wymiana termostatu i płynu w chłodnicy

Moderator: Moderatorzy

valdi-77

wymiana termostatu i płynu w chłodnicy

Post autor: valdi-77 »

witam
musze wymienic płyn w chłodnicy oraz termostat poniewarz nie chce sie zagrzać ale jak założe tekture na chłodnice to elegancko i z tym wiąże sie moje pytanie czy trudno wymienić termostat w silniku escorta 1.4 jednopunktowy wtrysk i wymienić płyn czy po zalaniu płynem sam sie odpowietrzy czy też trzeba jakoś go odpowietrzyć
z góry dzieki za odpowiedzi

pozdrawiam
grzechuu

Post autor: grzechuu »

Bardzo prosto się wymienia. Potrzebujesz tylko śrubokręta i klucza nasadowego 10 na przedłużeniu około 7cm. I kup od razu uszczelke papierową bo mi przy ściaganiu sie potargała.
I odkręcasz węze, odkrecasz 3 śruby, ściagasz obudowe, wyjmujesz sprężynę dociskającą termostat(wystarczy podwadzic śrubokrętem) i termostat masz w łapie:). potem w odwrotniej kolejności i zalewasz pomału płynem do poziomu max zakrecasz korek zapalasz auto i powinno byc ok:)
A i nie rób tego przy ciepłum silniku.
Pozdrawiam
Viking

Post autor: Viking »

No, tak tez robilem. A moze mi ktos powiedziec dlaczego musze kupic druga chlodnice w ciagu roku? Ale od poczatku: Najpierw zaczal mi ciec zbiorniczek wyrownawczy - kupilem nowy, korek stary. Nastepnie po tygodniu zaczela ciec chlodnica, kupilem uzywke, ale w bardzo dobrym stanie, wymienilem i okolo roku pojezdzilem. Teraz znow patrze pod auto i znow cieknie gdzies z chlodnicy. Dokladnie nie ogladalem skad, ale widze, ze cieknie. Mam podejrzenia co do korka zbiorniczka wyrownawczego. Czy nie jest w Escorcie tak, ze uklad pracuje pod pewnym cisnieniem, a nadmiar cisnienia powinien przepuszczac ten wlasnie korek? A jesli nie przepuszcza, to cisnienie tak wzrasta w ukladzie, ze w koncu musi cos strzelic?
Awatar użytkownika
darcun4
Posty: 3482
Rejestracja: 22 mar 2005, 20:46
Lokalizacja: Toruń

Post autor: darcun4 »

Viking raczej nie.Dlatego nie napełniasz zbiorniczka pod " korek", aby wzrost objętości cieczy wywołany wzrostem temp. miał gdzie się pomieścić. W układzie chłodzenia na pewno jest jakieś ciśnienie skoro jest pompa, ale na pewno nie takie aby rozwalało chłodnicę.Zresztą nadmiar "niewykorzystanej' cieczy wraca przelewem do zbiorniczka.
Sądzę , że po prostu miałeś pecha.
Pavson

Post autor: Pavson »

Witam.

żeby nie zakładać nowego wątku zapytam tutaj: ile fordzik mieści w sobie płynu chłodniczego?Bo nie wiem na ile się szykować.
ketang

Post autor: ketang »

Pavson, 7 litrasow- przynajmniej moj 1.3 monowtrysk :D
Vieczur

Post autor: Vieczur »

Mój 1.6 16V Zetec ma dokladnie 6,3 litra płynu chłodniczego. JeŻeli chodzi o wymianę to gdy ja to robiłem, to po spuszczeniu starego płynu, zalałem cały układ na maxa wodą i włączyłem silnik. Po rozgrzaniu wyłączyłem i wypuściłem wodę z chłodnicy. Nie macie pojęcia jaki syf zlatywał ! :shock: To najlepszy wg mnie sposob na wyczyszczenie układu chłodzenia bez użycia żadnych środków przeczyszczających, oczywiście jak ktoś chce to może cały ten proces z wodą jeszcze raz powtórzyć :wink: Zostało mi więc tylko zalanie do górnej kreski Borygo Nowy i jest gicior :D
ketang

Post autor: ketang »

Ja bym nie wlal nigdy Borygo do mojej esinki Dostala Dynagela i nie byl wcale taki drogi a ma jakies uszlachetniacze i inne gadzety :wink:
Vieczur

Post autor: Vieczur »

POwiedzmy ze Borygo ma zla opinie z przeszlosci bo teraz ich produkty sa duzo lepsze. Ja akurat wybralem tą najlepszą wersję płynu chłodniczego "Borygo Nowy" która jest przeznaczona do samochodów podatnych na większe obciążenie i przebywanie w strefach gdzie występują mrozy (-35 stopni), tez zawiera uszlachetniacze i dodatki antykorozyjne a wiec nie zgadzam sie z opinia ze to zly produkt :D
ketang

Post autor: ketang »

Oki. :wink:
Pavson

Post autor: Pavson »

Witam.

Ja właśnie dzisiaj wymieniłem płyn chłodniczy. Zalałem Petrygo na -35. Weszło mi go tak ok 6l na oko, czyli podejrzewam że tak jak u kolegi Vieczura.
valdi-77

Post autor: valdi-77 »

witam
jestem już po wymianie termostatu w swoim escorcie
dzięki za podpowiedż grzechuu tylko zamiast uszczelki papierowej
dałem wszystko na silikon a płynu do mojego 1.4 weszło + - 6litrów
pozdrawiam
ODPOWIEDZ