Wskazania akumulatora i poziom elektrolitu.
Moderator: Moderatorzy
- S3ci0r
- Posty: 4783
- Rejestracja: 26 mar 2010, 02:41
- Lokalizacja: Łódź
- Pojemność: 1988
- Rocznik: 1997
- Generacja: MK7
- Nadwozie: Hatchback
Wskazania akumulatora i poziom elektrolitu.
Witam,
Jakie powinny być prawidłowe wskazania woltomierza na akumulatorze, chodzi mi o zakresy pracy na sucho, na odpalonym silniku, przy maksymalnym obciążeniu itd. Chciałem sprawdzić czy mój akumulator jest w dobrej kondycji czy trzeba będzie się rozglądać za nowym.
Jaki powinien być prawidłowy poziom elektrolitu? Po odkręceniu korków w środku jest taka jakby łopatka, która jest poniżej poziomu elektrolitu. Domyślam się że to jest poziom minimalny elektrolitu, a gdzie jest poziom maksymalny? Poniżej zamieszcza kilka zdjęć obrazujących całą sytuację:
Pomiar akumulatora w stanie spoczynku daj wartość 12,39V
Taki mam akumulator:
Jakie powinny być prawidłowe wskazania woltomierza na akumulatorze, chodzi mi o zakresy pracy na sucho, na odpalonym silniku, przy maksymalnym obciążeniu itd. Chciałem sprawdzić czy mój akumulator jest w dobrej kondycji czy trzeba będzie się rozglądać za nowym.
Jaki powinien być prawidłowy poziom elektrolitu? Po odkręceniu korków w środku jest taka jakby łopatka, która jest poniżej poziomu elektrolitu. Domyślam się że to jest poziom minimalny elektrolitu, a gdzie jest poziom maksymalny? Poniżej zamieszcza kilka zdjęć obrazujących całą sytuację:
Pomiar akumulatora w stanie spoczynku daj wartość 12,39V
Taki mam akumulator:
- Jamszoł
- Posty: 22180
- Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
- Lokalizacja: Kalisz
- Pojemność: 2300
- Rocznik: 2008
- Generacja: MK4
- Nadwozie: Kombi
- Kontakt:
trochę mało - masz niedoładowany aku
Powinno być 12,7 - 12,8 V
Po odpaleniu 14,2 do 14,7 V
oczywiscie 0,1 czy 0,2 v mogą być odchyłki - oprócz max podanej przeze mnie wartości w trakcie ladowania
Górne max poziomu elektrolitu - 1 -1,5 cm ponad minimalny poziom
Na boku powinno być zaznaczone jakaś kreską lub kreskami (poziom min i max ) jeśli aku ma osłone choć trochę przezroczystą
Powinno być 12,7 - 12,8 V
Po odpaleniu 14,2 do 14,7 V
oczywiscie 0,1 czy 0,2 v mogą być odchyłki - oprócz max podanej przeze mnie wartości w trakcie ladowania
Górne max poziomu elektrolitu - 1 -1,5 cm ponad minimalny poziom
Na boku powinno być zaznaczone jakaś kreską lub kreskami (poziom min i max ) jeśli aku ma osłone choć trochę przezroczystą
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Weź gruchę do mierzenia gęstości elektrolitu i za jej pomocą usuń nadmiar Jeśli nie masz gruchy to jakąś strzykawką - najlepiej szklaną Elektrolit to kwas i wodaS3ci0r pisze:sprawdziłem na obudowie i niestety ale elektrolitu jest za dużo, musiałem przelać jak rok temu dolewałem bo mi aku padł w jaki sposób najszybciej pozbyć się nadmiaru wody? tylko za pomocą elektrolizy czyli ładowania akumulatora przez prostownik czy jest jakiś inny sposób?
Witam, w akumulatorze rozruchowym głównym parametrem wyznaczającym jego sprawność jest wydajność prądowa, czyli prąd potrzebny do rozruchu. Należy wykonać jego pomiar w pewnym okresie czasu (kilku sekundach), aby stwierdzić czy należy szukać nowego.
Do pomiaru tego prądu służą odpowiednio skalibrowane urządzenia mierzące spadek napięcia na akumulatorze... Możesz sam podłączyć woltomierz i zakręcić rozrusznikiem, pomiar może nie książkowy, ale da Ci pewien obraz o stanie Twojego akumulatora.
Możesz jeszcze naładować akumulator i za pomocą dużej strzykawki wyssać zawartość z celi (najlepiej kilku) , jeśli zabarwienie roztworu będzie koloru brunatnego/brązowego oznacza to spłynięcie masy czynnej z płytek i ten proces jest już nieodwracalny...
Wylanie nadmiaru elektrolitu i ewentualne uzupełnianie jego braku w przyszłości stężonym elektrolitem i jeszcze dobranie jego odpowiedniej gęstości to chyba nie najlepszy pomysł.
Dbając o akumulator zadbaj żeby nie został nadmiernie rozładowany i analogicznie żeby także go nie przeładować, akumulator nie lubi skrajności , o tym już jest napisane u góry w temacie , jakie napięcia powinny występować ....(14,4V to max , jak jest więcej zaczyna się bardziej "gotować", nie powinien się uszkodzić jeśli mamy ok 15V, ale szybciej odparuje z niego woda, ale takie pomiary należy wykonać miernikiem, który ma dużą dokładność )
Polecam wizytę na stacji gdzie zakładają akumulatory, jeśli masz naładowany to w 3 minuty rozwieją Twoje wątpliwości testując go, a koszty takiej wizyty raczej minimalne bądź zerowe.
Jastrząb
Do pomiaru tego prądu służą odpowiednio skalibrowane urządzenia mierzące spadek napięcia na akumulatorze... Możesz sam podłączyć woltomierz i zakręcić rozrusznikiem, pomiar może nie książkowy, ale da Ci pewien obraz o stanie Twojego akumulatora.
Możesz jeszcze naładować akumulator i za pomocą dużej strzykawki wyssać zawartość z celi (najlepiej kilku) , jeśli zabarwienie roztworu będzie koloru brunatnego/brązowego oznacza to spłynięcie masy czynnej z płytek i ten proces jest już nieodwracalny...
Wylanie nadmiaru elektrolitu i ewentualne uzupełnianie jego braku w przyszłości stężonym elektrolitem i jeszcze dobranie jego odpowiedniej gęstości to chyba nie najlepszy pomysł.
Dbając o akumulator zadbaj żeby nie został nadmiernie rozładowany i analogicznie żeby także go nie przeładować, akumulator nie lubi skrajności , o tym już jest napisane u góry w temacie , jakie napięcia powinny występować ....(14,4V to max , jak jest więcej zaczyna się bardziej "gotować", nie powinien się uszkodzić jeśli mamy ok 15V, ale szybciej odparuje z niego woda, ale takie pomiary należy wykonać miernikiem, który ma dużą dokładność )
Polecam wizytę na stacji gdzie zakładają akumulatory, jeśli masz naładowany to w 3 minuty rozwieją Twoje wątpliwości testując go, a koszty takiej wizyty raczej minimalne bądź zerowe.
Jastrząb