co będzie do zrobienia w silniku czy warto? Może lepsza używ

Moderator: Moderatorzy

maniacc

co będzie do zrobienia w silniku czy warto? Może lepsza używ

Post autor: maniacc »

Escort 1,3 98
Objawy:
pije olej 1l/1000km
kompresja 12,8,8,12 teraz może trochę niższa
dmucha z wlewu oleju spalinami
To chyba tyle i nie ma żadnej kawy z mlekiem tylko zbiera się taka "pianka" we wlewie oleju- mechanik mówił że to normalne na krótkich odcinkach
Będe wdzięczny za sugestie :)
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22192
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

maniacc pisze:pije olej 1l/1000km
Za dużo
maniacc pisze:kompresja 12,8,8,12 teraz może trochę niższa
Dwa środkowe za mało
maniacc pisze:dmucha z wlewu oleju spalinami
Dwa środkowe - zapieczone lub pęknięte pierścienie przez co dmucha z wlewu oleju i spala olej .
Pierścienie do wymiany.
Czy warto naprawiać ?
musisz popytać się o ceny części i robocizny .
Jeśli kupisz inny silnik - zawsze to gra w totka - może okazać się gorszy .
Może - ale nie musi - naprawa tego co masz ? jak to zrobisz - to wiesz co masz .
Musisz przemyśleć co lepsze .
Jeśli silnikowi poza tym nic innego nie dolega a ceny bedą podobne - to ja bym naprawiał.
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Awatar użytkownika
kupiec
Posty: 12914
Rejestracja: 08 paź 2007, 00:34
Lokalizacja: tychy
Pojemność: 1600
Rocznik: 2005
Generacja: Inny samochód
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: kupiec »

i jeszcze tak przelicz - jak buda zdrowa i zawieszenie to warto robić remont lub wymiane silnike ( ale pewnego silnika ). ja mam bude zdrową i wymieniłem silnik i jestem zadowolony.
تاجر القواعد
[*] 1.8 TD
Bo ja lubię coś napisać i potem to sobie czytać. Dzięki temu jestem mądry, bo to są bardzo mądre te moje posty
maniacc

Post autor: maniacc »

Dzięki za odpowiedzi :)
Trochę go za długo mam wiem czym jeżdżę i trudno mi się z nim rozstać . Z drugiej strony sprzedać komuś świadomie "kiche" (silnik dead)...

Przy tym moim coś poza pierścieniami jeszcze może być?

Jak sprawdzić taki używany silnik czy tylko kompresja to chyba mało?
Awatar użytkownika
kupiec
Posty: 12914
Rejestracja: 08 paź 2007, 00:34
Lokalizacja: tychy
Pojemność: 1600
Rocznik: 2005
Generacja: Inny samochód
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: kupiec »

najlepiej jest kupic silnik z jkiegos rozbitaka którego można odpalić (rozbita dupa) albo gość zgadza się na zrobienie kompresji samego silnika. są firmy które sprzedają silniki i dają gwarancje na kompreche.
تاجر القواعد
[*] 1.8 TD
Bo ja lubię coś napisać i potem to sobie czytać. Dzięki temu jestem mądry, bo to są bardzo mądre te moje posty
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22192
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

Niie sprawdzisz puki nie wstawisz i nie odpalisz - jedynie na "oko" czyli - organo-leptycznie możesz sprawdzić - chyba , że kupowany silnik jest jeszcze na chodzie pod machą w samochodzie - to tak.
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
maniacc

Post autor: maniacc »

Nie wiem czy dobrze kojaże jak coś to mnie poprawcie ten silnik 1,3 był montowany także do Forda KA :) no i tego jeszcze trochę jest w autach jeżdżących na allegro i o takim myślałem tylko że jak go sprawdzić czy tylko organoleptyczne ;) i kompresja?
Czy mam jeszcze jakieś inne możliwości ?
mlekolowickie

Post autor: mlekolowickie »

mam podobny przypadek, komprecha jeszcze nie.
dowiadujac sie o tych silnikach, lapalem sie za glowe, sprowadzac z niemiec, ale koszta ogromne,
najlepiej kupic pierscionki, znalesc mechanika ktory nie zetnie z ceny i zrobic kapitalke silnika, napewno posluzy :)
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22192
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

mlekolowickie pisze:najlepiej kupic pierscionki, znalesc mechanika ktory nie zetnie z ceny i zrobic kapitalke silnika, napewno posluzy
Tak właśnie sugerowałem - jeśli nic więcej nie dolega silniczkowi a jest to rocznik 98 to ja bym naprawiał.
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14627
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Yagr »

najlepiej kupic pierscionki
to nie kapitalka ;) wymiane pierścionków czasem nazywa sie małym remontem generalnym - w wielu przypadkach to wystarczająca opcja ;)
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22192
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

i tak trzeba ściągać głowicę więc przy okazji uszczelniacze na zawory i może rozrząd ?w zależności ile jest na tym przejechane .
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
yezozwierz

Post autor: yezozwierz »

Koledze co ma 1.3 proponował bym żeby dorzucił troche kasy i zainwestował w jakąś bardziej udaną konstrukcję np zetec 1.8 105ps, albo chociaż 1.6 8v EFI. W wypadku tego drugiego silnika koszty mogą być niewiele większe niż przekładka 1.3 albo remontu. Jak silnik ma już swój przebieg to wymiana pierścieni nic nie da, trzeba by robić szlif.
Blazey

Post autor: Blazey »

Ale wtedy też dochodzi zmiana skrzyni biegów. A to już podwyższa koszty.
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22192
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

Chyba, że można sie dogadać na szrocie i podmienić skrzynie
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Awatar użytkownika
cidzej
Posty: 11775
Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
Pojemność: 1400
Rocznik: 1996
Generacja: MK7
Nadwozie: Cabrio

Post autor: cidzej »

hm. w przypadku tego silnika nie robilbym z tego 1L/1000km dramatu, bo po 1. to kolega nie pisze czy robil probe olejowa, a w tych silnikach czesto wystarczy wymienic uszczelniacze zaworow i znacznie redukuje to spalanie oleju, po 2. 1L/1000km to nie jest w przypadku tego silnika dramat - to jest stara technologia i mozna tym silnikiem jeszcze ze 100tys km spokojnie trzasnac.

mojego brata 1.3 bralo 1L/200-300km (słownie: dwieście do trzystu kilometrów) i zeszłej zimy przy -25stC palilo od pierwszego a z tego co pamietam to komprecha byla od 8 do 10 na cylinder i ewidentnie skakalo o 2-3 bary przy probie olejowej (pierscienie zapieczone)
ODPOWIEDZ