Temperatura ciągle na max ?

Moderator: Moderatorzy

klimax

Temperatura ciągle na max ?

Post autor: klimax »

Witam

Mam problem otóż od pewnego czasu po przekręceniu kluczyka wskaźnik temperatury idzie na maxa i tam zostaje. Wentylator się nie załącza, była zgięta obudowa wiatraka ale już naprostowana (spalił się za to bezpiecznik przez co wnioskuje, że wiatrak może by cały) bezpiecznik wymieniony a wiatrak dalej się nie włącza :(
Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14625
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Yagr »

no to daj go na krótko to bedziesz wiedział czy jest good czy nie ;)
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
klimax

Post autor: klimax »

sorry za głupie pytanie ale mógł byś mi wytłumaczy jak to dokładnie zrobić :)
Awatar użytkownika
kupiec
Posty: 12912
Rejestracja: 08 paź 2007, 00:34
Lokalizacja: tychy
Pojemność: 1600
Rocznik: 2005
Generacja: Inny samochód
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: kupiec »

dokładnie to podłącz jakimś przewodem wiatrak z akumulatorem.
تاجر القواعد
[*] 1.8 TD
Bo ja lubię coś napisać i potem to sobie czytać. Dzięki temu jestem mądry, bo to są bardzo mądre te moje posty
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22192
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

A czujnik temperatury do wymiany , bo zwiera do masy
chociaż , najpierw ściągnij wtyczkę z czujnika - jeśli po ściągnięciu zegar pokaże zero , to czujnik do wymiany - jeśli natomiast po odpięciu wtyczki , nadal bedzie na max , to czujnik dobry a masz zwarcie na przewodzie od czujnika.
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Awatar użytkownika
bodzio82
Posty: 818
Rejestracja: 21 lip 2008, 13:54
Lokalizacja: plockie

Post autor: bodzio82 »

klimax pisze:sorry za głupie pytanie ale mógł byś mi wytłumaczy jak to dokładnie zrobić
czujnik wentylatora dziala na zasadzie zwierania wiec wypnij z czujnika kostke i połacz ze saba kable ,jesli prad dochodzi i wentylator zadziala to masz czujnik do wymiany ewentualnie brak plynu w obiegu przez co czujnik nie moze odczytac odpowiedniej temperatury potrzebnej do zwarcia i zalaczenia wentylatora ,a wogole to daj komus usunac ta usterke bo tylko z braku wiedzy silnik zniszczysz ,a w najlepszym przypadku uszczelke pod glowica
Awatar użytkownika
bodzio82
Posty: 818
Rejestracja: 21 lip 2008, 13:54
Lokalizacja: plockie

Post autor: bodzio82 »

dodatkowo jak to nie zadziala to pospinaj wszystko i jeb... mlotkiem w silnik wentylatora chlodnicy :mrgreen: moze ruszy ;)

Ja i koledzy z forum wytlumaczylismy Ci łopatologicznie a kolega Jamszoł fachowo wiec do dziela :569:
Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14625
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Yagr »

bodzio82 pisze:dodatkowo jak to nie zadziala to pospinaj wszystko i jeb... mlotkiem w silnik wentylatora chlodnicy :mrgreen:
to oczywiście żart - stuknąć lekko można ale bez przesady ;)
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22192
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

Pragnę zauważyć , że mówimy o dwóch różnych czujnikach .
Wy o czujniku załączającym wentylator a ja o czujniku podającym napicie na zegar !
kolega pisał , że temperatura na zegarze to max - zaraz po przekręceniu kluczyka.
A więc pogrzebać trzeba w dwóch czujnikach - zostawiając ten trzeci w spokoju czyli ten dawający impuls na kompa.
Ostatnio zmieniony 29 sie 2009, 15:34 przez Jamszoł, łącznie zmieniany 1 raz.
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14625
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Yagr »

Jamszoł pisze:zegaże to maź
Jurek, coraz mniej cię rozumiem.... aaa czy ty czasem czegoś do tych swoich herbatek nie dodajesz? :mrgreen:

klimax, od początku: wskaźnik ci wariuje, nie masz punktu odniesienia do temperatury i po pewnych problemach niestartujący wentylator. Po pierwsze sprawdzasz czy silnik wentylatora jest sprawny. Aby to zrobić odpinasz wtyczkę od termowłącznika wentylatora i zwierasz oba kable tej wtyczki. Jeśli wentylator wystartuje tzn że silnik jest ok a problem tkwi w kablach lub włączniku termicznym. Włącznik termiczny to nie czujnik temperatury na zegary. Ale na ten temat to niewiele ci napiszę bo czujniki są trochę inne w 1,6 16v ZETEC a inne w 1,6 8v EFI a z twojego profilu nie wynika jaki masz silnik a w tym roczniku możesz mieć oba. Sytuacja z wentylatorem dodatkowo się komplikuje gdy masz klimę a tego tez nie napisałeś.
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22192
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

Yagr pisze:Jurek, coraz mniej cię rozumiem.... aaa czy ty czasem czegoś do tych swoich herbatek nie dodajesz? :mrgreen:
Już poprawiłem :mrgreen: :oops:
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
ODPOWIEDZ