[MKVII] Escort Kombi 97r - wymiana czujnika ABS

Moderator: Moderatorzy

tanku

[MKVII] Escort Kombi 97r - wymiana czujnika ABS

Post autor: tanku »

Witam.

Zabieram się dzisiaj za wymianę czujnika ABS w lewym przodzie w Escorcie Kombi 97r 16v. Proszę powiedzieć czy po wymianie należy resetować kompa, jest jakaś procedura wymiany czujnika?

pozdrawiam
Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 23601
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Post autor: WieSiu »

Wymienisz i jeździsz dalej. :) jak tylko wina czujnika to abs będzie działać dalej.
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
tanku

Post autor: tanku »

Zrobiłem jak kolega napisał i śmiga ABSik jak należy. Pozdrawiam
Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 23601
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Post autor: WieSiu »

Cieszy mnie to bardzo :)
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Awatar użytkownika
Momo
Posty: 271
Rejestracja: 22 paź 2008, 21:27
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: Momo »

A powiedzcie Panowie jak sprawdzić czy padł czujnik czy pompa czy jeszcze coś. Mi pali się kontrolka i rzeczywiście nie mam ABSu przy hamowaniu.
był:
Fiat Tipo 1.4 DGT, gaźnik '91
Ford Escort MKVII 1.6 16V '96
jest:
Ford Mondeo mkII kombi 1.6 16V '97
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22192
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

zacznij od przedmuchania czujnikow ABS-u przy przednich tarczach i przeczyść gniazdo/wtyczka na przednim nadkolu .
To najczęstrza przyczyna świecenia się kontrolki ABS-u
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Awatar użytkownika
Momo
Posty: 271
Rejestracja: 22 paź 2008, 21:27
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: Momo »

Jamszoł, przeczyściłem czujniki przy tarczach, przetarłem też tarcze, z których zczytuje czytnik (tylko dla walorów estetycznych :) ), na przeczyszczenie wtyczek nie wpadłem. A jak ewentualnie sprawdzić co konkretnie w układzie ABS walnęło?
był:
Fiat Tipo 1.4 DGT, gaźnik '91
Ford Escort MKVII 1.6 16V '96
jest:
Ford Mondeo mkII kombi 1.6 16V '97
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22192
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

Momo pisze:A jak ewentualnie sprawdzić co konkretnie w układzie ABS walnęło?
Tego Ci nie podpowiem - bo nie wiem , ale w 99 przypadkach na 100 przyczyną zapalenia się kontrolki jest zanieczyszczenie czujników lub tarcz z ktorych czujnik zczytuje lub połączenia elektryczne od tych czujników - zarówno przednich jak i tylnych .
Częściej przednie niż tylne.
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Awatar użytkownika
Momo
Posty: 271
Rejestracja: 22 paź 2008, 21:27
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: Momo »

Ok, jutro sprawdzę te połączenia, dzięki.
był:
Fiat Tipo 1.4 DGT, gaźnik '91
Ford Escort MKVII 1.6 16V '96
jest:
Ford Mondeo mkII kombi 1.6 16V '97
Blazey

Post autor: Blazey »

Przydało by się podłączyć pod ABS i sprawdzić, jak wygląda sygnał z czujników. W tej chwili nie mam pod ręką schematów i nie podpowiem gdzie i jak.
Na początek można by chociaż sprawdzić ciągłość obwodów czujników, zasilanie układu, sygnał z hamulców.
Awatar użytkownika
Momo
Posty: 271
Rejestracja: 22 paź 2008, 21:27
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: Momo »

Blazey, sprawdzając miernikiem, wykaże coś?
był:
Fiat Tipo 1.4 DGT, gaźnik '91
Ford Escort MKVII 1.6 16V '96
jest:
Ford Mondeo mkII kombi 1.6 16V '97
Blazey

Post autor: Blazey »

Miernikiem elektronicznym sprawdzisz tylko ciągłość obwodu. Do badania jakichkolwiek sygnałów jest za wolny (już do pomiaru napięcia na kierunkowskazach proste mierniki elektroniczne są za wolne). Tu przydałby się jakiś tester lub oscyloskop.
Awatar użytkownika
Momo
Posty: 271
Rejestracja: 22 paź 2008, 21:27
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: Momo »

Dzięki chłopaki, to były styki we wtykach przy nadkolu. Dziękuję za zainteresowanie się problemem.
był:
Fiat Tipo 1.4 DGT, gaźnik '91
Ford Escort MKVII 1.6 16V '96
jest:
Ford Mondeo mkII kombi 1.6 16V '97
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22192
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

A nie mówiłem ? :mrgreen: :mrgreen:
Słuchaj starszych :razz: :mrgreen:
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Awatar użytkownika
Momo
Posty: 271
Rejestracja: 22 paź 2008, 21:27
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: Momo »

Dziękuję, dziękuję starszy kolego, szacun mistrzu :)
był:
Fiat Tipo 1.4 DGT, gaźnik '91
Ford Escort MKVII 1.6 16V '96
jest:
Ford Mondeo mkII kombi 1.6 16V '97
ODPOWIEDZ