1.8 115PS RKC MK VII szarpanie z podpiętym VSS, spalanie.
Moderator: Moderatorzy
- bobson
- Posty: 579
- Rejestracja: 03 lis 2009, 18:08
- Lokalizacja: Złotów
- Pojemność: 2966
- Rocznik: 2010
- Generacja: Inny samochód
- Nadwozie: Inne
- Kontakt:
1.8 115PS RKC MK VII szarpanie z podpiętym VSS, spalanie.
Witam, trochę już za dużo wojuje z moim escortem, może ktoś napisze coś świeżego bo sam sobie już chyba nie poradzę...
1.8 16v 115PS RKC EECIV.
Samochód przy podpiętym VSS szarpie, zwalnia po kilku sekundach - ma podtrzymanie gazu. Spalanie w trasie przy dość rozsądnej jeździe 100-110 km/h i pali ponad 9 litrów - na odpiętym VSS.
Sprawdzaliśmy przepustnicę, TPS, krokowca, przepływomierz.
Stary VSS miał długi kabelek w miękkiej otulinie, zakupiłem inny na allegro, pasował ale miał krótszy kabel o ok. 15cm. Mój stary VSS miał opornośc na poziomie 15k ohm, nowy natomiast 1,5k ohm. Pożyczyłem od kolegi Seba z forum identyczny VSS i jego opór również wynosił 1,5k ohm... Po zamontowaniu problem nie zniknął, jak szarpał tak szarpie, podtrzymanie gazu jest dalej, żłopie jak krowa...
Auto nie kopci, pali na dotyk, nie ma problemów z mocą, dość często lubi przerywać w trasie w zakresie obrotów 2-2,5k, jest to lekko wyczuwalne ale jest.
Próbowaliśmy z kolega podłączyć się do kompa, niestety nie ma opcji, jedynie fds/wds.
Nie wiem już co z tym autem jest nie tak, proszę o porady lub wskazówki co sprawdzić.
Pozdrawiam.
1.8 16v 115PS RKC EECIV.
Samochód przy podpiętym VSS szarpie, zwalnia po kilku sekundach - ma podtrzymanie gazu. Spalanie w trasie przy dość rozsądnej jeździe 100-110 km/h i pali ponad 9 litrów - na odpiętym VSS.
Sprawdzaliśmy przepustnicę, TPS, krokowca, przepływomierz.
Stary VSS miał długi kabelek w miękkiej otulinie, zakupiłem inny na allegro, pasował ale miał krótszy kabel o ok. 15cm. Mój stary VSS miał opornośc na poziomie 15k ohm, nowy natomiast 1,5k ohm. Pożyczyłem od kolegi Seba z forum identyczny VSS i jego opór również wynosił 1,5k ohm... Po zamontowaniu problem nie zniknął, jak szarpał tak szarpie, podtrzymanie gazu jest dalej, żłopie jak krowa...
Auto nie kopci, pali na dotyk, nie ma problemów z mocą, dość często lubi przerywać w trasie w zakresie obrotów 2-2,5k, jest to lekko wyczuwalne ale jest.
Próbowaliśmy z kolega podłączyć się do kompa, niestety nie ma opcji, jedynie fds/wds.
Nie wiem już co z tym autem jest nie tak, proszę o porady lub wskazówki co sprawdzić.
Pozdrawiam.
Escape 3.0 AWD 6AT
Fiesta ST150
Fiesta XR2i
Fiesta ST150
Fiesta XR2i
Sprawdz jak zachowuję się samochód na odłączonej sondzie lambda.
www.VolvoTech.pl ---Elektromechanik---
-
- Posty: 3397
- Rejestracja: 23 sie 2009, 10:31
- Lokalizacja: Głowno
bobson pisze: Samochód przy podpiętym VSS szarpie, zwalnia po kilku sekundach - ma podtrzymanie gazu. Spalanie w trasie przy dość rozsądnej jeździe 100-110 km/h i pali ponad 9 litrów
eeee tam, nie ma tragedii mój latem (co prawda z walnietym termostatem) spalał 8,7 w cyklu mieszanym (80% trasa) teraz nie wiem bop śmigam na LPGbobson pisze:żłopie jak krowa...
tyle że ja mam 1,6 a ty 1,8
Post wyraża opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu następującym po tym terminie. Autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów bez podawania przyczyny.
Kiedy znajdziemy się na zakręcie.. redukcja, but i odcięcie
Kiedy znajdziemy się na zakręcie.. redukcja, but i odcięcie

- bobson
- Posty: 579
- Rejestracja: 03 lis 2009, 18:08
- Lokalizacja: Złotów
- Pojemność: 2966
- Rocznik: 2010
- Generacja: Inny samochód
- Nadwozie: Inne
- Kontakt:
Problem rozwiązany:
- regulacja krokowca
- świece Motorcraft Platinum seryjnie mają przerwę 1.3 - zmienione na 0,9-1.0
- zaślepiony jakiś wężyk który łączy kolektor wydechowy z dolotowym ( to nie jest EGR)
Zrobił to magik który pracował w Fordzie, podpiął silnik do modułu VCM Rotunda i odpalił IDS-a, możliwe że coś jeszcze porobił w kompie ale tego już nie wiem... Podpięty VSS i auto jeździ jak na razie jak trzeba. A i spalanie chyba spadło, ale to jeszcze muszę sprawdzić. Auto jakby żwawiej reaguje teraz na gaz.
Koszta to 100zł i dojazd 70km do Piły.
- regulacja krokowca
- świece Motorcraft Platinum seryjnie mają przerwę 1.3 - zmienione na 0,9-1.0
- zaślepiony jakiś wężyk który łączy kolektor wydechowy z dolotowym ( to nie jest EGR)
Zrobił to magik który pracował w Fordzie, podpiął silnik do modułu VCM Rotunda i odpalił IDS-a, możliwe że coś jeszcze porobił w kompie ale tego już nie wiem... Podpięty VSS i auto jeździ jak na razie jak trzeba. A i spalanie chyba spadło, ale to jeszcze muszę sprawdzić. Auto jakby żwawiej reaguje teraz na gaz.
Koszta to 100zł i dojazd 70km do Piły.
Escape 3.0 AWD 6AT
Fiesta ST150
Fiesta XR2i
Fiesta ST150
Fiesta XR2i
- bobson
- Posty: 579
- Rejestracja: 03 lis 2009, 18:08
- Lokalizacja: Złotów
- Pojemność: 2966
- Rocznik: 2010
- Generacja: Inny samochód
- Nadwozie: Inne
- Kontakt:
Jamszoł - zdałem się na wiedzę kogoś kto pracował w Fordzie, a następnie odszedł i otworzył swój warsztacik. Powiedział, że tak się montowało aby szybciej wracały z walniętą cewką na serwis. Auto po zrobieniu świec nie strzela przy przyśpieszeniu a czasami potrafiło, no i silnik jakby chętniej się kręcił.
Yagr - krokowiec ma śrubkę do regulacji pracy tego grzybka w środku, kręcąc bardzo delikatnie możesz wyregulować sobie obroty jałowe.
Najbardziej zastanawia mnie ten wężyk łączący wydech z dolotem... Co to jest?
Yagr - krokowiec ma śrubkę do regulacji pracy tego grzybka w środku, kręcąc bardzo delikatnie możesz wyregulować sobie obroty jałowe.
Najbardziej zastanawia mnie ten wężyk łączący wydech z dolotem... Co to jest?
Ostatnio zmieniony 03 lut 2010, 14:18 przez bobson, łącznie zmieniany 1 raz.
Escape 3.0 AWD 6AT
Fiesta ST150
Fiesta XR2i
Fiesta ST150
Fiesta XR2i
- Yagr
- Posty: 14625
- Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
- Lokalizacja: Kraków
- Pojemność: 1598
- Rocznik: 2007
- Generacja: MK2
- Nadwozie: Kombi
- Kontakt:
A jaki ty tam masz ten "krokowy" po pierwsze słyszę o takiej regulacji? Poza tym jeśli to jest śrubka która wydłuża lub skraca ten tłoczek w elektrozaworze to na mój gust jak odkręcisz tą śrubkę (wydłużysz tłoczek) to i tak silnik na podstawie danych z czujników jak mu bedzie trzeba to po prostu otworzy zawór szerzej o to odkręcenie śrubki. Ale tak jak piszę, może masz jakis inny "krokowiec" bo w dotychczas przeze mnie spotykanych żadnej takiej regulacji nie było, ale ty masz silnik 115KM więc może jest inaczej. Blazey w tematach "krokowców" ma wieksze obycie to może wytłumaczy OCB...bobson pisze:Yagr - krokowiec ma śrubkę do regulacji pracy tego grzybka w środku, kręcąc bardzo delikatnie możesz wyregulować sobie obroty jałowe.
Polak potrafi!!
ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi
spieprzyć!
P I W O L E C Z Y !
"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi
spieprzyć!
P I W O L E C Z Y !
"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
- WieSiu
- Posty: 23542
- Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
- Lokalizacja: Wrocław
- Pojemność: 1600
- Rocznik: 1985
- Generacja: MK3
- Nadwozie: Sedan
- Kontakt:
ale moze cos w tym jest, bo ja po ostatniej zabawie z przepustnica zauwazylem dziwna rzecz. Regulowalem ta śrubką od obejscia przepustnicy, wykrecilem ja na maxa i od tego czasu jak zrzuce na luz w czasie jazdy mam 1600-1800 obrotow (sporo), wyglada wiec na to,ze komputer nie adoptuje sie w cale i nie ustawia odpowiednio krokowego w zaleznosci jak sie nauczy. On raczej ma pewne na stale wpisane wartosci i jak cos sie zmieni w dolocie lub krokowcu to po prostu inaczej reaguje silnik, prawa oczywiscie jest taka ze po zatrzymaniu dojdzie do tych obrotow co powinien,ale u mnie juz nie,bo mam odkrecona śrubke i chyba skonczyl sie zakres pracy krokowca (albo zakres sterowania krokowcem przez komputer). Oczywiscie reset nic w tym przypadku nie pomaga.
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
- Jamszoł
- Posty: 22192
- Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
- Lokalizacja: Kalisz
- Pojemność: 2300
- Rocznik: 2008
- Generacja: MK4
- Nadwozie: Kombi
- Kontakt:
Tak masz w opisie w WKŁbobson pisze:Jamszoł - zdałem się na wiedzę kogoś kto pracował w Fordzie, a następnie odszedł i otworzył swój warsztacik. Powiedział, że tak się montowało aby szybciej wracały z walniętą cewką na serwis. Auto po zrobieniu świec nie strzela przy przyśpieszeniu a czasami potrafiło, no i silnik jakby chętniej się kręcił.
Świece zapłonowe
Marka i typ: Motorcraft AYRF 22P. Odstęp elektrod: 1,3 mm.
Tyczy się to silników 1,6 oraz 1,8 Zetek
Jeśli w instrukcjach podawają 1,3 , to ma być 1,3 a nie jak sobie jakiś tam mechanik dorobił własną koncepcję ustawiania świec.
Oczywiście - jeśli jest LPG , to przerwa na świecach powinna być zmniejszona do 1,2 aby nie było strzałów w kolektor ssący przy I;II;III oraz IV generacji LPG.
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
- WieSiu
- Posty: 23542
- Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
- Lokalizacja: Wrocław
- Pojemność: 1600
- Rocznik: 1985
- Generacja: MK3
- Nadwozie: Sedan
- Kontakt:
no tak,ale krecenie ta srubka w "krokowcu" zmieniasz parametry pracy krokowca podobnie jak ta przy przepustnicy, prawdopodobnie ta srubka jest zaslepiona po to,ze jak produkowali ten element to go kalibrowali zeby dzialal dokladnie tak samo jak kazdy inny krokowiec i potem zaslepili.Yagr pisze:WieSiu, ale tu mowa o regulacji śrubką w "krokowcu" a nie przy przepustnicy
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
- Yagr
- Posty: 14625
- Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
- Lokalizacja: Kraków
- Pojemność: 1598
- Rocznik: 2007
- Generacja: MK2
- Nadwozie: Kombi
- Kontakt:
To możliwe, wychodziłoby że śrubka w "krokowcu" reguluje tylko przelot przy maksymalnie zamkniętym "krokowcu" albo przy odpiętym zasilaniu 
bobson, ja nie kwestionuję tego co napisałeś tylko po prostu pierwszy raz sie zetknąłem z taką regulacja w escorcie
Inna sprawa ze ty masz "krokowiec " taki jak w 1,3 i wychodzi na to że po którymś tam roczniku do wszystkich essów dawali taki jak ty masz

bobson, ja nie kwestionuję tego co napisałeś tylko po prostu pierwszy raz sie zetknąłem z taką regulacja w escorcie

Polak potrafi!!
ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi
spieprzyć!
P I W O L E C Z Y !
"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi
spieprzyć!
P I W O L E C Z Y !
"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"