Szarpanie na benzynie-filtr paliwa?

Moderator: Moderatorzy

Essi_go

Szarpanie na benzynie-filtr paliwa?

Post autor: Essi_go »

Witam!
Mam esiego 1.3 60 KM silnik J6A '93. Od pewnego czasu mam problem z jazdą na benzynie. Na początku występowało to tylko w zakręcie-po wyjściu z zakrętu silnik "przymulał", tracił moc, auto gwałtownie zwalniało. Raz o mało co gość za mną wjechałby mi w d... Wczoraj miałem ten sam problem po odpaleniu i wyjeżdzie z osiedla-ledwo wyjechałem. Po przełączeniu na gaz wszystkowraca do normy-jest ok. Na ciepłym silniku na benzynie jest znowu beznadziejnie.Wymieniłem swiece (ngk) i kable zapłonowe (Janmor) bo na jednym kablu była zmienna oporność-nic to nie dało.
Pytanie: co to może być??? Co się dzisje???
Podejrzewam zatkany filtr paliwa. Ok miesiąc temu zatankowałem ponad pół baku i zrobiłem trasę ok. 400 km. Nigdy tyle nie tankowałem wcześniej i może jakiś syf z baku się zabrał z paliwem.
Gdzie jest ten filtr i jak go wymienić???
Podejrzewam że to nic trudnego i da się to zrobić "pod blokiem". Pomóżcie, może to tylko jakaś pierdoła.
Ostatnio zmieniony 02 lip 2009, 15:06 przez Essi_go, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22192
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

Essi_go pisze:Podejrzewam że to nic trudnego i da się to zrobić "pod blokiem"
Potrzebujesz kanał do wymiany filtra.
W Esach są dwa miejsca gdzie jest montowany filtr paliwa - jedno miejsce to - za silnikiem na przegrodzie mniej więcej na środku przegrody , nad maglownicą - dojście od dołu ; drugie miejsce - za zbiornikiem paliwa - niestety - tu też dojście od dołu.
Filtr paliwa , żeczywiście może być przyczyną zamulania.
Uzupełnij przy okazji swoje dane w profilu
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Awatar użytkownika
cidzej
Posty: 11785
Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
Pojemność: 1400
Rocznik: 1996
Generacja: MK7
Nadwozie: Cabrio

Post autor: cidzej »

Jamszoł pisze:za silnikiem na przegrodzie mniej więcej na środku przegrody , nad maglownicą - dojście od dołu
w 1.4 jest na grodzi nad maglem i mozna wymienic od gory, na parkingu w 5 minut - nie potrzebny zaden kanal. mozliwe, ze w 1.3 jest podobnie
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22192
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

Pewnie masz rację - ja mam przed oczami jeszcze RS-a a tam od góry nie ma dojścia :cry:
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Essi_go

Post autor: Essi_go »

Cholera, jak to jest coś takiego to nie widzę tego od góry :roll:
http://www.allegro.pl/item667448785_fil ... pp865.html
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22192
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

tak - to jest to - ale możesz mieć już mocno zakurzone i oblepione błotem.
Przypatrz sie dobrze - nad przekładnią kierowniczą .
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Essi_go

Post autor: Essi_go »

Odświeżam temat bo mam duże problemy. To nie był filtr ale po kolei:
Essi po jakimś czasie przestał odpalać na benzynie. Tzn czasem odpalał normalnie przez kilka dni, a w następny dzień można było sobie kręcić rozrusznikiem do rozładowania.
Wymieniłem filtr paliwa (dzięki Jamszoł-znalazłem go dzięki Twoim wskazówkom), świece i kable już wcześniej, sprawdzany był komputer i przelutowany bo był zimny lut. Sprawdzana skrzynka bezpieczników-jest ok. Niewiele jednak to dało, kaprysi cały czas. W międzyczasie zatarła się pompa paliwa wiec wymieniłem pompę i bak przy okazji, na używane sprawne. A auto dalej kaprysi. Powoli siada mi rozrusznik. Doszło do tego że wsiadam do auta, sprawdzam czy pali od kopa. Jak pali to ok. Jak nie pali na benzynie to zakładam kabelkiem plus do instalacji LPG i zapalam go na gazie i jeżdżę na gazie. Czasem w ciągu dnia zapali na benzynie, czasem nie i tak w kółko. Proszę pomóżcie bo nie mam już siły. Byłem już w 3 warsztatach i wszyscy rozkładają ręce. Wydałem już kilka stów i nic.
Awatar użytkownika
leszek
Posty: 2568
Rejestracja: 26 paź 2004, 16:35
Lokalizacja: warszawa
Pojemność: 1500
Rocznik: 2018
Generacja: MK1
Nadwozie: Inne

Post autor: leszek »

A co z regulatorem ciśnienia paliwa ?? Sprawdzałeś ??
Bo objawy masz takie ze może to być jego wina.

Taki cytat z innego forum forda :

"membranka od regulatora cisnienia paliwa pekla i przez to nierowno chodzil i potrafil gasnac. Na zimnym bylo ok ale jak juz sie rozgrzal to meka. Na poczatek radze to sprawdzic w prosty sposob. Rozgrzej silnik zeby zaczal wlasnie tak wariowac i wyjmij bezpiecznik od pompki paliwa. Poczekaj z minutke albo i dwie i jezeli sie poprawi to na 99% tego wina"
Podczas, gdy obrabiasz mi tyłek nie zapomnij mnie w niego pocałować :-)
piter
Posty: 505
Rejestracja: 17 kwie 2009, 23:16
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: piter »

ja bym stawial na zaplon .sprawdz swiece.przewody wysokiego napiecia byc moze wilgoc jest ,sprawdz cewke(palec)
piter
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22192
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

Też tak może być - spryskiwacz z wodą w rękę - spryskać wodą kable WN i cewkę - niech ktoś zakręci rozrusznikiem a Ty patrz czy nie widać gdzieś iskier
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Awatar użytkownika
leszek
Posty: 2568
Rejestracja: 26 paź 2004, 16:35
Lokalizacja: warszawa
Pojemność: 1500
Rocznik: 2018
Generacja: MK1
Nadwozie: Inne

Post autor: leszek »

Essi_go pisze:Wymieniłem swiece (ngk) i kable zapłonowe (Janmor) bo na jednym kablu była zmienna oporność-nic to nie dało.
Pytanie: co to może być??? Co się dzisje???
Kolega pisał że juz wymieniał ;)

Poza tym na gazie jest ok. A przy walniętych kablach na gazie objawy by się nasilały.
Podczas, gdy obrabiasz mi tyłek nie zapomnij mnie w niego pocałować :-)
piter
Posty: 505
Rejestracja: 17 kwie 2009, 23:16
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: piter »

leszek pisze:Kolega pisał że juz wymieniał
no wymienial racja ;) ale niech sprawdzi palec i czasem w gazniku(kolektorze podkrecaja niektorzy srube zeby zmniejszyc doplyw paliwa tak aby mniej autko palilo ze skutkiem tragicznym ze auto szarpie itp.mozliwe ze to to.albo slyszalem ze ustawiaj a autko pod gaz i czasem tez sie potrafi gaznik, rozregulowac na gazie jak jest ustawiony.jeszcze przeczysc wszystkie wtyczki ( te od lpg tez )byc moze gdziesz zebral sie nalot i pradu nie przewodzi dostatecznie dobrze
piter
Awatar użytkownika
leszek
Posty: 2568
Rejestracja: 26 paź 2004, 16:35
Lokalizacja: warszawa
Pojemność: 1500
Rocznik: 2018
Generacja: MK1
Nadwozie: Inne

Post autor: leszek »

piter pisze: czasem tez sie potrafi gaznik, rozregulowac na gazie jak jest ustawiony
Skoro mówimy o gażniku to jeszcze warto by było sprawdzić pływak .
Tylko czy kolega ma gażnik czy monowtrysk ??
Podczas, gdy obrabiasz mi tyłek nie zapomnij mnie w niego pocałować :-)
Essi_go

Post autor: Essi_go »

Mam monowtrysk, z tą śrubą to jest raczej podkręcona minimalnie na wyższe obroty. Silnik jak nie pali to niezależnie czy zimny czy ciepły. Jak zapala na benzynie to wszystko jest ok, pali od kopa i zachowuje się normalnie. Podejrzewam ciągle komputer chociaż elektryk zapewniał mnie że poprawił wszystkie luty i komp jest ok. Czy samodzielna wymiana kompa jest trudna? Widziałem na alledrogo po 40 zł używane komputery.
kris

Post autor: kris »

Podepne się pod temat a odnośnie chodzi mi o filtr paliwa w 1,6 16 zetec,jak go wytargać no i czy jak już go wyjme to przy odpaleniu nie zapowietrzy się pompa :?:
Zablokowany