Wahacz, stabilizator czy jak??
Moderator: Moderatorzy
Wahacz, stabilizator czy jak??
Witam!
Mam escorta mk5 od listopada, kupilem go i rzekomo byl do wymiany lewy wahacz i guma na przegubie. wahacz wymienilem natychmiast, gume troche pozniej,przy wymianie gumy wymienilem takze drazki kierownicze i ustawilem zbieznosc. od tego czasu skrecajac w lewo na dluzszym luku auto czasem tak jakby odbijalo w te strone co skrecam-nie dzieje sie to przy zakrecie w prawo. Następnie przy zmianie biegów i hamowaniu jest dziwne puk, wogole cos mocno puka na np. progach zwalniajacych.
Wymienilem takze lacznik stabilizaora lewy i prawy i jest to samo.
Co sądzicie ??
Mam escorta mk5 od listopada, kupilem go i rzekomo byl do wymiany lewy wahacz i guma na przegubie. wahacz wymienilem natychmiast, gume troche pozniej,przy wymianie gumy wymienilem takze drazki kierownicze i ustawilem zbieznosc. od tego czasu skrecajac w lewo na dluzszym luku auto czasem tak jakby odbijalo w te strone co skrecam-nie dzieje sie to przy zakrecie w prawo. Następnie przy zmianie biegów i hamowaniu jest dziwne puk, wogole cos mocno puka na np. progach zwalniajacych.
Wymienilem takze lacznik stabilizaora lewy i prawy i jest to samo.
Co sądzicie ??
- Yagr
- Posty: 14653
- Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
- Lokalizacja: Kraków
- Pojemność: 1598
- Rocznik: 2007
- Generacja: MK2
- Nadwozie: Kombi
- Kontakt:
no to proponuję podjechać na wytrząsarkę i poszukać tego co puka
to niewielki koszt a powinieneś znaleźć winowajcę. Może być np. niedokręcony ten nowy wahacz stąd
i dziwne zachowanie w zakręcie... Może sanki są poluzowane, a może wahacz kiepskiej jakości ale to domysły... zajedź na tą wytrząsarkę 



Polak potrafi!!
ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi
spieprzyć!
P I W O L E C Z Y !
"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi
spieprzyć!
P I W O L E C Z Y !
"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
- WieSiu
- Posty: 23601
- Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
- Lokalizacja: Wrocław
- Pojemność: 1600
- Rocznik: 1985
- Generacja: MK3
- Nadwozie: Sedan
- Kontakt:
rzeczywiscie na wytrzasarce nie umieja tego wykrycKoyot pisze:okazał się drążek stabilizatora wyrobiony przez gumy stabilizatora. Oczywiście wytrząsarka nic nie wykazywała.


Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
- Jamszoł
- Posty: 22192
- Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
- Lokalizacja: Kalisz
- Pojemność: 2300
- Rocznik: 2008
- Generacja: MK4
- Nadwozie: Kombi
- Kontakt:
Drogie nie są rzeczywiście - więcej kosztuje nerwów ich wymianaWieSiu pisze:Ale drogie one nie sa, ok 25zl za sztuke w salonie forda (jak dobrze pamieta)

Ja bym jeszcze sprawdził tylne gumy wahaczy - oby dwóch wahaczy a potem co innego robił.
Po mojemu albo któraś guma ( tylna ) jest walnięta , albo jak tu już zauważono jest nie dokręcona.
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
- Jamszoł
- Posty: 22192
- Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
- Lokalizacja: Kalisz
- Pojemność: 2300
- Rocznik: 2008
- Generacja: MK4
- Nadwozie: Kombi
- Kontakt:
Żeby sprawdzić samemu mocowanie wahacza , to co najmniej potrzebujesz mieć w ręce łyżkę do opon lub coś innego i próbować tuż przy gumach odgiąć wahacz w którąś stronę - ręką nic nie namierzysz bo wszystko jest naprężone.
Przecież ciężar wozu opiera się na tych 2 gumach po jednej stronie + nacisk na Mc Pearsona.
Po mojemu - masz luz na którejś tylnej gumie wahacza - tej większej.
Przecież ciężar wozu opiera się na tych 2 gumach po jednej stronie + nacisk na Mc Pearsona.
Po mojemu - masz luz na którejś tylnej gumie wahacza - tej większej.
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]