Zmiana wiązek - update CL do GHIA

Moderator: Moderatorzy

Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 23542
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Post autor: WieSiu »

Mateklobez pisze:Wiesiu, mój kluczyk jest oryginalny.
tak ale mi chodzilo o dokladanie centralki z focusa do escorta :D wiem ze kluczyk to to samo
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Awatar użytkownika
Mateklobez
Posty: 3372
Rejestracja: 16 wrz 2009, 21:32
Lokalizacja: Łobez / Rees
Pojemność: 1597
Rocznik: 1996
Generacja: MK7
Nadwozie: Hatchback
Kontakt:

Post autor: Mateklobez »

Aha, sorry, źle zrozumiałem :)
Zachodniopomorska Elita
*Escort Turnier Ghia 1,8 TD 1999
*Escort MK7 "RS1600" 1996
>Fiesta ST150 2008
>>C4 Picasso 2.0 BlueHDi150 2015
Blazey

Post autor: Blazey »

Mateklobez, mam też taki kluczyk luzem, bo został rozparowany z przypisaną sobie centralką. I ta centralka załatwia otwieranie z pilota, otwieranie klapy z pilota (swoją drogą, to ciekawie jest podłączony siłownik w klapie) i chyba jest to też alarm. O podwójnym ryglowaniu słyszałem, ale osobiście nie miałem do czynienia.
Jednak wiązka od tego oryginalnego sterownika radiowego jest inna niż zwykłego zamka centralnego. Jest bogatsza o kilka obwodów.
Focusy mają sterowanie strefowe i tam jest to rozwiązane jeszcze inaczej... Kluczyki mogą wyglądać tak samo, to nie problem, bo transponder, to transponder, ważne, co układ wykonawczy zrobi na podstawie otrzymanych rozkazów.
Albercik

Post autor: Albercik »

Blazey, a mógłbyś przybliżyć trochę temat parowania kluczyków z centralką? Bo jeśli dałoby radę, to wystarczyłoby dorwać taki kluczyk, jak posiadasz ( :mrgreen: ) i sparować go z centralką. Jeszcze muszę się dowiedzieć co za różnice w kablach były, bo może się okazać, że ta moja wiązka ma już te kable. W końcu ma nawet podgrzewane fotele, a ess, z którego ją wyciągałem był po lifcie, więc jest szansa :mrgreen:

Wogóle to muszę podjechać na tego szrota i zapytać, czy nie mają centralki wraz z kluczykiem tak chyba będzie najprościej :)
Awatar użytkownika
Mateklobez
Posty: 3372
Rejestracja: 16 wrz 2009, 21:32
Lokalizacja: Łobez / Rees
Pojemność: 1597
Rocznik: 1996
Generacja: MK7
Nadwozie: Hatchback
Kontakt:

Post autor: Mateklobez »

Co jeszcze dodam od siebie, że mój Escort to nie Ghia a CLX i do tego nie mam alarmu, a sterowanie radiowe jest. Szczerze to nie wiem, jak była zasada montowania przez fabrykę centralek radiowych czy na podczerwień...
Zachodniopomorska Elita
*Escort Turnier Ghia 1,8 TD 1999
*Escort MK7 "RS1600" 1996
>Fiesta ST150 2008
>>C4 Picasso 2.0 BlueHDi150 2015
Albercik

Post autor: Albercik »

A to są radio i Ir?? Myślałem, że wszystkie radiowe były.
Blazey

Post autor: Blazey »

Są. W zależności od rocznika.
Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 23542
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Post autor: WieSiu »

W pumie miałem ir i beznadziejne to było,nawet nie próbuj tego szukać.
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Albercik

Post autor: Albercik »

hm, dobra będę szukać na radio. Tylko chodzi właśnie o taki patent z kluczykiem i pilotem.

W temacie praktycznym: przyszedł dziś przełącznik od szyb z klapą. Taki, jak na foto. Prroblem mam tylko taki, że mam schemat od Mondeo MK1, ale tak wyrażnie jest to inaczej rozwiązane. Bo w tym przycisku każde okno ma oddzielną wtyczkę. Zarówno prawa, jak i lewa mają po 4 przewody.

Jak ktoś miałby schemat to będę wdzięczny, bo muszę dojść do ładu i składu który kabel od podświetlania, a który od okna w górę/dół itd. No i też by się przydał schemat wtyczki do otwierania klapy, nie mam tego elementu i tu będę musiał druciarnię robić... Dodam, że z przycisku wychodzi pięć przewodów.

[ Dodano: Sro 06 Sty, 2010 ]
Siedzę właśnie i rozkminiam tą wiązkę wnętrza. Wygląda na to, że będzie trochę zabawy bo ma kilka upitolonych kabli koło przycisków od szyb i coś czuję, że to jest właśnie otwieranie klapy z przycisku. Przynajmniej na pinach by się zgadzało. Ale jescze nie jestem tego pewny do końca, bo przycisk od klapy ma 5 pinów, a kabli jest 4. W prawdzie nie ma potrzeby, żeby było 5, bo siłownik zadziała na czterech też. Natomiast problem jest taki, że nie można 'otworzyć' szyby kierowcy, dopóki nie zewrze się dwóch z tych uciętych kabli. Dokładniej biało-czarnego (który wychodzi z przycisku szyby) z białym (który idzie do wiązki drzwi). Na pozostałych dwóch jest +12V i masa.

Wygląda na to, że skrzynki z bezpiecznikami nie będę musiał narazie zmieniać, bo wtyczka jest skonstruowana, że większość zasilnania jest z dwóch pinów i wspólna masa do wszystkiego. Ale jeszcze będę musiał dokładniej swoją wtyczkę obejrzeć.

Dorwałem trochę schamtów od essa 1998 rok, więc posiedzę nad tym i zobaczymy - może coś uda mi się wywnioskować.
Załączniki
20100106.jpg
Awatar użytkownika
KuRowSKi
Posty: 582
Rejestracja: 13 lut 2007, 08:16
Lokalizacja: Świętochłowice
Kontakt:

Post autor: KuRowSKi »

Siłownik tylnej klapy jest sterowany tylko +12V, a masa jest z klapy bagażnika.
Siłownik po naciśnięciu się wychyla i wbudowana sprężyna zaciąga go z powrotem do stanu spoczynkowego.
www.VolvoTech.pl ---Elektromechanik---
Albercik

Post autor: Albercik »

Hm, to ja zgłupiałem. Zrobię później foto o co kaman z tymi kablami uciętymi - może Wam się uda coś wymyślić...
Awatar użytkownika
KuRowSKi
Posty: 582
Rejestracja: 13 lut 2007, 08:16
Lokalizacja: Świętochłowice
Kontakt:

Post autor: KuRowSKi »

Jeżeli w przełączniku są cztery przewody to 2 są od podświetlenie a drugie 2 do siłownika (wej,wyj)
www.VolvoTech.pl ---Elektromechanik---
Albercik

Post autor: Albercik »

Już chyba wiem ocb. Rozpisałem wczoraj wszystkie kable, jakie są w tej wiązce od której wtyczki, do której wtyczki, tak gdzie wiedziałem, to jaką funkcję pełni itd. I dziś rano mnie coś tknęło - to prawdopodobnie są kable od modułu komfort, bo mają niezależne zasilanie, a jednym kablem wchodzi sygnał od przycisku opuszczania szyby kierowcy, a drugim kablem wychodzi sygnał do drzwi. Także jadę dziś na tego szrota poszukać drugiej części tych uciętych kabelków.

Jest jeszcze jedna opcja, bo tamto auto było w automacie, ale nie mam pojęcia co to ma do rzeczy.

Jeśli chodzi o przycisk od klapy to ma on 5 pinów, a jego budowa jest banalna:
- +12V podświetlenie (tylko)
- masa podświetlenie
- Jeden pin idzie do stycznika i jest to +12V
- drugi dochodzi od góry stycznika i jest z nim zwarty cały czas, jak przycisk jest 'w stanie spoczynku'
- trzeci dochodzi od dołu stycznika i zwiera sie tylko po naciśnięciu przycisku.

Podejrzewam, że ten kabel, co na górze jest, to wogóle nie jest wkorzystywany.
Podjadę na tego szrota, może coś tam znajdę :)

Byłem szukałem, ale nic nie znalazłem. W dalszym ciągu nie mam pojęcia co to, aczkolwiek uważam, że to od modułu komfort szyby kierowcy. Muszę poszukać takiego cuda bo miałem w poprzednim aucie i zajedwabiście wygodne toto było :)

Tak to się mniej-więcej prezentuje:

Obrazek

Wracając do tematu. Rozebrałem dziś trochę auto i dowiedziałem się bardzo fajnej rzeczy. Nie będę musiał rozbierać pół auta, żeby wyszarpać starą wiązkę i włożyć nową, bo... nie mam tam nic tej chwili. Idą tylko kable od poduszki, ale to je wypruję z nowej wiązki i po kłopocie :)

Tak wygląda przygotowana w domu wiązka, do sprawdzania co jest od czego itd:

Obrazek
Obrazek

A tu mam problem, po 1. jest jakaś wtyczka (ta płaska na 2 piny), która idzie do wiązki fotela zarówno prawego, jak i lewego (jest od podgrzewania), ale nie mam pojęcia w co mam ją wpiąć, bo w mojej skrzynce z bezpiecznikami wogóle nie ma takiego miejsca. Ba obszukałem inne miejsca, gdzie by mogło to być i nic...

W dodatku widać na tym zdjęciu ucięte kable - dwa przewody jeden czarny, drugi fioletowo-żółty, które idą do wtyczki, którą wsadza się do skrzynki z bezpiecznikami. Wygląda, jakby to zasilało coś dodatkowego.

Obrazek

A wogóle to w skrzynce mam wszystkie piny. Zarówno w bezpiecznikach, jak i w złączu. Przekażników żadnych nie potrzeba więc jest gitarra :mrgreen:
Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 23542
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Post autor: WieSiu »

apropo skrzynki bezpiecznikow, mam taka jedna z Escorta 1997 w wersji gdzie bylo raczej duzo bajerow (klima np byla) o reszcie nie wypowiem sie,bo to bylo wyciagniete z auta co zostal z niego tylko przod :P Ale powinno miec takie bajery jak el. szyby i lusterka i centralny zamek. Jest zregenerowana przeze mnie,wiec jej cena nie bedzie najnizsza z allegro.
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Albercik

Post autor: Albercik »

WieSiu, moja skrzynka - dziś sprawdzałem - mam full wypas z wyjątkiem styków pod jeden przekaźnik od świateł (ten od wersji skandynawskiej) - po prostu tych styków nie mam. W bezpiecznikach mam wszystkie styki, więc wsadzam i działa :)

Ale dzięki za propozycję :)
ODPOWIEDZ