Szarpanie sprzęgła
Moderator: Moderatorzy
Szarpanie sprzęgła
Witam. Jak wiadomo, niedawno (sierpień ) wymieniałem sprzęgło, i niedawno pojawił się problem. Otóż podczas ruszania z jedynki przód auto skacze jak kangur;p dzieje się to tylko na rozgrzanym silniku. Przepaliłem trochę sprzęgło i problem ustał, jednak po paru dniach zaczyna sie od nowa i tak sobie myślę co to może byc...
Prosiłbym o pomoc;]
Prosiłbym o pomoc;]
- leszek
- Posty: 2568
- Rejestracja: 26 paź 2004, 16:35
- Lokalizacja: warszawa
- Pojemność: 1500
- Rocznik: 2018
- Generacja: MK1
- Nadwozie: Inne
Mucka13 pisze: Otóż podczas ruszania z jedynki przód auto skacze jak kangur;p dzieje się to tylko na rozgrzanym silniku. Przepaliłem trochę sprzęgło i problem ustał, jednak po paru dniach zaczyna sie od nowa i tak sobie myślę co to może byc...
Odpowiedziałeś sobie sam. Jakiej firmy kupowales sprzęgło ??? Tani zamiennik ???
Bo z tego co piszesz to jest do wymiany

Podczas, gdy obrabiasz mi tyłek nie zapomnij mnie w niego pocałować 

- Jamszoł
- Posty: 22192
- Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
- Lokalizacja: Kalisz
- Pojemność: 2300
- Rocznik: 2008
- Generacja: MK4
- Nadwozie: Kombi
- Kontakt:
To nie silnik - sprzęgło szarpie gdy jest krzywy docisk.
Na 100 masz sprzęgło do wymiany- lub do ponownego dokręcenia.
Gdy docisk ma łapki - jedna z nich jest niżej lub wyżej od pozostałych - gdy jest słoneczko - część promieni jest wyżej lub niżej od pozostałych i źle wyciska.
Może też tak się dziać , gdy docisk był słabo przykręcony i któraś strona się poluźniła - wtedy też łapki/promienie sloneczka krzywo stoją .
Piszę ogólnie o dociskach - te u nas w Esach to słoneczka.
Na 100 masz sprzęgło do wymiany- lub do ponownego dokręcenia.
Gdy docisk ma łapki - jedna z nich jest niżej lub wyżej od pozostałych - gdy jest słoneczko - część promieni jest wyżej lub niżej od pozostałych i źle wyciska.
Może też tak się dziać , gdy docisk był słabo przykręcony i któraś strona się poluźniła - wtedy też łapki/promienie sloneczka krzywo stoją .
Piszę ogólnie o dociskach - te u nas w Esach to słoneczka.
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Tak i tylko z jedynki i tylko na rozgrzanym silnikuBlazey pisze:Tylko przy ruszaniu?
Chyba tak, bo inaczej na zimnym byłoby to samoBlazey pisze:Jesteś pewien, że to nie sprawa silnikowa?
Nie maBlazey pisze:Nie ma problemów na innych biegach?
Nie maBlazey pisze:Nie ma problemów z przełączaniem biegów?
Ani trochęBlazey pisze:Uślizguje się?
NieBlazey pisze:Śmierdzi?
NieBlazey pisze:Pedał sprzęgła inaczej bierze?
;] Tylko to dziwne żeby nowe sprzęgło tak szybko padło... ;/
Do końca nie wiem co było zakładane, ale za same sprzęgło dałem 410 zł więc to raczej nie jest jakaś chińszczyzna.
To jade do tego goscia co mi to robił i żądam poprawki. Co za amatorka, ehh;/Jamszoł pisze:na 100 docisk do poprawy lub wymiany.
[ Dodano: Czw 26 Lis, 2009 ]
Takie jeszcze pytanie:
Czy gdy się stoje na swiatlach to lepiej jest stac na luzie czy na 1 z wcisnietym sprzegłem??
Ma to jakies znaczenie?? Powoduje to jakieś zużywanie sprzęgła??
- Yagr
- Posty: 14627
- Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
- Lokalizacja: Kraków
- Pojemność: 1598
- Rocznik: 2007
- Generacja: MK2
- Nadwozie: Kombi
- Kontakt:
lepiej na luzie, nie ma wtedy szans że silnik ze skrzynią nie jest 100% rozłączony i nie pociera lekko tarczy. Taka jazda może powolutku przyczyniać sie do szybszego zużycia sprzęgła.
Polak potrafi!!
ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi
spieprzyć!
P I W O L E C Z Y !
"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi
spieprzyć!
P I W O L E C Z Y !
"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"