Escorcie tak, ze uklad pracuje pod pewnym cisnieniem, a nadmiar cisnienia powinien przepuszczac ten wlasnie korek? A jesli nie przepuszcza, to cisnienie tak wzrasta w ukladzie, ze w koncu musi cos strzelic?
Viking raczej nie.Dlatego nie napełniasz zbiorniczka pod " korek", aby wzrost objętości cieczy wywołany wzrostem temp. miał gdzie się pomieścić. W układzie chłodzenia na pewno jest jakieś ciśnienie skoro jest pompa, ale na pewno nie takie aby rozwalało chłodnicę.Zresztą nadmiar "niewykorzystanej' cieczy wraca przelewem do zbiorniczka.
Sądzę , że po prostu miałeś pecha.
Sądzę , że po prostu miałeś pecha.
Mój 1.6 16V Zetec ma dokladnie 6,3 litra płynu chłodniczego. JeŻeli chodzi o wymianę to gdy ja to robiłem, to po spuszczeniu starego płynu, zalałem cały układ na maxa wodą i włączyłem silnik. Po rozgrzaniu wyłączyłem i wypuściłem wodę z chłodnicy. Nie macie pojęcia jaki syf zlatywał !
To najlepszy wg mnie sposob na wyczyszczenie układu chłodzenia bez użycia żadnych środków przeczyszczających, oczywiście jak ktoś chce to może cały ten proces z wodą jeszcze raz powtórzyć
Zostało mi więc tylko zalanie do górnej kreski Borygo Nowy i jest gicior 


POwiedzmy ze Borygo ma zla opinie z przeszlosci bo teraz ich produkty sa duzo lepsze. Ja akurat wybralem tą najlepszą wersję płynu chłodniczego "Borygo Nowy" która jest przeznaczona do samochodów podatnych na większe obciążenie i przebywanie w strefach gdzie występują mrozy (-35 stopni), tez zawiera uszlachetniacze i dodatki antykorozyjne a wiec nie zgadzam sie z opinia ze to zly produkt 
