Zmiana wiązek - update CL do GHIA

Moderator: Moderatorzy

Blazey

Post autor: Blazey »

Centralny zamek, to 5 przewodów. Do prawych drzwi nie idzie zasilanie manipulatora.
Albercik

Post autor: Albercik »

Blazey pisze:Do prawych drzwi nie idzie zasilanie manipulatora.
tu proszę o wyjaśnienie, bo nie czaję do końca. Manipulator, to masz na myśli siłownik CZ z funkcją 'master'?

[ Dodano: Wto 29 Gru, 2009 ]
PS właśnie dokładnie obejżałem wiązki obu drzwi obie wtyczki od CZ mają po 4 przwody. Wiązki napewno są z drzwi lewych i prawych bo widać to choćby po ułożeniu tych gum między drzwiami, a słupkiem - są symetrycznie odkształcone.
Blazey

Post autor: Blazey »

Centralny zamek - DWA przewody silnika (sterowanie zmienną polaryzacją), stały plus i dwie linie sterujące. W sumie 5. I w fordzie bez radiolinii NIE MA centralki zamka.
Manipulator lusterek, występuje tylko w drzwiach kierowcy. Do prawych nie idzie jego zasilanie. Idą natomiast przewody sterujące.
Albercik

Post autor: Albercik »

To nie wiem jak to jest z tymi wiązkami, ale moje są identyczne. Może pomoże fakt, że mam centralny na pilota.

znalazłem na allegro fotę dwóch siłowników prawy przód i lewy przód:
Obrazek

Jak widać oba mają po 4 przewody.

[ Dodano: Wto 29 Gru, 2009 ]
dobra. Pooglądałem fotki na alledrogo i sprawa lusterek wygląda tak:

prawe lusterko ma 5 pinów w kostce. Dlaczego ja mam 6, tego nie wiem.
lewe lusterko ma 6 pinów w kostce. do tego jest oddzielna 8-pinowa kostka do pokrętła sterującego.

Wychodzi na to, że moja wiązka drzwi prawych byla prrzystosowana na eksport do GB.
Awatar użytkownika
KuRowSKi
Posty: 582
Rejestracja: 13 lut 2007, 08:16
Lokalizacja: Świętochłowice
Kontakt:

Post autor: KuRowSKi »

Ja dokładałem u siebie całą wiązkę - Centralny + Elektryczne lusterka + szyby, fabrycznie miał zwykłą przelotkę z dwoma przewodami do głośników. Cała wiązka ma jedną wtyczkę do skrzynki CEB, odłączane są tylko głośniki mają dodatkową złączkę i jest ona wsunięta w słupek i zapchana gąbką tak więc nie potrzeby demontować deski czy coś takiego do radia. Wiązka między drzwiami idzie pod fotelami przednimi więc trzeba je wyjąć razem z tunelm środkowym podnieść dywan razem i wyjąć nie jest nigdzie przykręcona, masa jest z CEB.

Wiązka drzwi po stronie kierowcy ma tylko jedną dodatkową wtyczkę do sterowania lusterkami czyli 5 wtyczek - głośniki, centralny, szyba, lusterko, manipulator są idioto odporne. Najdłuższa wiązka w drzwiach idzie do centralnego.
www.VolvoTech.pl ---Elektromechanik---
Albercik

Post autor: Albercik »

KuRowSKi, jestem Ci dozgonnie wdzięczny za ten opis :mrgreen:

Powiedz jeszcze tylko, czy zmieniałeś na taką wiązkę ze złączem, czy też pojechałeś po prostej i łączyłeś kable? Bo z Twojego opisu to wnioskuję, że wystarczy wypiąć taką wiązkę ze skrzynki bezpieczników i wpiąć ją u mnie. No oczywiście plus to, co idzie przez auto...

[ Dodano: Wto 29 Gru, 2009 ]
BTW - nie ma ktoś schemtów elektrycznych (tzw. wiring diagrams), lub całego service manuala do essa mk7 ?

For educational purposes only, of course! :mrgreen:
Awatar użytkownika
KuRowSKi
Posty: 582
Rejestracja: 13 lut 2007, 08:16
Lokalizacja: Świętochłowice
Kontakt:

Post autor: KuRowSKi »

Łącznie masz 3 wiązki,
Ta które jest w aucie idzie z CEB i rozdziela się na lewe i prawe drzwi (ewentualnie na tylne jeżeli to 5D)
oraz 2 wiązki drzwi (lub 4)
Wystarczy wpiąć i to wszystko bez żadnego sztukowania.

Ja znalazłem na szrocie Esa z wiązkę która miała full kabli ta która idzie od drzwi do drzwi i łączy się w CEB. Demontowałem fotele i dywan.

Same wiązki w drzwiach uzupełniałem stopniowo, bo najpierw miałem tylko centralny z szybami bez kabli do lusterek. Takie miał wyposażenie Ess ze szrotu. Przewody do lusterek zdemontowałem z pinami z innej wiązki XR3 gdzie nie było centralnego i szyb, a były ele. lusterka i montowałem do mojej pin po pinie.
www.VolvoTech.pl ---Elektromechanik---
Albercik

Post autor: Albercik »

Blazey, poniważ wczoraj marudziłeś niemiłosiernie, że to głupota tak robić, że auto spalę, że słońce za jasno świeci, to dla zarówno swojego jak i Twojego spokoju ducha pojechałem dziś na szrot, 1,5h pracy (klnięcia i przemarzniętych rąk) oraz 50 zł dla pana od szrotu kupiłem jak na foto.

Wiązka pochodzi od 1.6 automat, więc ma kilka przewodów zbędnych (przyciski i światełka od skrzyni), ale poza tym jest full opcja. Tzn. szyby, lusterka, głośniki, podgrzewane i el. regulowane fotele (okazało się, że to jest w tej samej wiązce) itd. ogółem dobra baza do roboty :)

Jedyne, co mnie przeraża, to ilość pracy, jaką będę musiał wsadzić, żeby poupychać to tak, jak fabryka przykazała, ale i to jest do przeskoczenia :D

KuRowSKi, dzięki za opisik. Podpowiedz mi tylko jedno jeszcze - czy skrzynka z bezpiecznikami ma taką samą wtyczkę?

[ Dodano: Sro 30 Gru, 2009 ]
Acha, bo zapomniałem najważniejszego - oglądałem bardzo dokładnie tego essa, z którego to wyciągałem - on też miał w wiązkach drzwi 6 kabli na każde lusterko i po 4 kable na centralny!

Także ktoś tu jest w błędzie, albo albo ten samochód działa inaczej, niż większość innych samochodów :mrgreen: Nie jesto personalna wycieczka do kogoś, to mówię, co widziałem :)
Załączniki
20091230.jpg
Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 23542
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Post autor: WieSiu »

I taka robotę to ja rozumiem. A nie jakaś druciarnia
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Albercik

Post autor: Albercik »

i tak pewnie trochę druciarni będzie bo nie mam 150 zeta na skrzynkę od ghia :P
Kudłaty_EZG
Posty: 3397
Rejestracja: 23 sie 2009, 10:31
Lokalizacja: Głowno

Post autor: Kudłaty_EZG »

WieSiu pisze:I taka robotę to ja rozumiem. A nie jakaś druciarnia
I ja też ale, nie w tym konkretnym egzemplarzu
1.3 CL
tu w pierwszej kolejności powinien być zmieniony silnik :D
Post wyraża opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu następującym po tym terminie. Autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów bez podawania przyczyny.
Kiedy znajdziemy się na zakręcie.. redukcja, but i odcięcie :DDD
Awatar użytkownika
KuRowSKi
Posty: 582
Rejestracja: 13 lut 2007, 08:16
Lokalizacja: Świętochłowice
Kontakt:

Post autor: KuRowSKi »

Wtyczka pasuje od dołu CEB.
Z luterkami to nie pamiętam w końcu czy ta wtyczka do manipulatora jest w drzwiach czy w lusterku. Nie chce mi się drzwi rozbierać.
Jak co to chętnie pomogę gdyby cosik nie działało.
www.VolvoTech.pl ---Elektromechanik---
Blazey

Post autor: Blazey »

i tak pewnie trochę druciarni będzie bo nie mam 150 zeta na skrzynkę od ghia
Skrzynki różnią się budową wewnętrzną.
Albercik

Post autor: Albercik »

KuRowSKi pisze:Z luterkami to nie pamiętam w końcu czy ta wtyczka do manipulatora jest w drzwiach czy w lusterku. Nie chce mi się drzwi rozbierać.
spoko, oglądałem dziesiątki luterek na allegro i wszystkie (europejczyki) mają wtyczkę wyprowadzoną z lusterka :)
Blazey pisze:Skrzynki różnią się budową wewnętrzną
A podpowiedz mi taką rzecz: jeśli mam piny do bezpieczników wyprowadzone, to teoretycznie powinny być piny i cała instalka w skrzynce, żeby włożyć przekaźnik i powinien być wyprowadzony pin do wiązki, nie?
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22192
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

Weź miernik i sprawdź :mrgreen: przełącz go na pikanie i sam się dowiesz .
Tak będzie naj prościej - przecież my nie wiemy , czy akurat kupiłeś skrzynkę z przejściem czy po "przejściach" :mrgreen:
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
ODPOWIEDZ