Gaśnie odrazu po pierwszym uruchomieniu

Moderator: Moderatorzy

Arekturbo

Gaśnie odrazu po pierwszym uruchomieniu

Post autor: Arekturbo »

hmm co moze być przyczyną?
odpalam go rano obr wskakują powyżej 1 tys obr i nie zdąze nacisnać gazu i odrazu gasnie,
odpalam drugi raz i czasem gasnie jeszcze raz a czasem jest już wszystko ok

hmmm moze czas na wymiane czegoś?:)
w sumie odkąd go kupiłem tzn 40 tyś km wymieniłem tylko olej zaraz po zakupie i świece wczoraj :) teraz już nie strzela:)

silnik 1,8 zetec + LPG
Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 23542
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Post autor: WieSiu »

Potem po drugim nepaleniu na benzynie normalnie jeździ?
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Arekturbo

Post autor: Arekturbo »

tak
jarzyn1982

Post autor: jarzyn1982 »

Witam , mam podobny problem w moim Essim 1.6 16V 1997 - benzyna + LPG

Silnik jak zimny to gaśnie, a po drugim uruchomieniu juz nie. Tylko że u mnie do tego jeszcze strasznie sie dusi dopóki sie nie rozgrzeje. Jak jest ciepły wtedy juz jest wszystko w porządku. Co może być tego przyczyną?
piter
Posty: 505
Rejestracja: 17 kwie 2009, 23:16
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: piter »

silni krokowy moim zdaniem
piter
Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 23542
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Post autor: WieSiu »

zalezy jeszcze jaki masz gaz (ktorej generacji), moze masz 1 ?

Na gazie i benzynie takie objawy ?
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
jarzyn1982

Post autor: jarzyn1982 »

Gaz sekwencyjny, a objawy tylko na benie. Czasami zgąsnie tez przy wjezdzie na skrzyzowanie jak jeszcze zimny. Po przełączeniu na gaz jest juz wszystko ok
mikruss

Post autor: mikruss »

Miałem te same problemy z 1.6. Wymienione pół elektroniki w silniku (czujniki, krokowiec-wszystko Motorcraft) zrobiona głowica na cacy...prawie. Jedo co nie zostało wymienioe to popychacze. Jakiś klepał dość mocno na zimnym a silnik praktycznie się zalewał. Coś mi się wydaje że była ta wina nieotwierającego się zaworu na zimnym i silnik nie dostawał powietrza na jeden gar albo nie otwierał sie zawór wydechowy.
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22192
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

Mam praktycznie to samo - jak silnik poczuje lekki opór to prawie gaśnie .
Zawory nie klepią , czujniki sprawne - nie sprawdzałem tylko przepływki.
WieSiu - przy sekwencji - gaz na zimnym nie jest jeszcze włączony - tu coś siedzi w benie.
Jakiś czas temu zmieniłem olej z półsyntetyka na "syntetyk" przestał gasnąc ale zchodzi do ok 400 obrotów i z powrotem wraca na 1200 .
Wóz zachowuje się tak jak by za szybko komp odpuszczał ssanie.
Pomaga przyciśnięcie sprzęgła , nie załączanie świateł , nie załączanie grzałek :szyby tył, przód lusterek i spryskiwaczy"
Im mniej obciążenia dla silnika , tym mniej się dławi.
aaa aaa aaa aaa aaa aaa aaa aaa
Jak na razie przyzwyczaiłem się do tego i nie szukam dalej :mrgreen: :mrga oreen:
Jak go kupiłem , to już tak miał :mrgreen: a ja mam to w D :mrgreen:
Za broty przy zimnym silniku odpowiedzialne są : przepływka , czujnik temperatury powietrza i wody i to wszystko. Krokowiec jest tylko urządzeniem wykonawczym.
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
mikruss

Post autor: mikruss »

I ja miałem to wszystko powymieniane na ori nowe i było dalej to samo.
Jamszoł nie gadaj że Ci nie klepią bo kiedyś jak u ciebie byłem to lekko było jakiś tam słychac a ponoć w 1.6 16v w tych latach produkcji to była wada tego silnika-97 miał juz zmienione co nieco w głowicy.
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22192
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

wtedy klepało - po wymianie oleju przestało klepać.
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
ODPOWIEDZ