Dziwny problem z odpalaniem

Moderator: Moderatorzy

srf1503

Dziwny problem z odpalaniem

Post autor: srf1503 »

Witam wszystkich. Ostatnio moj Escort zaczal wariowac...czasem odpali normalnie a czasem moge krecic do upadlego i nic, nie "zagada"...wtedy musze zrobic taki "myk" a mianowicie: musze podczepic kabel do plusa aku i do takiej niebieskiej "wtyczki" chyba przy wtryskach...wtedy odpala od "strzala"...co moze byc przyczyna takiego zachowania fiorda :) co mam sprawdzic lub wymienic?

Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 03 paź 2009, 15:25 przez srf1503, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Mucka13
Posty: 163
Rejestracja: 15 cze 2009, 19:57
Lokalizacja: Bytom

Post autor: Mucka13 »

a rozrusznik kręci i nie odpala czy sie nie kręci??

jezeli kręci to bendiks do wymiany
jezeli nie kręci to sprawdz połączenia plus i mase o rozrusznika - miałem to samo, przeczysciłem wszystkie styki i pali normalnie

ewentualnie jeszcze sprawdz czy na kablach wn i swiecach jest iskra
Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14627
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Yagr »

Do jasnej cholery, czy wy nie potraficie konkretnie nazwać problemu? Najlepiej to co jeden by sobie tworzył tematy: "dziwny problem", "problem", "coś jest nie tak z essem" czy tym podobne... A potem wielkie zdziwienie że szukajka nic nie znajduje... Tak trudno napisać "nie odpala", " rozrusznik nie kręci" albo coś jeszcze bardziej jednoznacznego? Poza tym problemów z odpalaniem było sporo i jeszcze więcej rad jak sobie z tym poradzić. :evil:
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22192
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

srf1503, zrób edycje swojego posta i zmień temat na oczywisty .
Mucka13, a co ma bendix do tego co kolega opisuje ?
Dołożenie kabelka z aku do zasilania wtrysku poprawia działanie rozrusznika /
srf1503 pisze:czasem odpali normalnie a czasem moge krecic do upadlego i nic, nie
srf1503 pisze:musze podczepic kabel do plusa aku i do takiej niebieskiej "wtyczki" chyba przy wtryskach...wtedy odpala od "strzala"
Czytaj no dokładniej.
srf1503, sprawdź zasilanie wtryskiwaczy - gdzieś Ci ginie po drodze.
Po przekręceniu kluczyka na wtryskach pojawia się stałe +12V a z tego co piszesz gdzieś po drodze zanika.
Sprawdź po wtyczkach - przeczyść połączenia - ale nie przy samych wtryskiwaczach , tylko wcześniej na połączeniu .
wszystkie wtryskiwacze są zasilane z jednej wtyczki - znajdź ją idąc po kablach.
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
gradobr

Post autor: gradobr »

sluchajcie a czy samemu mozna wymienic ten bendiks??? bo mi ostatnio tez nie zalapuje przy odpalaniu a auto mam u mechanika obecnie a to chyba elektryk takie cos robi czy samemu tez mozna?
srf1503

Post autor: srf1503 »

Dzieki Jamszoł. No to zabieram sie do sprawdzania wtyczek. No i musze lepiej formulowac tematy postow bo widze ze niektorzy maja jakies problemy z opanowaniem emocji gdy nie maja "KONKRETNIE" przedstawionego problemu...

Pozdrawiam
Awatar użytkownika
leszek
Posty: 2568
Rejestracja: 26 paź 2004, 16:35
Lokalizacja: warszawa
Pojemność: 1500
Rocznik: 2018
Generacja: MK1
Nadwozie: Inne

Post autor: leszek »

srf1503 pisze:No i musze lepiej formulowac tematy postow bo widze ze niektorzy maja jakies problemy z opanowaniem emocji gdy nie maja "KONKRETNIE" przedstawionego problemu...
Od tego między innymi zależy Twoja przyszłość na tym forum. :evil:
I nie "usiłuj" być dowcipnym. Nie wszyscy "zieloni" przymykają oko na takie rzeczy.!! :twisted:
Pozdrawiam.
Podczas, gdy obrabiasz mi tyłek nie zapomnij mnie w niego pocałować :-)
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22192
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

srf1503 pisze:bo widze ze niektorzy maja jakies problemy z opanowaniem emocji gdy nie maja "KONKRETNIE" przedstawionego problemu...
Tu mniej chodzi o kogoś , Jak będziesz coś chciał znaleśc poprzez szukajkę to takich postów czy tematów nie odnajdziesz - bo opis naprawy rozrusznika będzie miał tytuł : "Pomocy cos się dzieje z moim Esem" :razz: :mrgreen:
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 23542
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Post autor: WieSiu »

Może dlatego że szukajka nie jest tak intuicyjna jak google.
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Awatar użytkownika
cidzej
Posty: 11775
Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
Pojemność: 1400
Rocznik: 1996
Generacja: MK7
Nadwozie: Cabrio

Post autor: cidzej »

w moim esie 1.4 na monowtrysku był podobny problem, a winnymi okazały się 2 elementy:

1. wyłącznik bezwładnościowy/bezpieczeństwa pompy paliwa - czasami po prostu pompa się nie załączała

2. ta wtyczka, którą się zakłada na wtryskiwacz w moim przypadku była z takiego a-la silikonu (takie gibkie cos, konsystencji żelu) i po jakimś czasie zaczęła się (nie wiem czy od oparów benzyny czy co) jakgdyby rozpuszczac, a co za tym idzie stykisię w niej zapadały coraz głebiej i traciły kontakt ze stykami wtryskiwacza, przez co wtryskiwacz nie był wysterowany.

przede wszystkim to bym zaczal od tego, ze sprawdzilbym czy w momencie gdy krecisz i nie zapala to:

1. czy słychać pompę paliwa

2. zdemontować "patelnie" z wtrysku i zobaczyć czy wtryskiwacz tryska paliwem

3. sprawdzic czy jest iskra




A PRZEDE WSZYSTKIM:

- sprawdziłbym stan przewodów od czujnika położenia przepustnicy - być może stopiła się na nich izolacja i następują na nich pprzebicia lub po prostu się zwierają ze sobą. sygnał z TPSa nie jest niezbędny (a nawet czesto w starych instalacjach gazowych wogole nie jest wykorzystywany) do jazdy na gazie dlatego podczas jazdy na gazie moze nie być zadnych problemów
ODPOWIEDZ