Akumulator - montaż

Moderator: Moderatorzy

phyzy

Akumulator - montaż

Post autor: phyzy »

Witam,

mam problem z podłączeniem aku
Zakupiłem akumulutaor Centra CD542 zgodnie z rozpiską i zgodnie z tym co niektórzy sugerowali na forum i za cholere nie mogę podłączyć bezpieczników do aku. Poprzedni aku miał wyjścia przystosowane do płaskich końcówek fordowskich i nie było problemu. Teraz mam aku z okrągłymi końcówkami. Kupiłem adaptery takie ja te:
adaptery klem akumulatora ford
przewody podłączam bez problemu (+, -, i ten cienki co idzie do -) ale nie mogę podłączyć tej cholernej blachy od skrzynki bezpieczników do +. Blacha która wychodzi od niej jest tak głupio wyprofilowana że nie idzie jej przykręcić. Co mam zrobić? Pomóżcie bo stary aku jest taki słaby że już nawet silnik nie kręci:(

Z góry dziękuję za szybką odpowiedź, jeżeli możecie wrzućcie fotki jak jest u Was.
new90
Posty: 705
Rejestracja: 17 cze 2009, 11:44
Lokalizacja: Radom

Post autor: new90 »

przykrec ta blache do srobki ktora mocuje adapter, sam tak mam i działa :grin:
~~>najszybszy w miescie<~~ :P
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22192
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

Ja założyłem na nowego aku normalne klemy - do klem dokręciłem przewody .
jeśli chodzi o tą blachę od bezpieczników - odkręciłem ją - zeszlifowałem ten rant co idzie w dół , wywierciłem otwór fi 6 i przykręciłem do klemy .
Roboty nie wiecej jak 5 minut.
Klemy mają po dwa gwintowane otwory M6 - więc jest do czego przykręcić .
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
phyzy

Post autor: phyzy »

Dzięki za odpowiedż. Muszę tylko skombinować wiertarkę i pilnik (niestety jestem poza domem).


Ok, aku zamontowany:) Z powodu braku wiertarki i pilnika przegiąłem w górę blaszkę wygiętą w dół (krótką), a dłuższą w dół i tak przykręciłem do klemy. Jak będę w domu to pokombinuję jakieś mniej prowizoryczne podłączenie.
Mam tylko nadzieję że nie mam walniętego alternatora. Kontrolka się nie świeci (wiem, wiem nie zawsze zapalona lub nie zapalona kontrolka oznacza problemy z ładowaniem aku). Ten poprzedni aku miał za małą gęstość elektrolitu i bardzo ciemną barwę. Co najdziwniejsze z dnia na dzień padł. Nawet ładowanie nie pomogło. A co najdziwniejsze nawet po przejechaniu 300km był słaby i ledwo co go odpaliłem na stacji benzynowej.

Jeszcze raz dziękuję za jak zawsze dobre rady. W razie dalszych problemów będę pytał dalej:)
Ostatnio zmieniony 03 sty 2010, 21:26 przez phyzy, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22192
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

phyzy pisze:i pilnik
UUU pilnik - lepiej odkręcić tą blaszke - klucz 10 i odkręcasz 2 śruby M6 i dajesz blaszkę na szlifierkę - pilnikiem się zamęczysz to jednak do zeszlifowania 5mm na 30mm
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
new90
Posty: 705
Rejestracja: 17 cze 2009, 11:44
Lokalizacja: Radom

Post autor: new90 »

Jamszoł pisze: zeszlifowałem ten rant co idzie w dół
ja ten rant poprostu odgiołem i teraz mam cała prosta blaszke po co takie rdastyczne srodki tym bardziej ze kolegaphyzy jest poza domem i moze nie miec narzedzi
~~>najszybszy w miescie<~~ :P
Awatar użytkownika
kupiec
Posty: 12912
Rejestracja: 08 paź 2007, 00:34
Lokalizacja: tychy
Pojemność: 1600
Rocznik: 2005
Generacja: Inny samochód
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: kupiec »

nie do końca zrozumiałem co tam przerobiłeś ale może pomogą ci zdjęcia które dostałem od kolegi novego dzięki którym przerobiłem u siebie i już rok działa bez problemowo :)
Załączniki
Aku 003 (Large).jpg
aku.jpg
تاجر القواعد
[*] 1.8 TD
Bo ja lubię coś napisać i potem to sobie czytać. Dzięki temu jestem mądry, bo to są bardzo mądre te moje posty
Blazey

Post autor: Blazey »

A mnie się podoba takie podejście:
Mam tylko nadzieję że nie mam walniętego alternatora. Kontrolka się nie świeci (wiem, wiem nie zawsze zapalona lub nie zapalona kontrolka oznacza problemy z ładowaniem aku). Ten poprzedni aku miał za małą gęstość elektrolitu i bardzo ciemną barwę. Co najdziwniejsze z dnia na dzień padł. Nawet ładowanie nie pomogło. A co najdziwniejsze nawet po przejechaniu 300km był słaby i ledwo co go odpaliłem na stacji benzynowej.
Jeśli żarówka nie jest spalona, to jej ciągłe świecenie lub nieświecenie raczej oznacza problemy z ładowaniem. Można to sprawdzić najprostszym miernikiem za kilkanaście złotych. Szczególnie, że poprzedni akumulator uległ poważnej awarii.
Ale to auto swojego właściciela i on decyduje, czy najpierw zdiagnozować auto, czy załadować nowy akumulator i liczyć na szczęście.
phyzy

Post autor: phyzy »

Dzisiaj na wszelki wypadek zmierzyłem napięcie ładownia i jest ok. Jak będę u siebie na wszelki wypadek rozbiorę i przeczyszczę alternator.
Blazey

Post autor: Blazey »

A co da samo czyszczenie? Na początek sprawdzenie obwodu sygnalizacji ładowania. Bo usterka lubi leżeć poza alternatorem. Wyczytasz tu o tym... A potem sprawdzenie podzespołów alternatora, skoro będzie otwierany.
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22192
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

U mnie jest tak :
Załączniki
AKU BOSH SILVER.JPG
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 23542
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Post autor: WieSiu »

a czemu to tak niechlujnie pomalowane ??? Jaki jest tego cel ?

duzo ladniej wyglada na fotce co dal kupiec (ale nie uraz sie, po prostu ja ogolnie nie lubie czegos jak nie jest jak w oryginale a jak juz musi byc,to lubie jak wygalda ladnie :D ). Jak narazie mam w 3 fordach oryginalne rozwiazanie
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22192
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

WieSiu pisze:a czemu to tak niechlujnie pomalowane ???
O jakim pomalowaniu mówisz ? Tam nie ma grama farby :razz:
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14625
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Yagr »

Jamszoł pisze:O jakim pomalowaniu mówisz ? Tam nie ma grama farby :razz:
to tylko jamszołowskie foty kiepskiej jakości :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22192
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

To niebieskawe to najwyższej klasy specjalistyczny smar do klem w spreju - puszka kosztuje ponad 800 zł :razz:
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
ODPOWIEDZ