MK7 Klimatyzacja

Moderator: Moderatorzy

mlekolowickie

MK7 Klimatyzacja

Post autor: mlekolowickie »

Powiedzcie mi, jak nazywa sie ten caly "presostat". Na allegro tego nimo do escorta, a prawdopodobnie on mi sie spsul w klimatyzacji.
objawy takie, ze po nabiciu, wlaczam klime, a ona odpala i gasnie od razu :S, nawet na obroty auto nie wchodzi porzadnie :(
Falconx

Post autor: Falconx »

mlekolowickie pisze:Powiedzcie mi, jak nazywa sie ten caly "presostat".
Nazywa sie tak jak napisałeś i jest odpowiedzialny za nadzorowanie ciśnienia w układzie klimatyzacji , tzn. ma wyłączyc klime jak ciśnienie wzrośnie powyżej 25 bar i również wyłączyć klime jak ciśnienie jest za małe ( np. z braku r134a ). Cisnienie może wzrosnąć bardzo szybko jeżeli nie uruchamia Ci się wentylator po włączeniu klimatyzacji.
Presostat na PRóBĘ !! możesz spiąć na krótko tylko trzeba by w schematach instalacji sprawdzic które to przewody - zazwyczaj idą 4 szt - trzeba spąć dwa . Dla bezpieczeństwa układu dobrze by było zrobić zworę przy podłączonych ciśnieniomierzach , bo jak by za mocno wzrosło to widzisz kiedy wyłączyć , a jak nie ma manometrów to może byc buuum !! :lol:
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22184
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

Falconx pisze:to może byc buuum !! :lol:
I kompresor klimy do naprawy - bo on jest pierwszy na liście do bum ( specjalny zawór bezpieczeństwa )
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Awatar użytkownika
KuRowSKi
Posty: 582
Rejestracja: 13 lut 2007, 08:16
Lokalizacja: Świętochłowice
Kontakt:

Re: MK7 Klimatyzacja

Post autor: KuRowSKi »

[quote= nawet na obroty auto nie wchodzi porzadnie :([/quote]

Może być też problem po stronie samego kompresora, jeżeli jest uszkodzone sprzęgło bądz łożysko.

Regeneracja takiego uszkodzenia kompresora nie przekracza 200zł.
Często zawozimy z Volvo do firmy w Będzinie co nam to naprawiają.
www.VolvoTech.pl ---Elektromechanik---
mlekolowickie

Post autor: mlekolowickie »

KuRowSKi pisze:Może być też problem po stronie samego kompresora, jeżeli jest uszkodzone sprzęgło bądz łożysko.
ale jakie sprzeglo?
moje? co ma sprzeglo od skrzyni do klimy ;>. Moje sprzeglo jest nowe, ma nahustane niewiele kilosow. Czy przy wymianie moglo cos sie stac?
samemu tego nie spinam, auto juz stoi w warsztacie, czekam az zadzwonia :P
Kurowski powiedzieli ze regenerowany kompresor to 800zl. jesli mowisz max 200 za naprawe to jestem spokojny ;)
Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14577
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Yagr »

mlekolowickie pisze:ale jakie sprzeglo?
moje? co ma sprzeglo od skrzyni do klimy ;>. Moje sprzeglo jest nowe, ma nahustane niewiele kilosow.
google>> sprzęgło kompresora klimatyzacji
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
mlekolowickie

Post autor: mlekolowickie »

ale betona strzelilem :P
dzwonili z warsztatu - zgnila kostka i przewod, wymienione - wszystko gra.
w takim razie dalej pozostaje problem zalewania samochodu przez wode, silnik 3 dni na deszczu i pali na 3 garki, do tego zalewa kostki :S.
dziekuje wszystkim za wypowiedzi
Awatar użytkownika
KuRowSKi
Posty: 582
Rejestracja: 13 lut 2007, 08:16
Lokalizacja: Świętochłowice
Kontakt:

Post autor: KuRowSKi »

Jak pali na 3 gary to wyciągaj przewody od świec jak silnik pracuje i zobacz kiedy nie będzie zmiany w obrotach. Jeżeli zlokalizujesz to zamień przewód z innym cylindrem, potem świeca, sprawdzenie kompresji lub cewka zapłonowa.
www.VolvoTech.pl ---Elektromechanik---
Awatar użytkownika
Mikosz
Posty: 1689
Rejestracja: 12 lis 2007, 16:57
Lokalizacja: UK

Post autor: Mikosz »

Nie bede zakładać nowego tematu gdyż nazwa tytułu tematu jest ogólny o klimie.
Szczelność układu jest OK. Pierwszy raz miałem okazje zobaczyć jak wygląda napełnianie i stąd mam pytania...
Dostałem wydruk i wyniki mam poniżej.... (skan)
Z tego co chyba dobrze rozumiem to sprzęcior odessał czynnik z escorta a potem spowrotem wlał starą zawartość 470 gramów + nowy czynnik tyle żeby było napełnione 740 gramów ??
Czy wlano mi 740 gramów nowego czynnika a moje stare 470 gramów na śmietnik ??
Także nie kumam z tym olejem. Według wydruku to miałem mało czy dużo ??
Wychodzi na to że miałem jakieś połowe czynnika mniej niż powinno a powietrze z kratki nie leciały zimne... Dopiero napełnienie pomogło i teraz jest git. Na trasie miałem rekord 2 stopnie, sprawdzone miernikiem z sondą. Jak sprężarka sie wyłacza to temperatura w kratce leci średnio 18 stopni czyli chyba dobrze. Trzeba długo czekać żeby sprężarka załączyła i znów wtedy spadek temp. ale od czego zależy ? czy to ustawione na zawsze np. 2 min sprężanie a drugie tyle przerwa itd... ??
Załączniki
CCF20100612_00000.jpg
07062010(001).jpg
Awatar użytkownika
KuRowSKi
Posty: 582
Rejestracja: 13 lut 2007, 08:16
Lokalizacja: Świętochłowice
Kontakt:

Post autor: KuRowSKi »

Stary czynnik mieszany jest z czynnikiem w butli która znajduje się w maszynie do napełniania i ładowany jest ponownie do samochodu z nowym olejem (stary olej idzie na śmieci) plus ewentualnie kontrast UV do wykrywania nieszczelności pod lampą UV.

Kompresor może się załączać później jeżeli czujnik przy parowniku jest zepsuty i podaje złą wartość lub czujnik ciśnienia w układzie chłodzenia.
Olej zawsze trzeba załadować i to ile się go odzyska nie ma dla Ciebie znaczenia Ma być załadowane go tyle i potrzeba do układu według tabeli.
www.VolvoTech.pl ---Elektromechanik---
Awatar użytkownika
Mikosz
Posty: 1689
Rejestracja: 12 lis 2007, 16:57
Lokalizacja: UK

Post autor: Mikosz »

KuRowSKi, dziękuję za wykład ;))))))
Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 23427
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Post autor: WieSiu »

wg mnie jest coś u Ciebie nie tak,klima (kompresor) w takie gorące dni powinna chodzić prawie cały czas,zwłaszcza jak ustawisz nawiew na 3.

Możesz mieć zepsuty wentylator silnika,przekaznik wentylatora silnika,bezpiecznik duży wentylatora silnika przy akumulatorze,czujnik ciśnienia, czujnik przeciwzamrożeniowy w podszybiu przy wentylatorze. Innej opcji raczej nie ma. Swoją droga kiepski serwis skoro nie sprawdzili jak całość działa,widocznie tylko umieją nacisnąć przycisk na urządzeniu. Z nawiewow powinno lecieć prawie non stop zimne powietrze o w miarę stałej temperaturze.
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Awatar użytkownika
bodzio82
Posty: 818
Rejestracja: 21 lip 2008, 13:54
Lokalizacja: plockie

Post autor: bodzio82 »

kurde jak stwierdzic czy w ukladzie jest tyle tego czynnika ile potrzeba bez odwiedzania serwisu :?:
u mnie klima załacza sie praktycznie co chwile ale jakos mi sie wydaje ze zaczela glosniej pracowac wiec boje sie ze sprezarka padnie jak nie bedzie tego oleju w ukladzie
Awatar użytkownika
Mikosz
Posty: 1689
Rejestracja: 12 lis 2007, 16:57
Lokalizacja: UK

Post autor: Mikosz »

WieSiu pisze:wentylator silnika,przekaznik wentylatora silnika,bezpiecznik duży wentylatora silnika przy akumulatorze,czujnik ciśnienia, czujnik przeciwzamrożeniowy w podszybiu przy wentylatorze.
hoho czeka mnie pogłębianie wiedzy na temat klimatyzacji zanim pogrzebie... Chyba nie będzie łatwe... Wiem że w TD wsadziłeś i stąd masz wiedzę :mrgreen:
Awatar użytkownika
kupiec
Posty: 12818
Rejestracja: 08 paź 2007, 00:34
Lokalizacja: tychy
Pojemność: 1600
Rocznik: 2005
Generacja: Inny samochód
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: kupiec »

u mnie kompresor załącza się co chwila i dlatego mam problemy z jazdą przez miasto :d ale wieje z nawiewu (przynajmniej tak mi się wydaje) cały czas takim samym chłodnym powietrzem. mam załączoną klime na 1 biegu zawsze
تاجر القواعد
[*] 1.8 TD
Bo ja lubię coś napisać i potem to sobie czytać. Dzięki temu jestem mądry, bo to są bardzo mądre te moje posty
ODPOWIEDZ