Skoro przywołano mnie do tablicy, to powiem tyle, że jeżeli chcesz wstawić silvera 2.0, to praktycznie wszystko pasuje, mam na myśli wiązkę, łapy i osprzęt. Komp zapodaj z mondeo, a przepływkę bym zostawił z essa.
Potencjalne problemy:
- misa olejowa - mondeo mk1 ma taką samą jak essie, natomiast jeśli być chciał mimo wszystko zamontowaćz Essa to ja bym tylko sprawdził, czy smok z mondeo pozwoli na zamontowanie misy.
- skrzynia biegów - postarałbym się o MTX75, jest solidniejsza, sprzęgło z mondeo, łożysko sprzęgła z Essa, sprawdziłbym czy osłona skrzyni przy bloku silnika szczelnie zakrywa cała wnękę skrzyni, MTX75 ma inne poduszki - nie kupuj zamienników
- kolektory - wydechowy może nie pasować i chaczyć o chłodnicę/wentylator, więc jeśli nie masz skraplacza klimy to przełożyłbym chłodnicę na miejsce skraplacza co da więcej miejsca, albo od razu zastosował bym dedykowany kolektor 4-2-1 lub 4-1 do essa. Ssący powinien pasować bez żadnych przeróbek jeśli od przepustnicy zastosujesz dolot bez żadnej puchy na przepustnicy
- wydech - czeka cie spawanie, bo część od kolektora wydechowego do tłumika środkowego może nie pasować, wogóle tłumiki od razu od RS powinieneś zastosować (środkowy i końcowy)
- ukł hamulcowy - mając 136 koni w serii zapomnij o tarczach 240mm - zmieniaj na 260 z RS lub 278 z mondeo
Generalnie to mógłbyś wstawić Zeteca 2.3 z galaxy w kanapce z głowicą RS, w której zrobiłbyś rozwiert, no i przy podobnym nakładzie pracy co przy silverze miałbyć 180 koni
