[MKVII] Escort 97r-wyciek ze zbiorniczka od wspomagania
Moderator: Moderatorzy
[MKVII] Escort 97r-wyciek ze zbiorniczka od wspomagania
Witam.
Wczoraj rano kiedy odpalałem autko po kieleckich przymrozkach (-18 w nocy) "wypluło" mi płyn od wspomagania przez zaworek na korku wlewowym (ta czarna zapadka, chyba to zaworek bezpieczeństwa). Kiedy ruszyłem kołami, wyciekł ustał. Nadmienię iż stany płynu jest w granicach maxcold-maxhot. Proszę powiedzieć czy to wina pompy czy jakości, spracowania oleju. Olej jest koloru czerwonego. Kiedy zgasiłem autko i odkręciłem korek płyn był spieniony. Dodam iż słychać brzęczenie, obcieranie z okolic pompy, jednakże po pewnym czasie ustaje i jest wszystko ok.
Kiedy silniczek jest rozgrzany i odpalę go po krótkim, kilkugodzinnym postoju wszystko jest ok.
Pozdrawiam
Wczoraj rano kiedy odpalałem autko po kieleckich przymrozkach (-18 w nocy) "wypluło" mi płyn od wspomagania przez zaworek na korku wlewowym (ta czarna zapadka, chyba to zaworek bezpieczeństwa). Kiedy ruszyłem kołami, wyciekł ustał. Nadmienię iż stany płynu jest w granicach maxcold-maxhot. Proszę powiedzieć czy to wina pompy czy jakości, spracowania oleju. Olej jest koloru czerwonego. Kiedy zgasiłem autko i odkręciłem korek płyn był spieniony. Dodam iż słychać brzęczenie, obcieranie z okolic pompy, jednakże po pewnym czasie ustaje i jest wszystko ok.
Kiedy silniczek jest rozgrzany i odpalę go po krótkim, kilkugodzinnym postoju wszystko jest ok.
Pozdrawiam
- Jamszoł
- Posty: 22192
- Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
- Lokalizacja: Kalisz
- Pojemność: 2300
- Rocznik: 2008
- Generacja: MK4
- Nadwozie: Kombi
- Kontakt:
Olej spieniony - powietrze w układzie wspomagania.
Gdy pompa chwyci powietrze - roztrzepie je na drobne bobbelki i masz pianę a ta jest objętościowo większa od samego oleju i wyłazi górą.
musisz sprawdzić , czy nie masz wycieku gdzieś w układzie .
inna sprawa - możliwe , że masz gdzieś w układzie trochę wody i ona jak zamarznie , korkuje przepływ , po drugiej stronie pompa robi podciśnienie i zasysa powietrze - gdy - jak piszesz , silnik jest ciepły - lód odtaje i jest ok.
Pompa żęzi gdy dostaje powietrze.
Gdy pompa chwyci powietrze - roztrzepie je na drobne bobbelki i masz pianę a ta jest objętościowo większa od samego oleju i wyłazi górą.
musisz sprawdzić , czy nie masz wycieku gdzieś w układzie .
inna sprawa - możliwe , że masz gdzieś w układzie trochę wody i ona jak zamarznie , korkuje przepływ , po drugiej stronie pompa robi podciśnienie i zasysa powietrze - gdy - jak piszesz , silnik jest ciepły - lód odtaje i jest ok.
Pompa żęzi gdy dostaje powietrze.
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Wycieku chyba nie ma, bynajmniej go nie zauważyłem. Problem pojawił się przy pierwszym silniejszym mrozie więc możliwe że w grę wchodzi woda w układzie. Powiedz mi czy w domowych warunkach da radę wymienić płyn w układzie? Dzisiaj będę jechał do pracy jakieś 30km więc sprawdzę czy pieni się nadal płyn. Przed chwilkę po ok. godzinnym postoju odpaliłem autko i zero niepokojących odgłosów z okolicy pompy.
- Jamszoł
- Posty: 22192
- Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
- Lokalizacja: Kalisz
- Pojemność: 2300
- Rocznik: 2008
- Generacja: MK4
- Nadwozie: Kombi
- Kontakt:
Jeśli masz kanał , to najlepiej odkręcić rurki olejowe na wejściu do maglownicy - zleci wtedy wszystko - przy odkręconych rurkach pokręciś kierą , żeby wyleciało to co jest w maglownicy.
Po zalaniu nowym olejem - podnieść przednie koła do gory i kręcić sterem do oporu - co najmniej ze 20 razy .
układ odpowietrza się bez odpalania silnika - bo znów będzie z roztrzepanym olejem.
Po zalaniu nowym olejem - podnieść przednie koła do gory i kręcić sterem do oporu - co najmniej ze 20 razy .
układ odpowietrza się bez odpalania silnika - bo znów będzie z roztrzepanym olejem.
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
-
- Posty: 282
- Rejestracja: 12 cze 2009, 22:46
- Lokalizacja: Pomorze zachodnie
- Pojemność: 1800
- Rocznik: 1997
- Generacja: MK1
- Nadwozie: Kombi
- Jamszoł
- Posty: 22192
- Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
- Lokalizacja: Kalisz
- Pojemność: 2300
- Rocznik: 2008
- Generacja: MK4
- Nadwozie: Kombi
- Kontakt:
już tu wstawialem na forumie 
Lub zamiennik tego oleju w sklepie będą wiedzieli - ilość - 3,1l
Oczywiście - zaznaczony jest tu inny olej - tym się nie sugerujcie .

Lub zamiennik tego oleju w sklepie będą wiedzieli - ilość - 3,1l
Oczywiście - zaznaczony jest tu inny olej - tym się nie sugerujcie .
Ostatnio zmieniony 26 gru 2009, 23:27 przez Jamszoł, łącznie zmieniany 1 raz.
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Temperatura powyżej 0 stopni C i nie słychać żadnych dziwnych odgłosów z okolic pompy więc będzie to chyba wina zamarzającej wody w układzie...Jamszoł pisze:Olej spieniony - powietrze w układzie wspomagania.
Gdy pompa chwyci powietrze - roztrzepie je na drobne bobbelki i masz pianę a ta jest objętościowo większa od samego oleju i wyłazi górą.
musisz sprawdzić , czy nie masz wycieku gdzieś w układzie .
inna sprawa - możliwe , że masz gdzieś w układzie trochę wody i ona jak zamarznie , korkuje przepływ , po drugiej stronie pompa robi podciśnienie i zasysa powietrze - gdy - jak piszesz , silnik jest ciepły - lód odtaje i jest ok.
Pompa żęzi gdy dostaje powietrze.
Aż się musiałem podczepić pod temat,Jamszoł nie za dużo tego oleju wchodzi wg. ciebie?
Ja w swoim wymieniałem tak,ściąglem wężyk powrotu,wsadziłem końcówke do butelki,odpaliłem silnik na pare sekund,kiera na maxa w lewo,pózniej w prawo,zleciał niecały literek i wlałem też niecały litr Mobila ATF 220 i teraz chodzi miodzio.
3.1 L. to troche za dużo.
Ja w swoim wymieniałem tak,ściąglem wężyk powrotu,wsadziłem końcówke do butelki,odpaliłem silnik na pare sekund,kiera na maxa w lewo,pózniej w prawo,zleciał niecały literek i wlałem też niecały litr Mobila ATF 220 i teraz chodzi miodzio.
3.1 L. to troche za dużo.
- WieSiu
- Posty: 23542
- Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
- Lokalizacja: Wrocław
- Pojemność: 1600
- Rocznik: 1985
- Generacja: MK3
- Nadwozie: Sedan
- Kontakt:
Też 1L tylko tam wlewalem,więc nie wiem skąd ta wartość 3L. Ten 1L wszedł do zbornika wyrównawczego i do przewodów ciśnieniowych i trochę do magla.
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982