MK7 Klimatyzacja
Moderator: Moderatorzy
MK7 Klimatyzacja
Powiedzcie mi, jak nazywa sie ten caly "presostat". Na allegro tego nimo do escorta, a prawdopodobnie on mi sie spsul w klimatyzacji.
objawy takie, ze po nabiciu, wlaczam klime, a ona odpala i gasnie od razu :S, nawet na obroty auto nie wchodzi porzadnie
objawy takie, ze po nabiciu, wlaczam klime, a ona odpala i gasnie od razu :S, nawet na obroty auto nie wchodzi porzadnie
Nazywa sie tak jak napisałeś i jest odpowiedzialny za nadzorowanie ciśnienia w układzie klimatyzacji , tzn. ma wyłączyc klime jak ciśnienie wzrośnie powyżej 25 bar i również wyłączyć klime jak ciśnienie jest za małe ( np. z braku r134a ). Cisnienie może wzrosnąć bardzo szybko jeżeli nie uruchamia Ci się wentylator po włączeniu klimatyzacji.mlekolowickie pisze:Powiedzcie mi, jak nazywa sie ten caly "presostat".
Presostat na PRóBĘ !! możesz spiąć na krótko tylko trzeba by w schematach instalacji sprawdzic które to przewody - zazwyczaj idą 4 szt - trzeba spąć dwa . Dla bezpieczeństwa układu dobrze by było zrobić zworę przy podłączonych ciśnieniomierzach , bo jak by za mocno wzrosło to widzisz kiedy wyłączyć , a jak nie ma manometrów to może byc buuum !!
Re: MK7 Klimatyzacja
[quote= nawet na obroty auto nie wchodzi porzadnie [/quote]
Może być też problem po stronie samego kompresora, jeżeli jest uszkodzone sprzęgło bądz łożysko.
Regeneracja takiego uszkodzenia kompresora nie przekracza 200zł.
Często zawozimy z Volvo do firmy w Będzinie co nam to naprawiają.
Może być też problem po stronie samego kompresora, jeżeli jest uszkodzone sprzęgło bądz łożysko.
Regeneracja takiego uszkodzenia kompresora nie przekracza 200zł.
Często zawozimy z Volvo do firmy w Będzinie co nam to naprawiają.
www.VolvoTech.pl ---Elektromechanik---
ale jakie sprzeglo?KuRowSKi pisze:Może być też problem po stronie samego kompresora, jeżeli jest uszkodzone sprzęgło bądz łożysko.
moje? co ma sprzeglo od skrzyni do klimy ;>. Moje sprzeglo jest nowe, ma nahustane niewiele kilosow. Czy przy wymianie moglo cos sie stac?
samemu tego nie spinam, auto juz stoi w warsztacie, czekam az zadzwonia
Kurowski powiedzieli ze regenerowany kompresor to 800zl. jesli mowisz max 200 za naprawe to jestem spokojny
- Yagr
- Posty: 14577
- Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
- Lokalizacja: Kraków
- Pojemność: 1598
- Rocznik: 2007
- Generacja: MK2
- Nadwozie: Kombi
- Kontakt:
google>> sprzęgło kompresora klimatyzacjimlekolowickie pisze:ale jakie sprzeglo?
moje? co ma sprzeglo od skrzyni do klimy ;>. Moje sprzeglo jest nowe, ma nahustane niewiele kilosow.
Polak potrafi!!
ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi
spieprzyć!
P I W O L E C Z Y !
"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi
spieprzyć!
P I W O L E C Z Y !
"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
Jak pali na 3 gary to wyciągaj przewody od świec jak silnik pracuje i zobacz kiedy nie będzie zmiany w obrotach. Jeżeli zlokalizujesz to zamień przewód z innym cylindrem, potem świeca, sprawdzenie kompresji lub cewka zapłonowa.
www.VolvoTech.pl ---Elektromechanik---
Nie bede zakładać nowego tematu gdyż nazwa tytułu tematu jest ogólny o klimie.
Szczelność układu jest OK. Pierwszy raz miałem okazje zobaczyć jak wygląda napełnianie i stąd mam pytania...
Dostałem wydruk i wyniki mam poniżej.... (skan)
Z tego co chyba dobrze rozumiem to sprzęcior odessał czynnik z escorta a potem spowrotem wlał starą zawartość 470 gramów + nowy czynnik tyle żeby było napełnione 740 gramów ??
Czy wlano mi 740 gramów nowego czynnika a moje stare 470 gramów na śmietnik ??
Także nie kumam z tym olejem. Według wydruku to miałem mało czy dużo ??
Wychodzi na to że miałem jakieś połowe czynnika mniej niż powinno a powietrze z kratki nie leciały zimne... Dopiero napełnienie pomogło i teraz jest git. Na trasie miałem rekord 2 stopnie, sprawdzone miernikiem z sondą. Jak sprężarka sie wyłacza to temperatura w kratce leci średnio 18 stopni czyli chyba dobrze. Trzeba długo czekać żeby sprężarka załączyła i znów wtedy spadek temp. ale od czego zależy ? czy to ustawione na zawsze np. 2 min sprężanie a drugie tyle przerwa itd... ??
Szczelność układu jest OK. Pierwszy raz miałem okazje zobaczyć jak wygląda napełnianie i stąd mam pytania...
Dostałem wydruk i wyniki mam poniżej.... (skan)
Z tego co chyba dobrze rozumiem to sprzęcior odessał czynnik z escorta a potem spowrotem wlał starą zawartość 470 gramów + nowy czynnik tyle żeby było napełnione 740 gramów ??
Czy wlano mi 740 gramów nowego czynnika a moje stare 470 gramów na śmietnik ??
Także nie kumam z tym olejem. Według wydruku to miałem mało czy dużo ??
Wychodzi na to że miałem jakieś połowe czynnika mniej niż powinno a powietrze z kratki nie leciały zimne... Dopiero napełnienie pomogło i teraz jest git. Na trasie miałem rekord 2 stopnie, sprawdzone miernikiem z sondą. Jak sprężarka sie wyłacza to temperatura w kratce leci średnio 18 stopni czyli chyba dobrze. Trzeba długo czekać żeby sprężarka załączyła i znów wtedy spadek temp. ale od czego zależy ? czy to ustawione na zawsze np. 2 min sprężanie a drugie tyle przerwa itd... ??
Stary czynnik mieszany jest z czynnikiem w butli która znajduje się w maszynie do napełniania i ładowany jest ponownie do samochodu z nowym olejem (stary olej idzie na śmieci) plus ewentualnie kontrast UV do wykrywania nieszczelności pod lampą UV.
Kompresor może się załączać później jeżeli czujnik przy parowniku jest zepsuty i podaje złą wartość lub czujnik ciśnienia w układzie chłodzenia.
Olej zawsze trzeba załadować i to ile się go odzyska nie ma dla Ciebie znaczenia Ma być załadowane go tyle i potrzeba do układu według tabeli.
Kompresor może się załączać później jeżeli czujnik przy parowniku jest zepsuty i podaje złą wartość lub czujnik ciśnienia w układzie chłodzenia.
Olej zawsze trzeba załadować i to ile się go odzyska nie ma dla Ciebie znaczenia Ma być załadowane go tyle i potrzeba do układu według tabeli.
www.VolvoTech.pl ---Elektromechanik---
- WieSiu
- Posty: 23427
- Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
- Lokalizacja: Wrocław
- Pojemność: 1600
- Rocznik: 1985
- Generacja: MK3
- Nadwozie: Sedan
- Kontakt:
wg mnie jest coś u Ciebie nie tak,klima (kompresor) w takie gorące dni powinna chodzić prawie cały czas,zwłaszcza jak ustawisz nawiew na 3.
Możesz mieć zepsuty wentylator silnika,przekaznik wentylatora silnika,bezpiecznik duży wentylatora silnika przy akumulatorze,czujnik ciśnienia, czujnik przeciwzamrożeniowy w podszybiu przy wentylatorze. Innej opcji raczej nie ma. Swoją droga kiepski serwis skoro nie sprawdzili jak całość działa,widocznie tylko umieją nacisnąć przycisk na urządzeniu. Z nawiewow powinno lecieć prawie non stop zimne powietrze o w miarę stałej temperaturze.
Możesz mieć zepsuty wentylator silnika,przekaznik wentylatora silnika,bezpiecznik duży wentylatora silnika przy akumulatorze,czujnik ciśnienia, czujnik przeciwzamrożeniowy w podszybiu przy wentylatorze. Innej opcji raczej nie ma. Swoją droga kiepski serwis skoro nie sprawdzili jak całość działa,widocznie tylko umieją nacisnąć przycisk na urządzeniu. Z nawiewow powinno lecieć prawie non stop zimne powietrze o w miarę stałej temperaturze.
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
hoho czeka mnie pogłębianie wiedzy na temat klimatyzacji zanim pogrzebie... Chyba nie będzie łatwe... Wiem że w TD wsadziłeś i stąd masz wiedzęWieSiu pisze:wentylator silnika,przekaznik wentylatora silnika,bezpiecznik duży wentylatora silnika przy akumulatorze,czujnik ciśnienia, czujnik przeciwzamrożeniowy w podszybiu przy wentylatorze.
- kupiec
- Posty: 12818
- Rejestracja: 08 paź 2007, 00:34
- Lokalizacja: tychy
- Pojemność: 1600
- Rocznik: 2005
- Generacja: Inny samochód
- Nadwozie: Kombi
- Kontakt:
u mnie kompresor załącza się co chwila i dlatego mam problemy z jazdą przez miasto ale wieje z nawiewu (przynajmniej tak mi się wydaje) cały czas takim samym chłodnym powietrzem. mam załączoną klime na 1 biegu zawsze
تاجر القواعد
[*] 1.8 TD
Bo ja lubię coś napisać i potem to sobie czytać. Dzięki temu jestem mądry, bo to są bardzo mądre te moje posty
[*] 1.8 TD
Bo ja lubię coś napisać i potem to sobie czytać. Dzięki temu jestem mądry, bo to są bardzo mądre te moje posty