Stukanie w przednim kole po wymianie klocków i tarcz.
Moderator: Moderatorzy
Stukanie w przednim kole po wymianie klocków i tarcz.
Witam, po wymianie tarcz i klocków przejechałem się autem żeby zobaczyć jak się jeździ i usłyszałem stukanie z przodu z lewej strony, myślałem, że to od dziur, ale mam koło siebie z 500m prostej, gładkiej drogi i tam też słychać pukanie z przodu. Pukanie nasila się przy skręcaniu w prawo i słychać pukanie z lewej strony. Przed wymianą była cisza, nie jest to jakieś bardzo głośne stukanie, ale jest do usłyszenia. Co to może być? Pomagał mi tato i ściągnął on tą blaszkę, która trzyma klocek i jak już składaliśmy wszystko to zobaczył,że nie wsadził jej i musiał ściągać wszystko. Ja poszedłem do domu i nie widziałem jak wkłada tą blaszkę, powiedział mi, że nie wyciągnął klocków tylko, że jakoś wsadził. Może jednak trzeba wszystko pościągać żeby wsadzić tą blaszkę prawidłowo?
Rozkręciłem wszystko ponownie i chyba blaszka, która trzyma klocki była źle włożona-poprawiłem ją. Brat pojechał autem więc sprawdzi czy nadal stuka, później napisze czy jest ok.
[ Dodano: Sob 28 Sie, 2010 ]
Brat już wrócił i mówi, że cały czas jest to samo-puka. Powiedział mi, że stukanie nasila się przy skręcie w prawo, przed wymianą tarcz i klocków tego nie było. Nie wiem co to może być.
[ Dodano: Pon 30 Sie, 2010 ]
Ma ktoś może jakiś pomysł?
[ Dodano: Sob 28 Sie, 2010 ]
Brat już wrócił i mówi, że cały czas jest to samo-puka. Powiedział mi, że stukanie nasila się przy skręcie w prawo, przed wymianą tarcz i klocków tego nie było. Nie wiem co to może być.
[ Dodano: Pon 30 Sie, 2010 ]
Ma ktoś może jakiś pomysł?
- WieSiu
- Posty: 23309
- Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
- Lokalizacja: Wrocław
- Pojemność: 1600
- Rocznik: 1985
- Generacja: MK3
- Nadwozie: Sedan
- Kontakt:
up. Pomóżcie koledze
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Gajek,najlepiej jak wszystko rozbierzesz,tylko nie zacisk ściągasz cały ze zwrotnicy,tylko postaraj się wyciągnąć szpile,weż WD40 albo pepsi,poczyść wszystko,weż smarem miedzianym nasmaruj prowadnice,oczyść tłok cylindra,sprawdz czy przewody gdzie nie obcierają,zrób to porządnie i dokładnie,nic więcej ci nie pomoge.
Może co w zacisku się ukruszyło i obciera,trudno tak przez neta określić co dolega.
U mnie tłukło w lewym kole,okazało się że skończył się wewnętrzny klocek,wziąłem d>>e w troki,kupiłem nowe tarcze i klocki i jest gitara.
Może co w zacisku się ukruszyło i obciera,trudno tak przez neta określić co dolega.
U mnie tłukło w lewym kole,okazało się że skończył się wewnętrzny klocek,wziąłem d>>e w troki,kupiłem nowe tarcze i klocki i jest gitara.
Stukanie słychać przy skręcie w prawo i jak dodaje gazu to najgłośniej słychać jak puszcze to od czasu do czasu też słychać stukanie. Z lewej strony słychać stuki. Prowadnice i tłoczek nasmarowałem pastą do tłoczków i cylinderków. http://allegro.pl/pasta-do-tloczkow-i-c ... 86366.html takie coś kupiłem w sklepie. A tej szpili nie da się ściągnąć psikałem WD-40, brat przyniósł z pracy Top 5 (coś jak WD-40, podobno lepsze), ale to nic nie dało. Przed wymianą tarcz i klocków tego stukania nie było.
- Jamszoł
- Posty: 22180
- Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
- Lokalizacja: Kalisz
- Pojemność: 2300
- Rocznik: 2008
- Generacja: MK4
- Nadwozie: Kombi
- Kontakt:
Więc podnieś koło , skręć w prawo i zobacz co MOŻE pukać
Przypatrz się przegubowi zewnętrznemu , opasce ściskającej osłonę gumową przegubu , wyczaj - kręć pomalutku kołem i wyczuj , czy nie ma przeskoków na łożysku piasty - może jak napierdzielałeś młotkiem przy heblach , poszło łożysko ;
Przypatrz się przegubowi zewnętrznemu , opasce ściskającej osłonę gumową przegubu , wyczaj - kręć pomalutku kołem i wyczuj , czy nie ma przeskoków na łożysku piasty - może jak napierdzielałeś młotkiem przy heblach , poszło łożysko ;
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
A jest możliwość, że ta blaszka, która trzyma klocki skończyła się, tzn. już nie trzyma klocków jak powinna? Bo jak napisałem w temacie tato mi pomagał i czuje, że mógł ją wsadzić na siłę i się pogięła i nie trzyma już klocka.
[ Dodano: Wto 31 Sie, 2010 ]
Na zdjęciu zaznaczyłem, o którą blaszkę mi chodzi.
[ Dodano: Wto 31 Sie, 2010 ]
Na zdjęciu zaznaczyłem, o którą blaszkę mi chodzi.
- WieSiu
- Posty: 23309
- Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
- Lokalizacja: Wrocław
- Pojemność: 1600
- Rocznik: 1985
- Generacja: MK3
- Nadwozie: Sedan
- Kontakt:
a może jest jednak że włożona ta błaszka ? Porównał lewą z prawa i będziesz widział co jest nie tak
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Tato zawiózł mi auto do mechanika, ale nie powiedział mu o tym pukaniu. Mechanik zmienił jakiś sworzeń. Po zrobieniu przejechałem się i stukanie nadal jest, ale jak się zahamuje to przestaje pukać a jak puszcze hamulec to znów jest to samo. Zauważyłem, że zacisk jest bardzo blisko koła u mnie z 1-2mm (brat ma escorta mk6 i u niego zacisk jest z 4-5mm dalej od koła).