co będzie do zrobienia w silniku czy warto? Może lepsza używ
Moderator: Moderatorzy
- Jamszoł
- Posty: 22192
- Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
- Lokalizacja: Kalisz
- Pojemność: 2300
- Rocznik: 2008
- Generacja: MK4
- Nadwozie: Kombi
- Kontakt:
Tu się zgodzęcidzej pisze:ale jesli i tak bedzie mial zamiar wsadzic inny, mlodszy, sprawniejszy to ja bym go zajeździł


No i doszliśmy do porozumienia


manizcc - jak doczytałeś wszystko do końca to już wiesz - zbieraj kase na inny silnik a ten co masz - dolewaj oleju i jeżdżaj do upadłego

Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Dziękuje za takie zainteresowanie tematem 
Wymiana na większy chyba nie wchodzi w rachubę skrzynia silnik inne mocowania osprzęt , a poza tym nie wiem co z takimi np: przegubami słyszałem że 1,6 i wyżej mają już inne moja "bryczka" może nie być przygotowana na przesiadkę z 60 KM na 90KM i dodam gazu na skrzyżowaniu i coś ukręce
no chyba że ktoś z Was długo już na czymś takim jeździ?
Ja też nie robię z 1l/1000km tematu zalałem mineralny i ok tylko że gdzieś nie równo ten motorek pracuje i pomyślałem że może czas na "remoncik" albo coś w tym rodzaju. Jakiegoś spadku mocy nie odczuwam.
W tym tyg. podjadę do mech. od silnika i mi powie może cosik innego ma wpływ.
Uszczelniacze popychaczy były wymieniane i były ustawiane zawory z 1,5 roku temu nie dało to nic jeśli chodzi o olej.

Wymiana na większy chyba nie wchodzi w rachubę skrzynia silnik inne mocowania osprzęt , a poza tym nie wiem co z takimi np: przegubami słyszałem że 1,6 i wyżej mają już inne moja "bryczka" może nie być przygotowana na przesiadkę z 60 KM na 90KM i dodam gazu na skrzyżowaniu i coś ukręce

Ja też nie robię z 1l/1000km tematu zalałem mineralny i ok tylko że gdzieś nie równo ten motorek pracuje i pomyślałem że może czas na "remoncik" albo coś w tym rodzaju. Jakiegoś spadku mocy nie odczuwam.
W tym tyg. podjadę do mech. od silnika i mi powie może cosik innego ma wpływ.
Uszczelniacze popychaczy były wymieniane i były ustawiane zawory z 1,5 roku temu nie dało to nic jeśli chodzi o olej.

- WieSiu
- Posty: 23542
- Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
- Lokalizacja: Wrocław
- Pojemność: 1600
- Rocznik: 1985
- Generacja: MK3
- Nadwozie: Sedan
- Kontakt:
Tak dużo to też przy przekładce nie musisz zmieniać. Do 1.6 jest taka sama skrzynia,przeguby i reszta.jedynie silnik z osprzętem musisz kupić i z wiązka silnika oraz komputerem,oraz trochę większą średnica tłumika.I będziesz sobie śmigał dużo przyjemniej,bo różnica na prawdę jest ogromną. Zupełnie inna technologia silnika.
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Można zrobić 1,6 na jednopunktcie, aby przeprowadzić taką operację potrzebujesz:
-silnika 1,6 razem z kolektorem wydechowym, "portkami" i puszką katalizatora, alternatorem i łapą silnika z poduszką, cewkę zapłonową pompę wody w zasadzie to z całym osprzętem poza układem wtryskowym
-kolektora ssącego od silnika 1,4, oraz musisz dorobić specjalną uszczelkę pod kolektor ssący
-kompletnego sprzęgła od 1,6
-chłodnicy z wszystkimi wężami od 1,4/1,6
-linkę gazu od 1,4
-puszkę filtra powietrza od 1,4 oraz wężyki do odmy
Do tego trochę samozaparcia i wolnego czasu i dobrych kluczy , skrzynia i przeguby oraz cała reszta zostają twoje.
Ja też wymieniałem silnik z 1,3 na 1,4 bo 1,4 jest tańszy i łatwiej go dostać gdyż jest popularniejszy , oczywiście mowa o ośmiozaworowcach, no i nie chciałem się bawić w kabelkologię z wielopunktem i odpada koszt sprzęgła bo w 1,3 i 1,4 jest takie samo.
Za pierwszym razem kupiłem silnik w ciemno i zawierzyłem jednemu takiemu
i motor okazał się bublem , to go wywaliłem i kupiłem drugi ale przed zakupem oddzieliłem głowicę od bloku i wszystko dokładnie sobie sprawdziłem.
Generalnie mimo wszystko polecam zmianę na 1,4, a najlepiej na 1,6 8v, bo jest trochę żwawszy od 1,3 i nie robi tego wstrętnego kle, kle ,kle
. Ja ze swojego 1,4 jestem bardzo zadowolony ma super kompresję na każdym saganku, dobrze się zbiera i jest cichy.
Decyzja należy do Ciebie ale nie polecam takiego swapa u byle jakiego mechanika bo zrobi taką rzeźbę, że na pewno się coś spartoli, najlepiej zrobić samemu jak ja i mieć pewność że jest tak jak w oryginale.
Amen
-silnika 1,6 razem z kolektorem wydechowym, "portkami" i puszką katalizatora, alternatorem i łapą silnika z poduszką, cewkę zapłonową pompę wody w zasadzie to z całym osprzętem poza układem wtryskowym
-kolektora ssącego od silnika 1,4, oraz musisz dorobić specjalną uszczelkę pod kolektor ssący
-kompletnego sprzęgła od 1,6
-chłodnicy z wszystkimi wężami od 1,4/1,6
-linkę gazu od 1,4
-puszkę filtra powietrza od 1,4 oraz wężyki do odmy
Do tego trochę samozaparcia i wolnego czasu i dobrych kluczy , skrzynia i przeguby oraz cała reszta zostają twoje.
Ja też wymieniałem silnik z 1,3 na 1,4 bo 1,4 jest tańszy i łatwiej go dostać gdyż jest popularniejszy , oczywiście mowa o ośmiozaworowcach, no i nie chciałem się bawić w kabelkologię z wielopunktem i odpada koszt sprzęgła bo w 1,3 i 1,4 jest takie samo.
Za pierwszym razem kupiłem silnik w ciemno i zawierzyłem jednemu takiemu



Generalnie mimo wszystko polecam zmianę na 1,4, a najlepiej na 1,6 8v, bo jest trochę żwawszy od 1,3 i nie robi tego wstrętnego kle, kle ,kle

Decyzja należy do Ciebie ale nie polecam takiego swapa u byle jakiego mechanika bo zrobi taką rzeźbę, że na pewno się coś spartoli, najlepiej zrobić samemu jak ja i mieć pewność że jest tak jak w oryginale.
Amen

ORION i RS2000 dały mi mnóstwo radości, niestety nie miałem już do nich cierpliwości...
Witam
To zaczerpnięte z innego forum ale dotyczy tego samego silnika (tez zdecydowałem się na mały remoncik
:
"Odebralem wlasnie auto od mechanika. Ponizej przedstawiam Wam koszty remontu (czesci i robocizna), gdyz takich nie znalalem szukajac na naszym forum. Mysle, że wielu z Was to zainteresuje:
1. Uszczelka pod glowice - 52,00
2. Uszczelka kolektora wyd. - 25,00 (4szt)
3. Zestaw piersicieni tloka - 194,80
4. Uszczelka miski oleju - 36,22
5. Uszczelka pokrywy zaworow - 5,00
6. Uszczelniacze zaworowe - 16,90
7. Filtr oleju Motorcraft - 14,50
8. Olej 15w40 5l Ford - 69,90
9. Uszczelka korka spustu oleju - 3,00
10. Korek misy olejowej - 7,00
(Pozycje 5-10 kupowane przeze mnie w sklepie www.sklep.ford.pl - polecam)
1. Wymiana uszczelki głowicy - 320,00
2. Wymiana pierscieni tłokowych - 400,00
3. Wymiana uszczelniaczy zaworowych - 180,00
4. Sprawdzenie szczelniości głowicy - 30,00
5. Regulacja zaworów - 55,00
Bez rabatów 1410,00."
U mnie zostały wymienione tylko pierścienie no i uszczelki silnika i kosztowało mnie to 1000 zł ale nie mam tańszego mechanika pod ręką
To zaczerpnięte z innego forum ale dotyczy tego samego silnika (tez zdecydowałem się na mały remoncik

"Odebralem wlasnie auto od mechanika. Ponizej przedstawiam Wam koszty remontu (czesci i robocizna), gdyz takich nie znalalem szukajac na naszym forum. Mysle, że wielu z Was to zainteresuje:
1. Uszczelka pod glowice - 52,00
2. Uszczelka kolektora wyd. - 25,00 (4szt)
3. Zestaw piersicieni tloka - 194,80
4. Uszczelka miski oleju - 36,22
5. Uszczelka pokrywy zaworow - 5,00
6. Uszczelniacze zaworowe - 16,90
7. Filtr oleju Motorcraft - 14,50
8. Olej 15w40 5l Ford - 69,90
9. Uszczelka korka spustu oleju - 3,00
10. Korek misy olejowej - 7,00
(Pozycje 5-10 kupowane przeze mnie w sklepie www.sklep.ford.pl - polecam)
1. Wymiana uszczelki głowicy - 320,00
2. Wymiana pierscieni tłokowych - 400,00
3. Wymiana uszczelniaczy zaworowych - 180,00
4. Sprawdzenie szczelniości głowicy - 30,00
5. Regulacja zaworów - 55,00
Bez rabatów 1410,00."
U mnie zostały wymienione tylko pierścienie no i uszczelki silnika i kosztowało mnie to 1000 zł ale nie mam tańszego mechanika pod ręką

- Jamszoł
- Posty: 22192
- Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
- Lokalizacja: Kalisz
- Pojemność: 2300
- Rocznik: 2008
- Generacja: MK4
- Nadwozie: Kombi
- Kontakt:
Po takiej naprawie , trzeba go było zalać lepszym olejem .maniacc pisze:8. Olej 15w40 5l Ford - 69,90


Przyjemnej eksploatacji i nie przeganiaj go przez jakiś czas - niech się w spokoju dotrze.
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Tak też pomyślałem że najlepszy własny sprawdzony
Ten olej to nie mój ja mam Mobila 10W40 taki też był oryginalnie w nim jak zaczął brać to potem był lotosik 10W40 na koniec 15W40
Ja wymieniłem tylko pierścienie i uszczelnienia silnika ciekawy jestem ile ktoś z Was pojeździł na takiej wymianie(był luz na pierścieniu 0,3 mm jest <0.15 mm)?
Może powinien zrobić coś więcej nie wiem czas pokaże na razie dotarcie po 1000 km, mam zmienić olej, a po 500 ustawić ponownie zawory.
Ten olej to nie mój ja mam Mobila 10W40 taki też był oryginalnie w nim jak zaczął brać to potem był lotosik 10W40 na koniec 15W40
Ja wymieniłem tylko pierścienie i uszczelnienia silnika ciekawy jestem ile ktoś z Was pojeździł na takiej wymianie(był luz na pierścieniu 0,3 mm jest <0.15 mm)?
Może powinien zrobić coś więcej nie wiem czas pokaże na razie dotarcie po 1000 km, mam zmienić olej, a po 500 ustawić ponownie zawory.