alternator, rozrusznik, aku ?
Moderator: Moderatorzy
alternator, rozrusznik, aku ?
Yo. Jestem nowy na forum przeczytałem pare watkow dotyczacych mojego problemu ale narazie zadnego wniosku. Jakis rok temu zaczela zarzyc sie kontrolka ladowania. Zbytnio sie nie przejalem bo auto sprawowalo sie dobrze. Zaczela sie zima i zaczely sie problemy Auto mialo humory co 2 dzien ladowalem aku az ktoregos pieknego dnia podczas jazdy auto zgaslo przyczyna okazal sie byc walniety alternator Wsadzilismy uzywke napiecie po zapaleniu auta 14,4 pieknie jednak kontrolka dalej swiecila i swieci do dnia dzisiejszego. Problemem ktory mam teraz i ktory mnie przerasta jest to iz przekrecam kluczyk slychac pompe z baku "cyk" elektrozaworu z gazu i dalej ni auto nie pali zapali na popych przejedzie moze z 2 km zgasze silnik auto zapala na kluczyk wczoraj z kolega mierzylismy czy cos nie "bierze" aku miernik nic nie wskazal.. Dodam ze po podlaczeniu aku do prostownika chocby na 20 min i wsadzeniu z powrotem do auta odpala bez problemu. nie wiem czy wina nie lezy po stronie aku... acha byly sytuacje kiedy odpalalem na kable z 2 auta po odpaleniu kontrolka ladowania rowniez swieci..
- Yagr
- Posty: 14527
- Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
- Lokalizacja: Kraków
- Pojemność: 1598
- Rocznik: 2007
- Generacja: MK2
- Nadwozie: Kombi
- Kontakt:
erwinketa, a ja tak od siebie: ta żarząca się kontrolka nie żarzyła się dla ozdoby. Gdy cos takiego się dzieje to trzeba przynajmniej sprawdzić ładowanie. Jazda z tym przez rok to lekka przesada i tym razem pewnie skończy sie na wymianie regulatora czy akumulatora a następnym razem gdy olejesz jakąś kontrolke to może cie to bardzo drogo kosztować.
Polak potrafi!!
ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi
spieprzyć!
P I W O L E C Z Y !
"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi
spieprzyć!
P I W O L E C Z Y !
"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
Kabelek rozrusznik-alternator robił mi zwarcie i zrobiłem tak ze rozrusznik i alternator oddzielnie polaczylem kablami do aku. W sumie do alternatora ida mi tylko 2 kable plusowy z aku i wzbudzenie. Na łapie alternatora byl jeszcze krotki czarny kabel podłączylem go do obudowy alternatora.
[ Dodano: Sro 30 Cze, 2010 ]
Acha.. Przy probie zapalenia wszystkie kontrolki lacznie z zegarem przygasaja.. Moje podejrzenie pada na szczotki w rozruszniku ewentualnie bendiks ? co o tym myslicie ?
[ Dodano: Sro 30 Cze, 2010 ]
Acha.. Przy probie zapalenia wszystkie kontrolki lacznie z zegarem przygasaja.. Moje podejrzenie pada na szczotki w rozruszniku ewentualnie bendiks ? co o tym myslicie ?
- Jamszoł
- Posty: 22180
- Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
- Lokalizacja: Kalisz
- Pojemność: 2300
- Rocznik: 2008
- Generacja: MK4
- Nadwozie: Kombi
- Kontakt:
erwinketa pisze:Acha.. Przy probie zapalenia wszystkie kontrolki lacznie z zegarem przygasaja.. Moje podejrzenie pada na szczotki w rozruszniku ewentualnie bendiks ? co o tym myslicie ?
Odsyłam do tematu - http://siec.no-ip.com/forum/viewtopic.php?t=6450Uriel75 pisze:Akumulator na pewno sprawny i w pełni naładowany? Słychać wysuw bendiksa?
A na początek zacznij od porządnego wyczyszczenia klem przy aku oraz poczyszczenia punktów masowych .
Jak bendix nie wyrzuci - to będzie ciszaUriel75 pisze:Słychać wysuw bendiksa?
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
- WieSiu
- Posty: 23309
- Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
- Lokalizacja: Wrocław
- Pojemność: 1600
- Rocznik: 1985
- Generacja: MK3
- Nadwozie: Sedan
- Kontakt:
nie kręci rozrusznik po prostu ? Jak gorący to ma problem z kręceniem a jak ostygnie jest ok ?
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
- cidzej
- Posty: 11737
- Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
- Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
- Pojemność: 1400
- Rocznik: 1996
- Generacja: MK7
- Nadwozie: Cabrio
kabelek to moze byc za malo, napewno u mnie poskutkowalo dolozenie nowej swiezutkiej masy od silnika do klemy minus aku (z pominieciem budy) i swieze kabelki: oddzielne od klemy plus aku do rozrusznika i od klemy plus aku do alternatora
Życie jest zbyt krótkie żeby jeździć konserwą
Ford C-max mk2 FL
Ford Focus II FL 5D SW DV6ATED4
Ford Focus II 5d HB DV6ATED4
Ford Escort mk7 Cabrio F4
Honda Lead AF20
x Ford Focus mk III; Laguna phI K560 F3P678; Ford Escort mk5 F6J; Peugeot SV GEO; Proton 415
Ford C-max mk2 FL
Ford Focus II FL 5D SW DV6ATED4
Ford Focus II 5d HB DV6ATED4
Ford Escort mk7 Cabrio F4
Honda Lead AF20
x Ford Focus mk III; Laguna phI K560 F3P678; Ford Escort mk5 F6J; Peugeot SV GEO; Proton 415