Silnik gaśnie jak ciepły:(

Moderator: Moderatorzy

krystus4

Post autor: krystus4 »

tzn.??? Wentylator na krótko normalnie pracuje:) sprawdzany był.
Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14627
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Yagr »

koledze chodzi o to żeby went. był zasilany z pominięciem skrzynki i wtedy będzie wiadomo czy to skrzynka czy coś innego ;)
Napisałeś że aku jest nowy a jak wygląda ładowanie?
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
krystus4

Post autor: krystus4 »

kreci normalnie nie rozładowywuje akumulatorka:) a jak to sprawdzic z tą skrzyneczką?? jakies dokładne wskazówki??;)
Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14627
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Yagr »

kabelek zasilający (najlepiej z bezpiecznikiem jesli ten bypass ma chwilę pochodzić) bezpośrednio z + aku na zasilanie wentylatora, albo poprzez termowłącznik. Jak dasz bezpośrednio to będzie cały czas kręcił z pominięciem skrzynki bezpieczników, jak dasz na termowłącznik to będzie tak jak w orginale działa czyli włączy się gdy temperatura silnika przekroczy zadaną wartość ale też z pominięciem skrzynki.
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22192
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

krystus4 pisze:a co jeszcze mnie dziwi ze gdy silnik pracje to przy ruszaniu kierownicą spadają obroty i gasnie. Co moze byc przyczyną???
To samo co przy starcie wentylatora.
Alternatywa do tego co pisze kolega.
Dobierz no się do silniczka krokowego - wynika z tego , że każdy spadek obrotów jaki jest powoduje zgaśnięcie - a krokowiec powinien obroty wyrównać.
Szkoda , że prędzej nie napisałes o skręcaniu kierownicą.
Gdy skręcasz pompa wspomagania robi większy opór silnikowi - krokowy powinien wyrównać a nie robi tego.
Zacznij od pożądnego przeczyszczenia styków przewodów w krokowym.
Przy zimnym silniku może działać , bo się wychyla mocniej niż potem gdy silnik jest ciepły.
Możliwe , że tam gdzie najczęściej pracuje , ma wypalone styki :cry:
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
krystus4

Post autor: krystus4 »

aha;) czyli jutro rozkręcam krokowca i czyszcze dokładnie:) napisze co po wszystkim:)
Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 23542
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Post autor: WieSiu »

mi tez przygasa jak wlacza sie wentylator, bo jest tak duzy skok obciazenia aternatora ze komputer nie nadarza zwiekszyc obrotow.
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Awatar użytkownika
cidzej
Posty: 11775
Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
Pojemność: 1400
Rocznik: 1996
Generacja: MK7
Nadwozie: Cabrio

Post autor: cidzej »

WieSiu pisze:mi tez przygasa jak wlacza sie wentylator, bo jest tak duzy skok obciazenia aternatora ze komputer nie nadarza zwiekszyc obrotow.
to nie do konca musi byc tak. jak przepialem zasilanie wentylatora bezposrednio akumulator -> bezpiecznik -> termowłącznik -> wentylator już nic nie przygasa, co najwyżej delikatnie obroty na sekunde zejda o jakies 100-150rpm max. podejrzewam, ze to wina skrzynki i/lub masy.
Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 23542
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Post autor: WieSiu »

cidzej pisze:co najwyżej delikatnie obroty na sekunde zejda o jakies 100-150rpm max. podejrzewam
o takim czyms wlasnie mowilem,nie umiem okreslic o ile mi spadaja te obroty,bo moj obrotomierz ponizej 1000 obrotow nie jest precyzyjny (cos z filtrem obrotomierza prawodpodobnie)
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22192
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

Obroty mają prawo przysiąść - nawet jak zasilanie idzie z aku - przeciez w momencie startu wentylatora jest potężne obciążenie a to musi wyrównać regulator napięcia a jak wyrównuje chwilowe zapotrzebowanie , to alternator zrobi porządne obciążenie dla silnika - silnik musi na moment przydusić - po to właśnie w tym momencie ma zadziałać krokowiec a jak szwankuje , to wtedy jest różnie .
Oczywiście zasilanie z aku , łagodzi ale nie na 100 %
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
krystus4

Post autor: krystus4 »

Witam;) Dzis podłączylem manometr pod wtryski o okazało sie ze cisnienie paliwa jest nie stabilne:( Wymieniłem pompe paliwa na zupelnie nową i dalej nic:( jest nawet mniejszcze cisnienie niz było poprzednio:( Nowy filtr paliwa:( Teraz dostałem informacje ze winny temu całem zamieszaniu jest jakis akcelerator :9 Ktos wie moze co to jest?? i jak to wygląda, gdzie sie znajduje i gdzie mozna zakupic nowy;) Pozdrawiam i czekam na info:)
ODPOWIEDZ