rozrząd

Moderator: Moderatorzy

bielu

Post autor: bielu »

na koniec swojej bytnosci na tym forum chciałbym tylko zaznaczyć ze nie napisałem nigdzie nawet pół słowem ze wymiana rolki i paska jest nieprofesjonalna..ale prosze bardzo doklejajcie mi co chcecie
Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 23542
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Post autor: WieSiu »

Bielu,nie denerwuj się :) nie mieli się czego przyczepic. Nikt Cie stad nie wyrzuca. A jak wymieniles wiecej niz oni to dobrze,bo widac ze bardziej zalezy Ci na swietym spokoju w czasie np.dalszych podrozy.
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14627
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Yagr »

bielu pisze:na koniec swojej bytnosci na tym forum
a co się stało? sprzedajesz escorta i wynosisz się na inne forum? Czy też to wynik tego że poczułeś się urażony? Czym? Tym że wg. większości chłopaków przepłaciłeś za rozrząd w 1,4? Tu się nie ma co obrażać, następnym razem będziesz wiedział jak to wygląda a i tak zrobisz i zapłacisz ile chcesz ;) Co innego TD.... tu już taka operacja jest dużo bardziej skomplikowana ;)
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
gracurulezzz

Post autor: gracurulezzz »

Yagr pisze: Co innego TD.... tu już taka operacja jest dużo bardziej skomplikowana ;)
Nawet nie mów.....I dużo więcej pracy i dużo większe koszta.Dobrze że człowiek pracuje w obróbce metali,bo samemu sobie trzpienie ustawcze wytoczyłem.
marcin880

Post autor: marcin880 »

Witam
widzę ze ford to bardzo skomplikowane zwierzę.
Moja bestyjka tez lubi dac popalić.
Wymieniłem właśnie pompę wtryskową i nie mogę ustawić rozrządu w moim dieselku.
Jak juz jest ok i odpalam, chodzi w miare równo ale przy wysokich obrotach cos jest nie tak.
I tak od nowa. Co to może być? :roll: :roll: :roll:
Awatar użytkownika
kupiec
Posty: 12914
Rejestracja: 08 paź 2007, 00:34
Lokalizacja: tychy
Pojemność: 1600
Rocznik: 2005
Generacja: Inny samochód
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: kupiec »

radze wizyte u mechanika. wymieniałeś pompe ale czy sam? jeżeli sam to wiedz o tym że wystarczy pare milimetrów przestawić pompe i przestawia ci się "wszystko".
rozrząd też wystraczy o jeden ząbek i albo dobrze odpala ale dużo spala paliwka albo żle odpala ale mało spala.
diesle to kłopotliwe silniczki ale mają jedną zalete: NIE SZARPIˇ I NIE MULˇ :d
تاجر القواعد
[*] 1.8 TD
Bo ja lubię coś napisać i potem to sobie czytać. Dzięki temu jestem mądry, bo to są bardzo mądre te moje posty
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22192
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

Nie wiem jak ustawiałeś tą pompę?

Tak jest w instrukcji :

Zamontowanie i ustawianie pompy wtryskowej

Uwaga. W przypadku montowania nowej pompy wtryskowej zaleca się napełnić ją olejem napędowym, aby ułatwić późniejsze uruchomienie silnika.

Ustawić pompę wtryskową na silniku i dokręcić trzy śruby Torx mocowania jej kołnierza.

Sprawdzić prawidłowość położenia wału korbowego (GMP tłoka 1. cylindra).

Obrócić wałek pompy do położenia ustawczego (możliwość włożenia trzpienia ustawczego w kołnierz pompy), założyć koło zębate napędu pompy, włożyć sworzeń ustawczy w otwór koła zębatego pompy i dokręcić właściwym momentem trzy śruby mocowania koła (trzpień ustawszy powinien znajdować się w środku podłużnego otworu określającego zakres regulacji).

Założyć pasek zębaty napędu pompy wtryskowej; zwrócić uwagę, aby strona ciągnąca paska była napięta.

Poluzować śruby napinacza, aby oparł się on o pasek zębaty oraz poluzować śruby mocowania koła zębatego pompy wtryskowej.

Sprawdzić, czy pasek został prawidłowo naciągnięty i dokręcić śruby mocowania koła zębatego pompy wtryskowej oraz śruby mocowania napinacza.

Zamontować pasek zębaty napędu rozrządu (patrz odpowiedni opis).

Wyjąć trzy trzpienie ustawcze.

Obrócić wał korbowy o dwa pełne obroty w kierunku jego obrotu podczas pracy silnika.

Ustawić wał korbowy w GMP tłoka w cylindrze nr1, wykorzystując trzpień ustawczy wału korbowego.

Umieścić trzpienie ustawcze w kołach zębatych wału rozrządu i pompy wtryskowej. W razie niemożności prawidłowego umieszczenia obu tych trzpieni należy powtórzyć regulację ustawienia rozrządu.

Uwaga. Trzpień ustawczy koła zębatego pompy wtryskowej powinien swobodnie wchodzić w otwór i w szczelinę w głąb pompy, aż do końca jego długości. W razie niemożności wsunięcia tego trzpienia należy poluzować śruby mocowania koła zębatego pompy i obrócić pompę wtryskową do położenia, w którym będzie możliwe wprowadzenie trzpienia ustawczego w głąb kołnierza pompy wtryskowej.

Odkręcić o pół obrotu śruby mocowania koła zębatego pompy wtryskowej i napinacza paska zębatego.

Nacisnąć i zwolnić pasmo paska zębatego po stronie przeciwnej do napinacza i dokręcić poluzowane śruby.

Wyjąć trzpienie ustawcze, założyć korek do otworu trzpienia ustawczego w kadłubie silnika.

Zamontować tylny wspornik pompy wtryskowej.
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
ODPOWIEDZ