Problem po wymianie termostatu i czujnika z sygna. na zegary

Moderator: Moderatorzy

Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14627
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Yagr »

Jamszoł, nie pisałem że na pracującym tylko ciepłym ;) Sam tak robiłem, choć się tak nie powinno robić ;)
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22192
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

Yagroski ja pisałem o tym co kolega napisał
Albercik pisze:po nagrzaniu silnika temperaturę cieczy w zbiorniku wyrównawczym. tzn w momencie, jak załącza się wentylator. powinna być w zakresie 87-93 st. C.
A tu wyraźnie kolega napisał , że podczas pracy silnika a ja nie radzę trgo robić nikomu p poza tym w momencie wyłączenia silnika poziom płynu w zbiorniczku podnosi się z powodu wyłączenia sie pompy wody
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Albercik

Post autor: Albercik »

Jamszoł pisze:A tu wyraźnie kolega napisał , że podczas pracy silnika
wcale nie. Wystarczy nagrzać silnik, żeby włączyła się wichura, po czym zgasić silnik i wtedy mierzyć :D

Blazey - co do klimy, to tu chodziło tylko o zapowietrzenie układu. Oczywiście mogę się mylić, ale w większości aut jest oddzielna chłodnica do klimy i było tak, że jak źle odpowietrzyłem układ w marei, to powietrze zebrało się w chłodnicy klimy i klima nie chłodziła.
Blazey

Post autor: Blazey »

Tylko z tego, co pamiętam, to fiaty odpowietrza się poprzez stawanie autem pod jakimś kątem, czy inne czary. Ford to robi samoczynnie.
W każdym aucie klima to osobny układ.
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22192
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

Albercik pisze:że jak źle odpowietrzyłem układ w marei, to powietrze zebrało się w chłodnicy klimy i klima nie chłodziła.
Żadna klima nie ma , nie miała i raczej nie bdzie miała wspólnego układu z układem chłodzenia silnika .
Albercik, teraz to już pojechałeś po bandzie - układ klimatyzacji to osobny układ - wysoko ciśnieniowy ( ok 16 at na zimnym ) - nabity ciekłym Freonem z dodatkiem oleju i czynnika , który powoduje to , że jak masz wyciek , to w promieniach ultra fioletu - świeci na niebiesko lub zielono.
Układ chłodzacy silnik to woda + glikol + jeszcze pare dodatków .
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Blazey

Post autor: Blazey »

Jamszołu, ty szybko wymaż ten freon :D Teraz, zgodnie z ekotrendem, to jakiś nieszkodliwy czynnik. Bodajże oznaczany Rcośtam...
A najbliżej do siebie układy chłodzenia i klimatyzacji mają z przodu auta, kiedy to spotykają się obie chłodnice...
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22192
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

Nic nie bedę kasowal - to też jest Freon :razz:

Wykipedia :
Tetrafluoroetan (nazwa kodowa: R-134a, C2H2F4) – organiczny związek chemiczny, z grupy halogenków alkilowych (freonów) fluoropochodna etanu, używana w chłodnictwie. Nie posiada potencjału ODP, natomiast właściwości termodynamiczne ma podobne do R-12.
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Blazey

Post autor: Blazey »

Swoją drogą, to nakombinowali z tą chemią... Bo oprócz zakazanego już R12 i wspomnianego przez ciebie R134 i R134A, jest jeszcze tego trochę... Po co?
Rocky

Post autor: Rocky »

Jamszoł pisze:
Po rozgrzaniu się silnika i otwarciu się termostatu płyn powinien wlewać się do zbiorniczka wyrównawczego tym cienkim wężykiem u góry .
I w tym momencie zbiorniczek wyrównawczy robi się GORˇCY.
jeśli tam nie leci płyn , to albo jest go za mało i układ jest zapowietrzony , albo pompa nie daje pożądanego ciśnienia
Kolego po zagrzaniu się silnika zbiorniczek jest nadal chłodny. Jednak jeśli tylko załączy się wentylator chłodnicy to cienki wąż od termostatu do zbiorniczka robi się gorący i faktycznie zbiornik także robi się ciepły. A więc płyn przelatuje do zbiorniczka. Na gorącym silniku poziom płynu podnosi się o około 1cm w stosunku do zimnego silnika. Martwi mnie tylko fakt braku ciśnienia w zbiorniku. Zaraz po wyłączeniu się wiatraka moge spokojnie otworzyć korek od zbiornika mimo, że jest ciepły nic nie syczy, nie dmucha parą itp :-|
Albercik

Post autor: Albercik »

Blazey pisze:Tylko z tego, co pamiętam, to fiaty odpowietrza się poprzez stawanie autem pod jakimś kątem, czy inne czary
to chyba 126p :P W normalnych fiatach takich, jak bravo, brava, czy marea - masz odpowietrzniki na przewodach płynu chłodzącego. Z tego, co wyczytałem na tym właśnie forum, to Forda trzeba odpowietrzać jakimiś cudami, jak np. stanąć pod górkę (dość ostrą), źeby odpowietrzyć nagrzewnice. To dopiero czary :P
Jamszoł pisze:Żadna klima nie ma , nie miała i raczej nie bdzie miała wspólnego układu z układem chłodzenia silnika .
Z moich informacji wynika, że w chłodnicy klimy płynie ten sam płyn chłodzący, co w układzie chłodzenia silnika. Freon krąży między sprężarką, a wymiennikiem w kabinie. Natomiast ciepło wytworzone podczas schładzania freonu jest odprowadzane zwykłym płynem chłodniczym, do chłodnicy klimy, a stamtąd trafia dalej do układu chłodzenia... Nie ukrywam, że nie jestem alfą i lancią :mrgreen: i mogę się mylić. Moja wiedza pochodzi z różnych źródeł typu internet... :P
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22192
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

Załączniki
klimatyzacja samochodowa budowa schemat.jpg
Ostatnio zmieniony 21 lis 2009, 08:13 przez Jamszoł, łącznie zmieniany 1 raz.
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Awatar użytkownika
nonam
Posty: 4642
Rejestracja: 06 wrz 2007, 23:24
Lokalizacja: Kalisz

Post autor: nonam »

Albercik pisze:to chyba 126p
126p poza bisem nie miał chłodnicy płynu chłodzącego a co za tym idzie nie trzeba było go odpowietrzać :P
Bo z mocą jest tak, że zawsze jej za mało.

Kierowca bombowca.
ODPOWIEDZ