Skończyły mi się szczotki na alternatorze i ładowanie wynosiło ok. 13,5 V i to się jeszcze wahało , miedzy 13,1 a 13,7 V.
W moim przypadku - alternator Bosh - 80A mocniejszy ze względu na klimę i ogrzewanie przedniej szyby.
Alternatora nie da się wyciągnąć na wierzch bo nad nim jest pompa wspomagania steru a pod nim pompa klimy .
Na szczęście udało mi się , po odkręceniu alternatora - wysunąć go trochę do przodu obok chłodnicy i tam w dziupli rozkrecić zadek , żeby się dostać do regulatora .
Cena nowego regulatora - 60 zł na szczęście alternator bosh więc regulator tańszy - gorzej jak by był Magneti Marelli lub produkowany w tej samej firmie Motorcraft.
Nie wiedział bym nic o tym , że słabiej ładuje , gdymym nie miał zamontowanego automatu do załączania światel - automat załącza światła gdy napięcie w instalacji jest równe 13,8V a , że nie było takie lub prawie nigdy to światełka przestały się załączać.
Po wymianie rególatora światła załączają się w ułamek sekundy po uruchomieniu silnika

Warto było zamontować automat - gdyby nie on - roz.....ł bym akumulator
