Akumulator - montaż
Moderator: Moderatorzy
Akumulator - montaż
Witam,
mam problem z podłączeniem aku
Zakupiłem akumulutaor Centra CD542 zgodnie z rozpiską i zgodnie z tym co niektórzy sugerowali na forum i za cholere nie mogę podłączyć bezpieczników do aku. Poprzedni aku miał wyjścia przystosowane do płaskich końcówek fordowskich i nie było problemu. Teraz mam aku z okrągłymi końcówkami. Kupiłem adaptery takie ja te:
adaptery klem akumulatora ford
przewody podłączam bez problemu (+, -, i ten cienki co idzie do -) ale nie mogę podłączyć tej cholernej blachy od skrzynki bezpieczników do +. Blacha która wychodzi od niej jest tak głupio wyprofilowana że nie idzie jej przykręcić. Co mam zrobić? Pomóżcie bo stary aku jest taki słaby że już nawet silnik nie kręci:(
Z góry dziękuję za szybką odpowiedź, jeżeli możecie wrzućcie fotki jak jest u Was.
mam problem z podłączeniem aku
Zakupiłem akumulutaor Centra CD542 zgodnie z rozpiską i zgodnie z tym co niektórzy sugerowali na forum i za cholere nie mogę podłączyć bezpieczników do aku. Poprzedni aku miał wyjścia przystosowane do płaskich końcówek fordowskich i nie było problemu. Teraz mam aku z okrągłymi końcówkami. Kupiłem adaptery takie ja te:
adaptery klem akumulatora ford
przewody podłączam bez problemu (+, -, i ten cienki co idzie do -) ale nie mogę podłączyć tej cholernej blachy od skrzynki bezpieczników do +. Blacha która wychodzi od niej jest tak głupio wyprofilowana że nie idzie jej przykręcić. Co mam zrobić? Pomóżcie bo stary aku jest taki słaby że już nawet silnik nie kręci:(
Z góry dziękuję za szybką odpowiedź, jeżeli możecie wrzućcie fotki jak jest u Was.
- Jamszoł
- Posty: 22192
- Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
- Lokalizacja: Kalisz
- Pojemność: 2300
- Rocznik: 2008
- Generacja: MK4
- Nadwozie: Kombi
- Kontakt:
Ja założyłem na nowego aku normalne klemy - do klem dokręciłem przewody .
jeśli chodzi o tą blachę od bezpieczników - odkręciłem ją - zeszlifowałem ten rant co idzie w dół , wywierciłem otwór fi 6 i przykręciłem do klemy .
Roboty nie wiecej jak 5 minut.
Klemy mają po dwa gwintowane otwory M6 - więc jest do czego przykręcić .
jeśli chodzi o tą blachę od bezpieczników - odkręciłem ją - zeszlifowałem ten rant co idzie w dół , wywierciłem otwór fi 6 i przykręciłem do klemy .
Roboty nie wiecej jak 5 minut.
Klemy mają po dwa gwintowane otwory M6 - więc jest do czego przykręcić .
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Dzięki za odpowiedż. Muszę tylko skombinować wiertarkę i pilnik (niestety jestem poza domem).
Ok, aku zamontowany:) Z powodu braku wiertarki i pilnika przegiąłem w górę blaszkę wygiętą w dół (krótką), a dłuższą w dół i tak przykręciłem do klemy. Jak będę w domu to pokombinuję jakieś mniej prowizoryczne podłączenie.
Mam tylko nadzieję że nie mam walniętego alternatora. Kontrolka się nie świeci (wiem, wiem nie zawsze zapalona lub nie zapalona kontrolka oznacza problemy z ładowaniem aku). Ten poprzedni aku miał za małą gęstość elektrolitu i bardzo ciemną barwę. Co najdziwniejsze z dnia na dzień padł. Nawet ładowanie nie pomogło. A co najdziwniejsze nawet po przejechaniu 300km był słaby i ledwo co go odpaliłem na stacji benzynowej.
Jeszcze raz dziękuję za jak zawsze dobre rady. W razie dalszych problemów będę pytał dalej:)
Ok, aku zamontowany:) Z powodu braku wiertarki i pilnika przegiąłem w górę blaszkę wygiętą w dół (krótką), a dłuższą w dół i tak przykręciłem do klemy. Jak będę w domu to pokombinuję jakieś mniej prowizoryczne podłączenie.
Mam tylko nadzieję że nie mam walniętego alternatora. Kontrolka się nie świeci (wiem, wiem nie zawsze zapalona lub nie zapalona kontrolka oznacza problemy z ładowaniem aku). Ten poprzedni aku miał za małą gęstość elektrolitu i bardzo ciemną barwę. Co najdziwniejsze z dnia na dzień padł. Nawet ładowanie nie pomogło. A co najdziwniejsze nawet po przejechaniu 300km był słaby i ledwo co go odpaliłem na stacji benzynowej.
Jeszcze raz dziękuję za jak zawsze dobre rady. W razie dalszych problemów będę pytał dalej:)
Ostatnio zmieniony 03 sty 2010, 21:26 przez phyzy, łącznie zmieniany 1 raz.
- kupiec
- Posty: 12912
- Rejestracja: 08 paź 2007, 00:34
- Lokalizacja: tychy
- Pojemność: 1600
- Rocznik: 2005
- Generacja: Inny samochód
- Nadwozie: Kombi
- Kontakt:
nie do końca zrozumiałem co tam przerobiłeś ale może pomogą ci zdjęcia które dostałem od kolegi novego dzięki którym przerobiłem u siebie i już rok działa bez problemowo 

تاجر القواعد
[*] 1.8 TD
Bo ja lubię coś napisać i potem to sobie czytać. Dzięki temu jestem mądry, bo to są bardzo mądre te moje posty
[*] 1.8 TD
Bo ja lubię coś napisać i potem to sobie czytać. Dzięki temu jestem mądry, bo to są bardzo mądre te moje posty
A mnie się podoba takie podejście:
Ale to auto swojego właściciela i on decyduje, czy najpierw zdiagnozować auto, czy załadować nowy akumulator i liczyć na szczęście.
Jeśli żarówka nie jest spalona, to jej ciągłe świecenie lub nieświecenie raczej oznacza problemy z ładowaniem. Można to sprawdzić najprostszym miernikiem za kilkanaście złotych. Szczególnie, że poprzedni akumulator uległ poważnej awarii.Mam tylko nadzieję że nie mam walniętego alternatora. Kontrolka się nie świeci (wiem, wiem nie zawsze zapalona lub nie zapalona kontrolka oznacza problemy z ładowaniem aku). Ten poprzedni aku miał za małą gęstość elektrolitu i bardzo ciemną barwę. Co najdziwniejsze z dnia na dzień padł. Nawet ładowanie nie pomogło. A co najdziwniejsze nawet po przejechaniu 300km był słaby i ledwo co go odpaliłem na stacji benzynowej.
Ale to auto swojego właściciela i on decyduje, czy najpierw zdiagnozować auto, czy załadować nowy akumulator i liczyć na szczęście.
- WieSiu
- Posty: 23542
- Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
- Lokalizacja: Wrocław
- Pojemność: 1600
- Rocznik: 1985
- Generacja: MK3
- Nadwozie: Sedan
- Kontakt:
a czemu to tak niechlujnie pomalowane ??? Jaki jest tego cel ?
duzo ladniej wyglada na fotce co dal kupiec (ale nie uraz sie, po prostu ja ogolnie nie lubie czegos jak nie jest jak w oryginale a jak juz musi byc,to lubie jak wygalda ladnie
). Jak narazie mam w 3 fordach oryginalne rozwiazanie
duzo ladniej wyglada na fotce co dal kupiec (ale nie uraz sie, po prostu ja ogolnie nie lubie czegos jak nie jest jak w oryginale a jak juz musi byc,to lubie jak wygalda ladnie

Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982