co będzie do zrobienia w silniku czy warto? Może lepsza używ

Moderator: Moderatorzy

Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22192
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

No tak - ale jeśli pirścienie są zapieczone lub popękane , to za moment gładź cylindryczna dostanie po tylku.
1l oleju na 1000km jest dopuszczalne przy 16 zaworowcu a ten chyba ma 8 ? więc - 0,6loleju na 1000km to norma .
Jak dla mnie 1 l to za dużo.
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Awatar użytkownika
cidzej
Posty: 11775
Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
Pojemność: 1400
Rocznik: 1996
Generacja: MK7
Nadwozie: Cabrio

Post autor: cidzej »

Jamszoł pisze:jeśli pirścienie są zapieczone lub popękane , to za moment gładź cylindryczna dostanie po tylku.
jeżeli kolega podejmie decyzje o remoncie tego silnika to moze sie tym przejac, ale jesli i tak bedzie mial zamiar wsadzic inny, mlodszy, sprawniejszy to ja bym go zajeździł :D
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22192
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

cidzej pisze:ale jesli i tak bedzie mial zamiar wsadzic inny, mlodszy, sprawniejszy to ja bym go zajeździł :D
Tu się zgodzę :mrgreen: byle nie umarł 1000 km od domu :mrgreen:
No i doszliśmy do porozumienia :mrgreen: :mrgreen:
manizcc - jak doczytałeś wszystko do końca to już wiesz - zbieraj kase na inny silnik a ten co masz - dolewaj oleju i jeżdżaj do upadłego :mrgreen:
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
maniacc

Post autor: maniacc »

Dziękuje za takie zainteresowanie tematem :)
Wymiana na większy chyba nie wchodzi w rachubę skrzynia silnik inne mocowania osprzęt , a poza tym nie wiem co z takimi np: przegubami słyszałem że 1,6 i wyżej mają już inne moja "bryczka" może nie być przygotowana na przesiadkę z 60 KM na 90KM i dodam gazu na skrzyżowaniu i coś ukręce ;) no chyba że ktoś z Was długo już na czymś takim jeździ?
Ja też nie robię z 1l/1000km tematu zalałem mineralny i ok tylko że gdzieś nie równo ten motorek pracuje i pomyślałem że może czas na "remoncik" albo coś w tym rodzaju. Jakiegoś spadku mocy nie odczuwam.
W tym tyg. podjadę do mech. od silnika i mi powie może cosik innego ma wpływ.
Uszczelniacze popychaczy były wymieniane i były ustawiane zawory z 1,5 roku temu nie dało to nic jeśli chodzi o olej. :)
Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 23542
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Post autor: WieSiu »

Tak dużo to też przy przekładce nie musisz zmieniać. Do 1.6 jest taka sama skrzynia,przeguby i reszta.jedynie silnik z osprzętem musisz kupić i z wiązka silnika oraz komputerem,oraz trochę większą średnica tłumika.I będziesz sobie śmigał dużo przyjemniej,bo różnica na prawdę jest ogromną. Zupełnie inna technologia silnika.
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Awatar użytkownika
orion
Posty: 3764
Rejestracja: 13 sty 2006, 09:58
Lokalizacja: mazowieckie

Post autor: orion »

Można zrobić 1,6 na jednopunktcie, aby przeprowadzić taką operację potrzebujesz:

-silnika 1,6 razem z kolektorem wydechowym, "portkami" i puszką katalizatora, alternatorem i łapą silnika z poduszką, cewkę zapłonową pompę wody w zasadzie to z całym osprzętem poza układem wtryskowym
-kolektora ssącego od silnika 1,4, oraz musisz dorobić specjalną uszczelkę pod kolektor ssący
-kompletnego sprzęgła od 1,6
-chłodnicy z wszystkimi wężami od 1,4/1,6
-linkę gazu od 1,4
-puszkę filtra powietrza od 1,4 oraz wężyki do odmy
Do tego trochę samozaparcia i wolnego czasu i dobrych kluczy , skrzynia i przeguby oraz cała reszta zostają twoje.

Ja też wymieniałem silnik z 1,3 na 1,4 bo 1,4 jest tańszy i łatwiej go dostać gdyż jest popularniejszy , oczywiście mowa o ośmiozaworowcach, no i nie chciałem się bawić w kabelkologię z wielopunktem i odpada koszt sprzęgła bo w 1,3 i 1,4 jest takie samo.

Za pierwszym razem kupiłem silnik w ciemno i zawierzyłem jednemu takiemu :evil: :503: :612: i motor okazał się bublem , to go wywaliłem i kupiłem drugi ale przed zakupem oddzieliłem głowicę od bloku i wszystko dokładnie sobie sprawdziłem.

Generalnie mimo wszystko polecam zmianę na 1,4, a najlepiej na 1,6 8v, bo jest trochę żwawszy od 1,3 i nie robi tego wstrętnego kle, kle ,kle ;). Ja ze swojego 1,4 jestem bardzo zadowolony ma super kompresję na każdym saganku, dobrze się zbiera i jest cichy.
Decyzja należy do Ciebie ale nie polecam takiego swapa u byle jakiego mechanika bo zrobi taką rzeźbę, że na pewno się coś spartoli, najlepiej zrobić samemu jak ja i mieć pewność że jest tak jak w oryginale.
Amen :razz:
ORION i RS2000 dały mi mnóstwo radości, niestety nie miałem już do nich cierpliwości...
maniacc

Post autor: maniacc »

Witam
To zaczerpnięte z innego forum ale dotyczy tego samego silnika (tez zdecydowałem się na mały remoncik :) :
"Odebralem wlasnie auto od mechanika. Ponizej przedstawiam Wam koszty remontu (czesci i robocizna), gdyz takich nie znalalem szukajac na naszym forum. Mysle, że wielu z Was to zainteresuje:
1. Uszczelka pod glowice - 52,00
2. Uszczelka kolektora wyd. - 25,00 (4szt)
3. Zestaw piersicieni tloka - 194,80
4. Uszczelka miski oleju - 36,22
5. Uszczelka pokrywy zaworow - 5,00
6. Uszczelniacze zaworowe - 16,90
7. Filtr oleju Motorcraft - 14,50
8. Olej 15w40 5l Ford - 69,90
9. Uszczelka korka spustu oleju - 3,00
10. Korek misy olejowej - 7,00
(Pozycje 5-10 kupowane przeze mnie w sklepie www.sklep.ford.pl - polecam)
1. Wymiana uszczelki głowicy - 320,00
2. Wymiana pierscieni tłokowych - 400,00
3. Wymiana uszczelniaczy zaworowych - 180,00
4. Sprawdzenie szczelniości głowicy - 30,00
5. Regulacja zaworów - 55,00
Bez rabatów 1410,00."

U mnie zostały wymienione tylko pierścienie no i uszczelki silnika i kosztowało mnie to 1000 zł ale nie mam tańszego mechanika pod ręką :)
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22192
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

maniacc pisze:8. Olej 15w40 5l Ford - 69,90
Po takiej naprawie , trzeba go było zalać lepszym olejem .

:mrgreen: Jednak zrobiłeś tak jak mówiłem na początku - wyremontowany silnik własny - wiesz co masz a kupiony inny to jak kot we worku :mrgreen:

Przyjemnej eksploatacji i nie przeganiaj go przez jakiś czas - niech się w spokoju dotrze.
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
maniacc

Post autor: maniacc »

Tak też pomyślałem że najlepszy własny sprawdzony
Ten olej to nie mój ja mam Mobila 10W40 taki też był oryginalnie w nim jak zaczął brać to potem był lotosik 10W40 na koniec 15W40

Ja wymieniłem tylko pierścienie i uszczelnienia silnika ciekawy jestem ile ktoś z Was pojeździł na takiej wymianie(był luz na pierścieniu 0,3 mm jest <0.15 mm)?
Może powinien zrobić coś więcej nie wiem czas pokaże na razie dotarcie po 1000 km, mam zmienić olej, a po 500 ustawić ponownie zawory.
tom_1612

Post autor: tom_1612 »

drogo... u mnie wymiana uszczelki pod głowicą 200zł, wymiana np skrzyni biegów też 200, także na pomorzu taniej niż w Częstochowie :razz:
ODPOWIEDZ