kontrolce od poduch sie odmieniło

Moderator: Moderatorzy

new90
Posty: 705
Rejestracja: 17 cze 2009, 11:44
Lokalizacja: Radom

kontrolce od poduch sie odmieniło

Post autor: new90 »

po wymianie licznika kontrolka od poduch zwariowała.
wczesniej po przekreceniu kluczyka zapalała sie na ok10sek i gasla. a teraz po przekreceniu kluczyka zapala sie po 10sek i nie gasnie juz, dlaczego?
~~>najszybszy w miescie<~~ :P
Blazey

Post autor: Blazey »

1. Nastąpiło jakieś uszkodzenie w obwodzie poduch i kontrolka sygnalizuje ci awarię.
2. Jest kilka wersji zegarów. Są z kontrolką, są też z jakąś małą elektroniką i diodą świecącą. Choć ja raz przekładałem i pasowało bez problemu.
3. Pochrzaniłeś coś przy składaniu i jest zwarcie.
Albercik

Post autor: Albercik »

wygląda na to że zegary działają odwrotnie, niż powinny :P Nie wiem, jak to do końca jest w escorcie, ale powiem, jak to miałem z fiatem. Tam kontrolka poduszki (i absu) była sterowana masą. Ja podłączyło się zegary na stole, to świeciła non-stop. Ale jak zwarło się pin od kontrolki poduszki z masą, to gasła. i moja teoria jest taka.

U Ciebie w aucie kontrolka sterowana jest jednym sygnałem (nie ważne, czy masa, czy plus). Dajmy na przykład, że kontrolka u Ciebie w oryginalnych licznikach gasła po otrymaniu sygnału masy. A w nowych licznikach jest odwrotnie - sygnał masy zapala kontrolkę. Dlatego na początku nie świeci (bo centralka SRS robi test - w tym czasie lampka się powinna świecić), a potem centralka twierdzi, że jest OK, czyli zaczyna podawać sygnał masy i wtedy pyk! kontrolka się zapala :mrgreen:

Nie twierdzę, że u Ciebie tak jest to rozwiązane, ale najprawdopodobniej teoria jest słuszna.

Napisz jeszcze jakie miałeś zegary, a na jakie zmieniłeś...
new90
Posty: 705
Rejestracja: 17 cze 2009, 11:44
Lokalizacja: Radom

Post autor: new90 »

mialem bez obrotka a teraz mam z obrotkiem :razz: numerow nie pamietam
~~>najszybszy w miescie<~~ :P
Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 23601
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Post autor: WieSiu »

new90, gdyz nie masz w swoich nowych zegarach takiego ukladu elektronicznego co odwraca sygnal. Modul poduszek powietrznych podaje sygnal tak,ze jest od odwrotny do tego co widzisz na kontrolce i wlasnie ten brakujacy uklad neguje ten sygnal. Jesli w systemie poduszek wszystko jest ok, po przekreceniu kluczyka sterownik poduszek nie podaje napiecia i po tych paru sekundach sterownik zaczyna podawac napiecie,a uklad ktory miales na zegarach powinien odwrocic ten sygnal. Ma to na pewno swoje odzwierciedlenie w bezpieczenstwie,bo kontrolka bedzie sie swiecic nawet jak uklad poduszek bedzie odciety (czyli nie bedzie podawal napiecia na zegary). Ford tez zadbal o to zeby ta kontrolka miala jak najmniejsze szanse sie popsuc,bo dali tam diode
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
new90
Posty: 705
Rejestracja: 17 cze 2009, 11:44
Lokalizacja: Radom

Post autor: new90 »

mo na starych zegaraz była z tyłu taka mała płytka . tzn ze mam ja przelutowac na nowe zegary??
~~>najszybszy w miescie<~~ :P
Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 23601
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Post autor: WieSiu »

jak dasz rade to tak, no chyba ze wolisz na przekazniku,ale to bedzie mniej profesjonalnie,choc u mnie tak bardzo dobrze dzialalo :D
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
new90
Posty: 705
Rejestracja: 17 cze 2009, 11:44
Lokalizacja: Radom

Post autor: new90 »

to mow jak i zobacze co bede umiał zrobic:)

[ Dodano: Nie 03 Sty, 2010 ]
WieSiu, i jak z przerobka mojego obrotka?
~~>najszybszy w miescie<~~ :P
Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 23601
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Post autor: WieSiu »

Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
new90
Posty: 705
Rejestracja: 17 cze 2009, 11:44
Lokalizacja: Radom

Post autor: new90 »

mam ta stara płytke to z nia sprobuje jak sie nie uda to zrobie tak jak Ty. dziekuje za pomoc i temat chyba do zamkniecia ;)
~~>najszybszy w miescie<~~ :P
Blazey

Post autor: Blazey »

Uuuóuu.... Nie doczytałem. Różne wersje zegarów występują w modelu mkVII. Tam nie miałem problemów z przekładaniem.
Zamiast przekaźnika lepiej zastosować inwerter na jednym małym tranzystorze i kilku elementach. Bo przekaźnik, to prąd kilkudziesięciu mA, a inwerter kilku. A nie wiem, jaka jest obciążalność tego wyjścia.
Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 23601
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Post autor: WieSiu »

Blazey pisze:A nie wiem, jaka jest obciążalność tego wyjścia
przez rok to dzialalo bez problemu, potem nie wiem,bo auta juz nie mialem. Ale nie ukrywam,ze to co podalem,to najbardziej prymitywne rozwiazanie i nie mowie ze jest idealne
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Blazey

Post autor: Blazey »

Ja nie piszę że jest złe. Skoro wytrzymuje obciążenie żarówką, to powinno też wytrzymać obciążenie małym przekaźnikiem. Tylko nawet taniej niż zakup przekaźnika, wyjdzie zakup tranzystora, diody i dwóch rezystorów (jeśli dobrze pamiętam). A pomijając względy ekonomiczne, będzie to bliższe temu, co przewidzieli projektanci.
Albercik

Post autor: Albercik »

WieSiu, napisałeś dokładnie to, co ja tylko bardziej zrozumiale :mrgreen: Jedno mnie zastanawia - bo ja też zmieniałem budziki z tych bez obrotka, na te z obrotkiem i wszystko działało plug&play. Jedyna różnica jest taka, że mam MK7, a nie MK6...
Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 23601
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Post autor: WieSiu »

Bo w mk7 nie ma takich problemów jak z mk5 i 6. W nich obrotomierze działają od razu. Chyba że kupisz od diesla to wtedy rzeczywiście nie działa
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
ODPOWIEDZ