Swap z 1.6 na 2.0 16v

Moderator: Moderatorzy

KULEK
Posty: 455
Rejestracja: 04 paź 2010, 22:05
Lokalizacja: Jarocin PRL FESTIWAL

Swap z 1.6 na 2.0 16v

Post autor: KULEK »

Witam!!
Jeżeli był już poruszany podobny temat to przepraszam.
Czytałem że do swapa najlepszy silnik to 2.0 zetec silvertop z mondeo mk2.

1. Czy silnik z mondo mk1 też zetec (bodajże z końcówki produkcji) też podejdzie??
2. Czy moze być to silnik DOHC czy tylko Zetec.
3. Co z osprzętu mojego 1.6 bedzie pasować do tego 2.0 mondeo -wiem na 100% ze miska
musi być od mojego silnika. (chce przeliczyć koszty)
4. Czy moja skrzyna od 1.6 będzie pasowała czy inna będę musiał zaadoptować.

Wyczytałem także na innych forach że wszystko podłącza się pod oryginalna instalacje 1.6 i że pojedzie na kompie od 1.6, ale ile w tym prawdy??


Może ktoś to już przerabiał wiec się wypowie, a ten temat zostanie kompendium wiedzy dla innych :razz:

Pozdrawiam kulek
emtees

Post autor: emtees »

KULEK pisze:2. Czy moze być to silnik DOHC czy tylko Zetec.
To jest jeden pies. Nazwa "zetec" to tylko chwyt marketingowy. Te silniki się niczym nie różnią. No, oprócz napisu na pokrywie zaworów.

Skrzynia... nie jestem pewny na 100%, ale chyba podejdzie...

KULEK pisze:że pojedzie na kompie od 1.6
Może i pojedzie, ale nie wiem czy to najlepszy pomysł. Mapy paliwa w tym kompie są pod 1.6=mniejsza dawka. 2.0 chyba powinno dostawać więcej paliwa co? Trzeba uważać wg. mnie żeby na tym kompie od 1.6 jakieś chore AFR nie wyszło.
zbysio007

Post autor: zbysio007 »

A czy to aż tak dużo roboty żeby przy swapie na 2.0 zmienić od razu kompa ?! Myśle, że nie, a praca silnika napewno będzie o wiele lepsza..
Awatar użytkownika
cidzej
Posty: 11785
Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
Pojemność: 1400
Rocznik: 1996
Generacja: MK7
Nadwozie: Cabrio

Post autor: cidzej »

sprawdz, bo jak ja kiedys jakis materialow szukalem to nawet przeplywka od 2.0 jest inna niz 1.6, nie wiem jak z wtryskami czy od 1.6 wydolą, mzoe byc tez problem z przepustnica, w koncu nie bez powodu do 1.6 montuja przepustnice od 1.8 i wiekszych
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22192
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

Przepustnica jest inna to samo skrzynia biegów - do 2,0 montowane były MTX 75
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14653
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Yagr »

Jamszoł pisze:Przepustnica jest inna to samo skrzynia biegów - do 2,0 montowane były MTX 75
Kiedyś zapodałem na forum pytanie z jakiego silnika pochodzi przepustnica o jakichś tam numerach. Wyszło że z RSa. Kiedy chciałem ją wstawic do mojego 1,6 CVH okazało się że jest identyczna jak orginalna ;)
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
Awatar użytkownika
swierszczu79
Posty: 38
Rejestracja: 22 cze 2008, 12:46
Lokalizacja: Chrzanów

Post autor: swierszczu79 »

To nie wiedza praktyczna i nie sprawdzona przeze mnie, ale przeczytana na roznych forach... Sam sie nosze z zamiarem wsadzenia 2.0 z mondeo, wiec temat mnie troche ciekawi....

Z tego co wiem to.... Osprzet moze zostac ze starego silnika, ale w Twoim przypadku proponowalbym zmienic przepustnice i przeplywomierz. Skrzynia powinna pasowac, cos tam bylo z tym jeszcze ale nie pamietam co :P W kilku watkach czytalem ze lepiej wstawic MTX'a z RSa lub XR'a Miska olejowa musi byc zmieniona na ta ze starego silnika. Wydech tez dobrze zrobic wiekszy... Komp najlepiej z mondeo ale bez immo bo bedzie problem... Wiazka silnika powinna zostac stara bo podobno na tej z mondeo lubia byc problemy....

I chyba tyle co pamietam... Prosze to traktowac tak orientacyjnie bo moglem cos pomylic ;)
-=Swierszczu79=-
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22192
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

Yagr, ja porównuję to co ma mój ojciec przy Mondku MK1 z silnikiem 1,8 Zetec z moim 1,6 w Esie i przepustnica i przepływka sa inne
Przepustnica ma większą średnicę wlotu a przepływka mniejszą średnicę wlotu
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14653
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Yagr »

Jamszoł, dlatego zaznaczyłem że piszę o CVH i RS ;) W zetecu jest przepustnica mniejsza niż w CVH - na to wychodzi ;)
KULEK, co do wstawiania 2,0 z mondka to pogadaj z tigerbart'em - on, co prawda wymieniał klekota na 2,0 z mondka ale o tym z mondka powinien więcej wiedzieć bo go wstawiał ;)
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
KULEK
Posty: 455
Rejestracja: 04 paź 2010, 22:05
Lokalizacja: Jarocin PRL FESTIWAL

Post autor: KULEK »

Wiem ze tigerbart wstawiał 2.0 lecz on wstawiał blacktopa z którym jest wieksza rzeźba niz w silvertopie wiec o silvertopa mi chodzi :)

Jeszcze niech mi ktos powie czy sa jeszcze jakieś inne różnice oprócz nazwy na pokrywie zaworów DOHC a zetec
Tigerbart

Post autor: Tigerbart »

Skoro przywołano mnie do tablicy, to powiem tyle, że jeżeli chcesz wstawić silvera 2.0, to praktycznie wszystko pasuje, mam na myśli wiązkę, łapy i osprzęt. Komp zapodaj z mondeo, a przepływkę bym zostawił z essa.

Potencjalne problemy:
- misa olejowa - mondeo mk1 ma taką samą jak essie, natomiast jeśli być chciał mimo wszystko zamontowaćz Essa to ja bym tylko sprawdził, czy smok z mondeo pozwoli na zamontowanie misy.
- skrzynia biegów - postarałbym się o MTX75, jest solidniejsza, sprzęgło z mondeo, łożysko sprzęgła z Essa, sprawdziłbym czy osłona skrzyni przy bloku silnika szczelnie zakrywa cała wnękę skrzyni, MTX75 ma inne poduszki - nie kupuj zamienników
- kolektory - wydechowy może nie pasować i chaczyć o chłodnicę/wentylator, więc jeśli nie masz skraplacza klimy to przełożyłbym chłodnicę na miejsce skraplacza co da więcej miejsca, albo od razu zastosował bym dedykowany kolektor 4-2-1 lub 4-1 do essa. Ssący powinien pasować bez żadnych przeróbek jeśli od przepustnicy zastosujesz dolot bez żadnej puchy na przepustnicy
- wydech - czeka cie spawanie, bo część od kolektora wydechowego do tłumika środkowego może nie pasować, wogóle tłumiki od razu od RS powinieneś zastosować (środkowy i końcowy)
- ukł hamulcowy - mając 136 koni w serii zapomnij o tarczach 240mm - zmieniaj na 260 z RS lub 278 z mondeo

Generalnie to mógłbyś wstawić Zeteca 2.3 z galaxy w kanapce z głowicą RS, w której zrobiłbyś rozwiert, no i przy podobnym nakładzie pracy co przy silverze miałbyć 180 koni :mrgreen:
KULEK
Posty: 455
Rejestracja: 04 paź 2010, 22:05
Lokalizacja: Jarocin PRL FESTIWAL

Post autor: KULEK »

No niestety mam klime i miejsca jak na lekarstwo :)

Czy komp od mondeo pasuje plug& play do ori wiazki od mojego esa czy trzeba cos kombinować??

A jezeli miska pasuje od mondeo to bym ja zostawił :) Nic na siłe
Awatar użytkownika
iglaxr3i
Posty: 887
Rejestracja: 17 lut 2009, 16:55
Lokalizacja: Kozin
Pojemność: 2800
Rocznik: 1992
Generacja: MK5
Nadwozie: Hatchback

Post autor: iglaxr3i »

Tak komp pasuje pod normalne wejscie w essie,i tak jak Bartek napisał ,wkładajac silvera praktycznie maóo zmieniasz to jest poprostu zwiekszenie pojemnosci silnika nic pozatym a co do skrzyni moze zostac ib5 tz co masz aktualnie,mtx ma krótsze przełozenia wiec w trasie bedzie troche uciazliwy .
:mikolaj:
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22192
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

iglaxr3i, a przypadkiem MTX nie ma gróbszego wałka sprzęgłowego ?
Mnie się wydaje , że tak i dla tego mówiłem o zmianie skrzyni biegów
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Awatar użytkownika
iglaxr3i
Posty: 887
Rejestracja: 17 lut 2009, 16:55
Lokalizacja: Kozin
Pojemność: 2800
Rocznik: 1992
Generacja: MK5
Nadwozie: Hatchback

Post autor: iglaxr3i »

Nie ma ,posiada oby dwie skrzynie ,zmieniam je bez zadnego problemu,chce miec mtx to wkład ,che ib5 to zmiana.
:mikolaj:
ODPOWIEDZ