kontrolce od poduch sie odmieniło
Moderator: Moderatorzy
kontrolce od poduch sie odmieniło
po wymianie licznika kontrolka od poduch zwariowała.
wczesniej po przekreceniu kluczyka zapalała sie na ok10sek i gasla. a teraz po przekreceniu kluczyka zapala sie po 10sek i nie gasnie juz, dlaczego?
wczesniej po przekreceniu kluczyka zapalała sie na ok10sek i gasla. a teraz po przekreceniu kluczyka zapala sie po 10sek i nie gasnie juz, dlaczego?
~~>najszybszy w miescie<~~ 

wygląda na to że zegary działają odwrotnie, niż powinny
Nie wiem, jak to do końca jest w escorcie, ale powiem, jak to miałem z fiatem. Tam kontrolka poduszki (i absu) była sterowana masą. Ja podłączyło się zegary na stole, to świeciła non-stop. Ale jak zwarło się pin od kontrolki poduszki z masą, to gasła. i moja teoria jest taka.
U Ciebie w aucie kontrolka sterowana jest jednym sygnałem (nie ważne, czy masa, czy plus). Dajmy na przykład, że kontrolka u Ciebie w oryginalnych licznikach gasła po otrymaniu sygnału masy. A w nowych licznikach jest odwrotnie - sygnał masy zapala kontrolkę. Dlatego na początku nie świeci (bo centralka SRS robi test - w tym czasie lampka się powinna świecić), a potem centralka twierdzi, że jest OK, czyli zaczyna podawać sygnał masy i wtedy pyk! kontrolka się zapala
Nie twierdzę, że u Ciebie tak jest to rozwiązane, ale najprawdopodobniej teoria jest słuszna.
Napisz jeszcze jakie miałeś zegary, a na jakie zmieniłeś...

U Ciebie w aucie kontrolka sterowana jest jednym sygnałem (nie ważne, czy masa, czy plus). Dajmy na przykład, że kontrolka u Ciebie w oryginalnych licznikach gasła po otrymaniu sygnału masy. A w nowych licznikach jest odwrotnie - sygnał masy zapala kontrolkę. Dlatego na początku nie świeci (bo centralka SRS robi test - w tym czasie lampka się powinna świecić), a potem centralka twierdzi, że jest OK, czyli zaczyna podawać sygnał masy i wtedy pyk! kontrolka się zapala

Nie twierdzę, że u Ciebie tak jest to rozwiązane, ale najprawdopodobniej teoria jest słuszna.
Napisz jeszcze jakie miałeś zegary, a na jakie zmieniłeś...
- WieSiu
- Posty: 23601
- Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
- Lokalizacja: Wrocław
- Pojemność: 1600
- Rocznik: 1985
- Generacja: MK3
- Nadwozie: Sedan
- Kontakt:
new90, gdyz nie masz w swoich nowych zegarach takiego ukladu elektronicznego co odwraca sygnal. Modul poduszek powietrznych podaje sygnal tak,ze jest od odwrotny do tego co widzisz na kontrolce i wlasnie ten brakujacy uklad neguje ten sygnal. Jesli w systemie poduszek wszystko jest ok, po przekreceniu kluczyka sterownik poduszek nie podaje napiecia i po tych paru sekundach sterownik zaczyna podawac napiecie,a uklad ktory miales na zegarach powinien odwrocic ten sygnal. Ma to na pewno swoje odzwierciedlenie w bezpieczenstwie,bo kontrolka bedzie sie swiecic nawet jak uklad poduszek bedzie odciety (czyli nie bedzie podawal napiecia na zegary). Ford tez zadbal o to zeby ta kontrolka miala jak najmniejsze szanse sie popsuc,bo dali tam diode
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
- WieSiu
- Posty: 23601
- Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
- Lokalizacja: Wrocław
- Pojemność: 1600
- Rocznik: 1985
- Generacja: MK3
- Nadwozie: Sedan
- Kontakt:
jak dasz rade to tak, no chyba ze wolisz na przekazniku,ale to bedzie mniej profesjonalnie,choc u mnie tak bardzo dobrze dzialalo 

Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
- WieSiu
- Posty: 23601
- Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
- Lokalizacja: Wrocław
- Pojemność: 1600
- Rocznik: 1985
- Generacja: MK3
- Nadwozie: Sedan
- Kontakt:
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Uuuóuu.... Nie doczytałem. Różne wersje zegarów występują w modelu mkVII. Tam nie miałem problemów z przekładaniem.
Zamiast przekaźnika lepiej zastosować inwerter na jednym małym tranzystorze i kilku elementach. Bo przekaźnik, to prąd kilkudziesięciu mA, a inwerter kilku. A nie wiem, jaka jest obciążalność tego wyjścia.
Zamiast przekaźnika lepiej zastosować inwerter na jednym małym tranzystorze i kilku elementach. Bo przekaźnik, to prąd kilkudziesięciu mA, a inwerter kilku. A nie wiem, jaka jest obciążalność tego wyjścia.
- WieSiu
- Posty: 23601
- Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
- Lokalizacja: Wrocław
- Pojemność: 1600
- Rocznik: 1985
- Generacja: MK3
- Nadwozie: Sedan
- Kontakt:
przez rok to dzialalo bez problemu, potem nie wiem,bo auta juz nie mialem. Ale nie ukrywam,ze to co podalem,to najbardziej prymitywne rozwiazanie i nie mowie ze jest idealneBlazey pisze:A nie wiem, jaka jest obciążalność tego wyjścia
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Ja nie piszę że jest złe. Skoro wytrzymuje obciążenie żarówką, to powinno też wytrzymać obciążenie małym przekaźnikiem. Tylko nawet taniej niż zakup przekaźnika, wyjdzie zakup tranzystora, diody i dwóch rezystorów (jeśli dobrze pamiętam). A pomijając względy ekonomiczne, będzie to bliższe temu, co przewidzieli projektanci.
- WieSiu
- Posty: 23601
- Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
- Lokalizacja: Wrocław
- Pojemność: 1600
- Rocznik: 1985
- Generacja: MK3
- Nadwozie: Sedan
- Kontakt:
Bo w mk7 nie ma takich problemów jak z mk5 i 6. W nich obrotomierze działają od razu. Chyba że kupisz od diesla to wtedy rzeczywiście nie działa
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982