Pierwszym krokiem jest oczywiście montaż lusterek elektrycznych i podłączenie ich do wiązki w drzwiach (ewentualna wymiana wiązki w drzwiach tak jak w moim przypadku). Nie będę się rozpisywał jak to zrobić gdyż jest to stosunkowo prosta operacja (1 godzina na dwoje drzwi włącznie z czasem na piwo w międzyczasie).
Wiązka, którą miałem w samochodzie obsługiwała wszystko co jest w drzwiach (włącznie z elektrycznymi szybami), ale nie posiadała instalacji do lusterek. Zamiast wymieniać całą wiązkę na tę, którą dostałem od andkara, wykonałem modyfikację, polegającą na jej rozszerzeniu i zainspirowany rozmową z SzeFem opisuję co i jak dla potomnych.
Widok lewego, kompletnego gniazda wiązki wraz z opisaną numeracją pinów:



Rozpiska numeracji pinów gniazda i kolor przewodu (w nawiasie drzwi prawe):
01 - biały z czarnym - zasilanie zamka centralnego do następnych drzwi (biały z brązowym)
02 - niebieski - silnik podnoszenia szyby (niebieski z żółtym)
03 - żółty z czarnym - zasilanie zamka centralnego do następnych drzwi (żółty z brązowym)
04 - czerwony z zółtym - zasilanie zamka centralnego (czerwony z żółtym)
05 - brązowy - masa GND (brązowy)
06 - biały - głośnik (biały z brązowym)
07 - żółty - głośnik (żółty z brązowym)
08 - czarny z żółtym - podgrzewanie lusterek (czarny z żółtym)
09 - zielony - silnik podnoszenia szyby (zielony z żółtym)
10 - fioletowy z niebieskim - poziomy obrót lusterka (fioletowy z niebieskim)
11 - fioletowy z zielonym - pionowy obrót lusterka (fioletowy z zielonym)
12 - czerwony - zasilanie sterowania lusterkami (brak)
13 - brak (brak)
14 - brak (brak)
15 - brak (brak)
16 - brak (brak)
17 - brak (brak)
18 - fioletowy - masa sterowania lusterek (fioletowy)
19 - brak (brak)
20 - brak (brak)
Brakujące piny i przewody w istniejącej wiązce w samochodzie:

W pełnej wersji, w wiązce, do skrzynki bezpieczników są podłączone przewody, których brakuje w prostszej wersji, czyli:
czerwony - zasilanie sterowania lusterkami
czarny z żółtym - zasilanie podgrzewania lusterek (dwa przewody w jednym pinie, krótki do drzwi lewych i długi do drzwi prawych)

Z pełnej wiązki należy rozłączyć 3 fioletowe przewody służące do sterowania prawym lusterkiem:

Przewody najlepiej co jakiś odcinek łączyć ze sobą taśmą izolacyjną by uniknąć poplątania:

Demontaż gniazda. W wersji pełnej zaślepka centralna wtyczki ma kolor biały, w wersji okrojonej czerwony. Trzyma się we wtyczce i ustala piny za pomocą 5 zatrzasków. 2 z nich należy zablokować małymi wkrętakami, ewentualnie cienkimi gwoździami i nacisnąć trzeci zacisk naprzeciwko tych dwóch zablokowanych. Element wyskoczy na zewnątrz. Wtedy wyjmujemy/wkładamy piny (na małe zatrzaski - prosta operacja):

Z wtyczki idącej do skrzynki bezpieczników (10 pin, wykorzystane 3) należy wyjąć pin z czerwonym przewodem i pin z dwoma przewodami w kolorze czarnym z żółtym:

U mnie szło to bardzo opornie więc mało fachowym sposobem skorzystałem z pomocy młotka by wyjąć potrzebne przewody:

Przygotowujemy przewody, łącznie 5 sztuk, czyli: 3 fioletowe, czerwony (krótki) i czarny z żółtym (podwójny):


Teraz przenosimy się do samochodu. Rozłączamy gniazdo w słupku:

A od środka samochodu:
- opuszczamy skrzynkę bezpieczników,
- ściągamy plastikową osłonę wyłącznika bezwładnościowego,
- wyciągamy do środka samochodu gniazdo wiązki:

Ze skrzynki bezpieczników wypinamy wtyczkę zasilającą (znajduje się mniej więcej jak na zdjęciu od dołu skrzynki wzdłuż osi pojazdu - trzy pozostałe są prostopadle) i podłączamy piny zasilające jak opisano na zdjęciu. Wystarczy je tylko wsunąć do wyczuwalnego zatrzaśnięcia:

Następnym krokiem jest podłączenie przewodów do gniazda pinów czyli wyjęcie zaślepki, podłączenie fioletowych i czarno-żółtego przewodu, założenie z powrotem zaślepki. Rozpiska numeracji i kolorystyka ponownie:
08 - czarny z żółtym - podgrzewanie lusterek (czarny z żółtym)
10 - fioletowy z niebieskim - poziomy obrót lusterka (fioletowy z niebieskim)
11 - fioletowy z zielonym - pionowy obrót lusterka (fioletowy z zielonym)
12 - czerwony - zasilanie sterowania lusterkami (brak)
18 - fioletowy - masa sterowania lusterek (fioletowy)
Na wtyczce jest opisana numeracja. Tak to powinno wyglądać po zrobieniu:



Podłączamy gniazdo i wtyczkę wiązki poza słupkiem w celu kontroli. Spryskiwaczem (ja użyłem do mycia szyb) psikamy na lusterko. Włączamy zapłon i włączamy ogrzewanie tylnej szyby w celu kontroli podgrzewania. Można sprawdzić dłonią ale ten efekt jest ciekawszy i nie trzeba stać i trzymać dłoni na lusterku. W tym czasie sprawdzamy czy działa sterowanie obrotem lusterka. Zdjęcia wykonane w odstępie około 40 sekund:



Jeśli wszystko działa jak należy a powinno przy starannym montażu, to składamy wszystko w całość. Przewód do prawego lusterka prowadzimy pod wykładziną w prawą stronę.

Z prawej strony odkręcamy plastik z boku i wyciągamy EEC, delikatnie oczywiście i kładziemy na podłodze:


Odkręcamy wtyczkę z gniazda i wyciągamy gniazdo do środka samochodu. Miejsce oznaczyłem na zdjęciu - dostęp jest fatalny, trzeba się trochę nagimnastykować. Mi pomogły warunki fizyczne, czyli szczupłe dłonie.

Podobnie postępujemy jak w przypadku lewego gniazda z tą różnicą, że podpinamy 4 piny zamiast 5 (czerwony jest tylko w lewym gnieździe):
08 - czarny z żółtym - podgrzewanie lusterek (czarny z żółtym)
10 - fioletowy z niebieskim - poziomy obrót lusterka (fioletowy z niebieskim)
11 - fioletowy z zielonym - pionowy obrót lusterka (fioletowy z zielonym)
18 - fioletowy - masa sterowania lusterek (fioletowy)

Sprawdzamy ponownie czy wszystko działa i chowamy przewód pod wykładziną. Jest zdecydowanie za długi więc zapas można ukryć w tunelu lob w podłodze ale tak, by wykładzina prosto była ułożona. Wkładamy EEC, przykręcamy plastik zasłaniający.

I to by było na tyle. Na koniec, jako załącznik jest paczka wszystkich zdjęć w postaci archiwum RAR.