Przewód podciśnienia przy kolektorze dolotowym 1,6 zetec
Moderator: Moderatorzy
Przewód podciśnienia przy kolektorze dolotowym 1,6 zetec
Pytanie nie dotyczy mojego auta ale szwagra 1,6 1996 r.
Pare dni temu jak jechał coś strzeliło i zerwało wężyk z kolektora dolotowego.
Na załączonych fotkach zaznaczyłem grzybek na który jak mi sie wydaje powinien być nałożony jakiś wężyk.
I teraz pytanie do właścicieli takich silników:
Gdzie z drugiej strony podłączony jest ten wężyk??
Pare dni temu jak jechał coś strzeliło i zerwało wężyk z kolektora dolotowego.
Na załączonych fotkach zaznaczyłem grzybek na który jak mi sie wydaje powinien być nałożony jakiś wężyk.
I teraz pytanie do właścicieli takich silników:
Gdzie z drugiej strony podłączony jest ten wężyk??
- Załączniki
Ostatnio zmieniony 22 wrz 2009, 20:49 przez Gelo-LBN, łącznie zmieniany 1 raz.
- Yagr
- Posty: 14627
- Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
- Lokalizacja: Kraków
- Pojemność: 1598
- Rocznik: 2007
- Generacja: MK2
- Nadwozie: Kombi
- Kontakt:
Jamszoł,
może to o to chodzi?
Jesteś tego pewien? Ja co prawda mam inny silnik ale do listwy wtryskowej jest tylko doprowadzone paliwo od pompy poprzez filtr a drugi przewód idzie poprzez własnie regulator ciśnienia z powrotem do zbiornika. Nic go chyba nie łączy z kolektorem 9piszę z pamięci) natomiast pod kolektor jest jeszcze podpięty wężyk od pochłaniacza par paliwa którym opary są dostarczane do kolektora i spalane dalejJamszoł pisze:Tak - wężyk ten idzie z kolektora ssącego do zaworu utrzymującego ciśnienie paliwa na listwie .

Polak potrafi!!
ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi
spieprzyć!
P I W O L E C Z Y !
"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi
spieprzyć!
P I W O L E C Z Y !
"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
- Yagr
- Posty: 14627
- Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
- Lokalizacja: Kraków
- Pojemność: 1598
- Rocznik: 2007
- Generacja: MK2
- Nadwozie: Kombi
- Kontakt:
może w zetecu - u mnie jest ustawiony przy pomocy śruby na imbus. I żadne podciśnienie nie ma wpływu na jego pracę - po prostu gdy ciśnienie na listwie przekroczy zadane to puszcza nadmiar paliwa do zbiornika ale tak jak mówiłem, piszę z pamieci bo autko na wymianie sprzęgła stoi w warsztacie więc mogę się mylić...
UP
Faktycznie, z lektury WKŁ wynika że jakis przewód między regulatorem a kolektorem byc powinien, ale od pochłaniacza tez idzie
zerknę sobie po odebraniu autka 
UP
Faktycznie, z lektury WKŁ wynika że jakis przewód między regulatorem a kolektorem byc powinien, ale od pochłaniacza tez idzie


Polak potrafi!!
ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi
spieprzyć!
P I W O L E C Z Y !
"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi
spieprzyć!
P I W O L E C Z Y !
"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
To jest przewód od zaworu pochłaniacza par paliwa, lub do zaworku który steruje układem rozrzedzania spalin. Nie pamiętam.
PRZEDE WSZYSTKIM Naciągnij tam kawałek wężyka i zaślep, bo ciągnie tam lewe powietrze.
Ewentualnie pociągnij nowy wężyk do zaworu jest zaraz za reflektorem na puszce po stronie pasażera,
lub zaworek na nadkolu po stronie kierowcy
A wężyk do listwy wtryskowej jest obok przepustnicy.
PRZEDE WSZYSTKIM Naciągnij tam kawałek wężyka i zaślep, bo ciągnie tam lewe powietrze.
Ewentualnie pociągnij nowy wężyk do zaworu jest zaraz za reflektorem na puszce po stronie pasażera,
lub zaworek na nadkolu po stronie kierowcy
A wężyk do listwy wtryskowej jest obok przepustnicy.
www.VolvoTech.pl ---Elektromechanik---
- Jamszoł
- Posty: 22192
- Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
- Lokalizacja: Kalisz
- Pojemność: 2300
- Rocznik: 2008
- Generacja: MK4
- Nadwozie: Kombi
- Kontakt:
chodziło o to - tak mi się zdaje http://siec.no-ip.com/forum/viewtopic.p ... c&start=60
Foto nr - P1030263.JPG
Foto nr - P1030263.JPG
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
No ale na tej fotce, to chyba z boku kolektora ten wężyk dochodzi, a mi chodzi gdzie wczepić ten wężyk który zaznaczyłem na ostatnim zdjęciu w 1 poście. Patrząc pod maskę stojąc przed samochodem z tyłu kolektora obok czujnika temperatury powietrza wychodzą dwa takie wężyki (chyba podciśnienia) i chodzi mi o prawy (z punktu widzenia osoby stojącej przodem do otwartej maski auta).Jamszoł pisze:chodziło o to - tak mi się zdaje http://siec.no-ip.com/forum/viewtopic.p ... c&start=60
Foto nr - P1030263.JPG
Najlepiej jak by ktoś mający taki silnik sprawdził u siebie i zrobił fotkę gdzie odzie drugi koniec tego wężyka
Sprawdziłem dokładnie i jest vaccum do zaworka sterującego rozrzedzaniem spalin.
U Ciebie prawdopodobnie było to zaślepione i wystrzelił gas w kolektorze i to jako pierwsze puściło
Żółtym zaznaczyłem którędy biegnie fabryczny wężyk (jest plastikowy z gumowymi końcówkami)
Zaworek jaet zaraz za wlewem spryskiwacza obok EDIS'a
Wybacz za dupiate foto, ale przypomniało mi się jak już było ciemno.
Jeżeli samochód gaśnie po zatkaniu to tak jak kolega CIDZEJ mówi nie otwiera się na czas zawór wolnych obrotów. Najlepiej go wykręć i zobacz czy nie jest zabrudzony. Ewentualnie na jakiś czas możesz spróbować podciągnąć przepustnicę aby była delikatnie otwarta żeby nie zgasł.
U Ciebie prawdopodobnie było to zaślepione i wystrzelił gas w kolektorze i to jako pierwsze puściło
Żółtym zaznaczyłem którędy biegnie fabryczny wężyk (jest plastikowy z gumowymi końcówkami)
Zaworek jaet zaraz za wlewem spryskiwacza obok EDIS'a


Wybacz za dupiate foto, ale przypomniało mi się jak już było ciemno.
Jeżeli samochód gaśnie po zatkaniu to tak jak kolega CIDZEJ mówi nie otwiera się na czas zawór wolnych obrotów. Najlepiej go wykręć i zobacz czy nie jest zabrudzony. Ewentualnie na jakiś czas możesz spróbować podciągnąć przepustnicę aby była delikatnie otwarta żeby nie zgasł.
www.VolvoTech.pl ---Elektromechanik---