Zmiana wiązek - update CL do GHIA
Moderator: Moderatorzy
tu proszę o wyjaśnienie, bo nie czaję do końca. Manipulator, to masz na myśli siłownik CZ z funkcją 'master'?Blazey pisze:Do prawych drzwi nie idzie zasilanie manipulatora.
[ Dodano: Wto 29 Gru, 2009 ]
PS właśnie dokładnie obejżałem wiązki obu drzwi obie wtyczki od CZ mają po 4 przwody. Wiązki napewno są z drzwi lewych i prawych bo widać to choćby po ułożeniu tych gum między drzwiami, a słupkiem - są symetrycznie odkształcone.
To nie wiem jak to jest z tymi wiązkami, ale moje są identyczne. Może pomoże fakt, że mam centralny na pilota.
znalazłem na allegro fotę dwóch siłowników prawy przód i lewy przód:

Jak widać oba mają po 4 przewody.
[ Dodano: Wto 29 Gru, 2009 ]
dobra. Pooglądałem fotki na alledrogo i sprawa lusterek wygląda tak:
prawe lusterko ma 5 pinów w kostce. Dlaczego ja mam 6, tego nie wiem.
lewe lusterko ma 6 pinów w kostce. do tego jest oddzielna 8-pinowa kostka do pokrętła sterującego.
Wychodzi na to, że moja wiązka drzwi prawych byla prrzystosowana na eksport do GB.
znalazłem na allegro fotę dwóch siłowników prawy przód i lewy przód:
Jak widać oba mają po 4 przewody.
[ Dodano: Wto 29 Gru, 2009 ]
dobra. Pooglądałem fotki na alledrogo i sprawa lusterek wygląda tak:
prawe lusterko ma 5 pinów w kostce. Dlaczego ja mam 6, tego nie wiem.
lewe lusterko ma 6 pinów w kostce. do tego jest oddzielna 8-pinowa kostka do pokrętła sterującego.
Wychodzi na to, że moja wiązka drzwi prawych byla prrzystosowana na eksport do GB.
Ja dokładałem u siebie całą wiązkę - Centralny + Elektryczne lusterka + szyby, fabrycznie miał zwykłą przelotkę z dwoma przewodami do głośników. Cała wiązka ma jedną wtyczkę do skrzynki CEB, odłączane są tylko głośniki mają dodatkową złączkę i jest ona wsunięta w słupek i zapchana gąbką tak więc nie potrzeby demontować deski czy coś takiego do radia. Wiązka między drzwiami idzie pod fotelami przednimi więc trzeba je wyjąć razem z tunelm środkowym podnieść dywan razem i wyjąć nie jest nigdzie przykręcona, masa jest z CEB.
Wiązka drzwi po stronie kierowcy ma tylko jedną dodatkową wtyczkę do sterowania lusterkami czyli 5 wtyczek - głośniki, centralny, szyba, lusterko, manipulator są idioto odporne. Najdłuższa wiązka w drzwiach idzie do centralnego.
Wiązka drzwi po stronie kierowcy ma tylko jedną dodatkową wtyczkę do sterowania lusterkami czyli 5 wtyczek - głośniki, centralny, szyba, lusterko, manipulator są idioto odporne. Najdłuższa wiązka w drzwiach idzie do centralnego.
www.VolvoTech.pl ---Elektromechanik---
KuRowSKi, jestem Ci dozgonnie wdzięczny za ten opis 
Powiedz jeszcze tylko, czy zmieniałeś na taką wiązkę ze złączem, czy też pojechałeś po prostej i łączyłeś kable? Bo z Twojego opisu to wnioskuję, że wystarczy wypiąć taką wiązkę ze skrzynki bezpieczników i wpiąć ją u mnie. No oczywiście plus to, co idzie przez auto...
[ Dodano: Wto 29 Gru, 2009 ]
BTW - nie ma ktoś schemtów elektrycznych (tzw. wiring diagrams), lub całego service manuala do essa mk7 ?
For educational purposes only, of course!

Powiedz jeszcze tylko, czy zmieniałeś na taką wiązkę ze złączem, czy też pojechałeś po prostej i łączyłeś kable? Bo z Twojego opisu to wnioskuję, że wystarczy wypiąć taką wiązkę ze skrzynki bezpieczników i wpiąć ją u mnie. No oczywiście plus to, co idzie przez auto...
[ Dodano: Wto 29 Gru, 2009 ]
BTW - nie ma ktoś schemtów elektrycznych (tzw. wiring diagrams), lub całego service manuala do essa mk7 ?
For educational purposes only, of course!

Łącznie masz 3 wiązki,
Ta które jest w aucie idzie z CEB i rozdziela się na lewe i prawe drzwi (ewentualnie na tylne jeżeli to 5D)
oraz 2 wiązki drzwi (lub 4)
Wystarczy wpiąć i to wszystko bez żadnego sztukowania.
Ja znalazłem na szrocie Esa z wiązkę która miała full kabli ta która idzie od drzwi do drzwi i łączy się w CEB. Demontowałem fotele i dywan.
Same wiązki w drzwiach uzupełniałem stopniowo, bo najpierw miałem tylko centralny z szybami bez kabli do lusterek. Takie miał wyposażenie Ess ze szrotu. Przewody do lusterek zdemontowałem z pinami z innej wiązki XR3 gdzie nie było centralnego i szyb, a były ele. lusterka i montowałem do mojej pin po pinie.
Ta które jest w aucie idzie z CEB i rozdziela się na lewe i prawe drzwi (ewentualnie na tylne jeżeli to 5D)
oraz 2 wiązki drzwi (lub 4)
Wystarczy wpiąć i to wszystko bez żadnego sztukowania.
Ja znalazłem na szrocie Esa z wiązkę która miała full kabli ta która idzie od drzwi do drzwi i łączy się w CEB. Demontowałem fotele i dywan.
Same wiązki w drzwiach uzupełniałem stopniowo, bo najpierw miałem tylko centralny z szybami bez kabli do lusterek. Takie miał wyposażenie Ess ze szrotu. Przewody do lusterek zdemontowałem z pinami z innej wiązki XR3 gdzie nie było centralnego i szyb, a były ele. lusterka i montowałem do mojej pin po pinie.
www.VolvoTech.pl ---Elektromechanik---
Blazey, poniważ wczoraj marudziłeś niemiłosiernie, że to głupota tak robić, że auto spalę, że słońce za jasno świeci, to dla zarówno swojego jak i Twojego spokoju ducha pojechałem dziś na szrot, 1,5h pracy (klnięcia i przemarzniętych rąk) oraz 50 zł dla pana od szrotu kupiłem jak na foto.
Wiązka pochodzi od 1.6 automat, więc ma kilka przewodów zbędnych (przyciski i światełka od skrzyni), ale poza tym jest full opcja. Tzn. szyby, lusterka, głośniki, podgrzewane i el. regulowane fotele (okazało się, że to jest w tej samej wiązce) itd. ogółem dobra baza do roboty
Jedyne, co mnie przeraża, to ilość pracy, jaką będę musiał wsadzić, żeby poupychać to tak, jak fabryka przykazała, ale i to jest do przeskoczenia
KuRowSKi, dzięki za opisik. Podpowiedz mi tylko jedno jeszcze - czy skrzynka z bezpiecznikami ma taką samą wtyczkę?
[ Dodano: Sro 30 Gru, 2009 ]
Acha, bo zapomniałem najważniejszego - oglądałem bardzo dokładnie tego essa, z którego to wyciągałem - on też miał w wiązkach drzwi 6 kabli na każde lusterko i po 4 kable na centralny!
Także ktoś tu jest w błędzie, albo albo ten samochód działa inaczej, niż większość innych samochodów
Nie jesto personalna wycieczka do kogoś, to mówię, co widziałem 
Wiązka pochodzi od 1.6 automat, więc ma kilka przewodów zbędnych (przyciski i światełka od skrzyni), ale poza tym jest full opcja. Tzn. szyby, lusterka, głośniki, podgrzewane i el. regulowane fotele (okazało się, że to jest w tej samej wiązce) itd. ogółem dobra baza do roboty

Jedyne, co mnie przeraża, to ilość pracy, jaką będę musiał wsadzić, żeby poupychać to tak, jak fabryka przykazała, ale i to jest do przeskoczenia

KuRowSKi, dzięki za opisik. Podpowiedz mi tylko jedno jeszcze - czy skrzynka z bezpiecznikami ma taką samą wtyczkę?
[ Dodano: Sro 30 Gru, 2009 ]
Acha, bo zapomniałem najważniejszego - oglądałem bardzo dokładnie tego essa, z którego to wyciągałem - on też miał w wiązkach drzwi 6 kabli na każde lusterko i po 4 kable na centralny!
Także ktoś tu jest w błędzie, albo albo ten samochód działa inaczej, niż większość innych samochodów


- WieSiu
- Posty: 23542
- Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
- Lokalizacja: Wrocław
- Pojemność: 1600
- Rocznik: 1985
- Generacja: MK3
- Nadwozie: Sedan
- Kontakt:
I taka robotę to ja rozumiem. A nie jakaś druciarnia
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
-
- Posty: 3397
- Rejestracja: 23 sie 2009, 10:31
- Lokalizacja: Głowno
I ja też ale, nie w tym konkretnym egzemplarzuWieSiu pisze:I taka robotę to ja rozumiem. A nie jakaś druciarnia
tu w pierwszej kolejności powinien być zmieniony silnik1.3 CL

Post wyraża opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu następującym po tym terminie. Autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów bez podawania przyczyny.
Kiedy znajdziemy się na zakręcie.. redukcja, but i odcięcie
Kiedy znajdziemy się na zakręcie.. redukcja, but i odcięcie

Wtyczka pasuje od dołu CEB.
Z luterkami to nie pamiętam w końcu czy ta wtyczka do manipulatora jest w drzwiach czy w lusterku. Nie chce mi się drzwi rozbierać.
Jak co to chętnie pomogę gdyby cosik nie działało.
Z luterkami to nie pamiętam w końcu czy ta wtyczka do manipulatora jest w drzwiach czy w lusterku. Nie chce mi się drzwi rozbierać.
Jak co to chętnie pomogę gdyby cosik nie działało.
www.VolvoTech.pl ---Elektromechanik---
spoko, oglądałem dziesiątki luterek na allegro i wszystkie (europejczyki) mają wtyczkę wyprowadzoną z lusterkaKuRowSKi pisze:Z luterkami to nie pamiętam w końcu czy ta wtyczka do manipulatora jest w drzwiach czy w lusterku. Nie chce mi się drzwi rozbierać.

A podpowiedz mi taką rzecz: jeśli mam piny do bezpieczników wyprowadzone, to teoretycznie powinny być piny i cała instalka w skrzynce, żeby włożyć przekaźnik i powinien być wyprowadzony pin do wiązki, nie?Blazey pisze:Skrzynki różnią się budową wewnętrzną