Silnik gaśnie jak ciepły:(
Moderator: Moderatorzy
Silnik gaśnie jak ciepły:(
Jestem od roku posiadaczem ford escorda 1,6 16V rocznik 1993. nie dawno miałem drobna stłuczkę przy której uszkodziłem sondę lambda i chłodnice.. Obie części wymieniłem...niestety teraz mam problem ponieważ mój escort zaczyna gasnąć jak się rozgrzeje, a dokładniej objawia sie to tak:
Gdy rano odpalam go łapie za pierwszym razem (problem z tym że obroty mu wariują najpierw są za niskie, jak by miał zgasnąć, później dochodzą do 2000 i spadają na 1500 i tak już trzyma), pochodzi z 10 minut i gaśnie. Później za cholerę nie mogę go odpalić dopiero jak ostygnie, do gdzieś około 3-4 godzin tyle że problem się pojawia....Po zmianie sondy resetowałem kompa, ale to nic nie pomaga:(... Silnik krokowy najprawdopodobniej nie jest uszkodzony, bo gdy samochód chodzi i krokowca odłączam to silnik się wyłącza......Chciałbym prosić o pomoc i porady co może być przyczyną jego zachowania..POMOCY PLEASE
Gdy rano odpalam go łapie za pierwszym razem (problem z tym że obroty mu wariują najpierw są za niskie, jak by miał zgasnąć, później dochodzą do 2000 i spadają na 1500 i tak już trzyma), pochodzi z 10 minut i gaśnie. Później za cholerę nie mogę go odpalić dopiero jak ostygnie, do gdzieś około 3-4 godzin tyle że problem się pojawia....Po zmianie sondy resetowałem kompa, ale to nic nie pomaga:(... Silnik krokowy najprawdopodobniej nie jest uszkodzony, bo gdy samochód chodzi i krokowca odłączam to silnik się wyłącza......Chciałbym prosić o pomoc i porady co może być przyczyną jego zachowania..POMOCY PLEASE
- Jamszoł
- Posty: 22192
- Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
- Lokalizacja: Kalisz
- Pojemność: 2300
- Rocznik: 2008
- Generacja: MK4
- Nadwozie: Kombi
- Kontakt:
krystus4, Po pierwsze - jeśli napisałeś post a coś ci się przypomniało , to z prawej strony u gory Twego posta masz prostokąt w którym masz napis edytuj.
Wciśnij go - wyedytujesz post i dopiszesz to , co Ci się przypomnialo.
Co do gaśnięcia silnika - piszesz , że gaśnie gdy się rozgrzeje a więc ja bym zaczął szukać przyczyny przy czujnikach temperatury (silnika i powietrza) - nie koniecznie są one uszkodzone - możliwe , że styki przy wtyczkach nie łączą - od tego zacznij - bo to nic nie kosztuje.
Wciśnij go - wyedytujesz post i dopiszesz to , co Ci się przypomnialo.
Co do gaśnięcia silnika - piszesz , że gaśnie gdy się rozgrzeje a więc ja bym zaczął szukać przyczyny przy czujnikach temperatury (silnika i powietrza) - nie koniecznie są one uszkodzone - możliwe , że styki przy wtyczkach nie łączą - od tego zacznij - bo to nic nie kosztuje.
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
- Yagr
- Posty: 14627
- Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
- Lokalizacja: Kraków
- Pojemność: 1598
- Rocznik: 2007
- Generacja: MK2
- Nadwozie: Kombi
- Kontakt:
Zrób ja ci Jamszoł, napisał - posprawdzaj wtyczki, najlepiej od razu potraktuj jakimś specyfikiem do konserwacji styków i zrób sobie reset compa. Miałeś stłuczkę i wymieniłeś sondę więc warto zresetować ustawienia.
Polak potrafi!!
ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi
spieprzyć!
P I W O L E C Z Y !
"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi
spieprzyć!
P I W O L E C Z Y !
"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
- Jamszoł
- Posty: 22192
- Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
- Lokalizacja: Kalisz
- Pojemność: 2300
- Rocznik: 2008
- Generacja: MK4
- Nadwozie: Kombi
- Kontakt:
Podejrzewam , że któryś czujnik oszukuje - wskazuje niiską temperaturę - komp zapodaje cały czas ssanie a silnik jak się zagrzeje , to po prostu go zalewa nadmiar paliwa .
Po zgaśnięciu na pewno wszystkie świece będą zalane.
gdybyś w tym momencie wymienił świece na inne - silnik znów odpali i będzie pracował aż do zalania następnych świec.
Oczywiście po oczyszczeniu styków zrób restart kompa - jak Yagr, Ci podpowiada , bo teraz komp dostaje złe info od czujników albo nie dostaje ich wcale i instrukcje bierze z pamięci stałej.
Po zgaśnięciu na pewno wszystkie świece będą zalane.
gdybyś w tym momencie wymienił świece na inne - silnik znów odpali i będzie pracował aż do zalania następnych świec.
Oczywiście po oczyszczeniu styków zrób restart kompa - jak Yagr, Ci podpowiada , bo teraz komp dostaje złe info od czujników albo nie dostaje ich wcale i instrukcje bierze z pamięci stałej.
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Jamszoł masz rację, świece są zalane tak jak mówisz....Po włożeniu nowych(zrobiłem do dziś po południu) i próbie odpalenia go wieczorem( znów pochodził i zgasł), sprrawdziłem je i były czarne....Jutro zrobie tak jak obaj mi podpowiadacie, czyli wyczyszcze wszystkie styki po kolei, a następnie tak jak p[isał YAGR zrobie reset kompa...jutro napisze jak efekty....POZDRAWIAM
JESZCZE jedno Ważne pytanie!!!!!!!!!!! Znalazłem przy chłodnicy małą fajke w kształcie literki L z jednym brązowo-białym przewodem. Wiem ze powinna ona byc zamontowana na takim gwincie którego poszukuje od 3 godzin!!! Jezeli ktos wie gdzie dokładnie znajduje sie ten gwint na którym ma byc umieszczona ta fajka to prosze o wskazówki;) Z góry dziękuje:) pozdro jeszcze raz:) Mój silnik to DOHC
JESZCZE jedno Ważne pytanie!!!!!!!!!!! Znalazłem przy chłodnicy małą fajke w kształcie literki L z jednym brązowo-białym przewodem. Wiem ze powinna ona byc zamontowana na takim gwincie którego poszukuje od 3 godzin!!! Jezeli ktos wie gdzie dokładnie znajduje sie ten gwint na którym ma byc umieszczona ta fajka to prosze o wskazówki;) Z góry dziękuje:) pozdro jeszcze raz:) Mój silnik to DOHC

Ostatnio zmieniony 15 cze 2009, 13:27 przez krystus4, łącznie zmieniany 1 raz.
- WieSiu
- Posty: 23542
- Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
- Lokalizacja: Wrocław
- Pojemność: 1600
- Rocznik: 1985
- Generacja: MK3
- Nadwozie: Sedan
- Kontakt:
byc moze to jest wlasnie rozwiazanie Twojego problemu,bo takie fajki sa wpinane do czujnikow temperatury, daj fotke tego gdzie ta fajka jest przy silniku i na penwo ktos Ci pomozekrystus4 pisze:Znalazłem przy chłodnicy małą fajke w kształcie literki L z jednym brązowo-białym przewodem
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
- Yagr
- Posty: 14627
- Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
- Lokalizacja: Kraków
- Pojemność: 1598
- Rocznik: 2007
- Generacja: MK2
- Nadwozie: Kombi
- Kontakt:
krystus4, twój silnik to zetec (lub zeta jeśli jeszcze przed zmianą nazwy)
ale że DOHC to też prawda
Ja mam inny silnik ale własnie taka "fajka" idzie u mnie do czujnika temperatury na wskaźnik. Kolor kabelka taki sam... Czujnik jest u mnie w bloku silnika od strony chłodnicy i blisko łączenia ze skrzynią. Ale ten sam kolor ma kabelek do czujnika poziomu płynu spryskiwaczy o ile masz go w aucie.

Ja mam inny silnik ale własnie taka "fajka" idzie u mnie do czujnika temperatury na wskaźnik. Kolor kabelka taki sam... Czujnik jest u mnie w bloku silnika od strony chłodnicy i blisko łączenia ze skrzynią. Ale ten sam kolor ma kabelek do czujnika poziomu płynu spryskiwaczy o ile masz go w aucie.
Polak potrafi!!
ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi
spieprzyć!
P I W O L E C Z Y !
"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi
spieprzyć!
P I W O L E C Z Y !
"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
- Yagr
- Posty: 14627
- Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
- Lokalizacja: Kraków
- Pojemność: 1598
- Rocznik: 2007
- Generacja: MK2
- Nadwozie: Kombi
- Kontakt:
na czujniku wkręconym w korpus i z wystającym własnie takim "gwintem" jak ty piszesz.krystus4 pisze:a ta fajecza u Ciebie znajduje sie na takim gwincie??:)
A co do silnika to uwierz że to "wczesny" zetec



Polak potrafi!!
ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi
spieprzyć!
P I W O L E C Z Y !
"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi
spieprzyć!
P I W O L E C Z Y !
"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
- Yagr
- Posty: 14627
- Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
- Lokalizacja: Kraków
- Pojemność: 1598
- Rocznik: 2007
- Generacja: MK2
- Nadwozie: Kombi
- Kontakt:
krystus4, przecież ci napisałem że w korpusie koło łączenia ze skrzynią. Masz 10 cm kabelek co za problem zerknąć na wszystkie lokalizacje w promieniu tych 10 cm? A jest tez opcja że nic nie znajdziesz bo to luźny kabel z uniwersalnej wiązki i akurat u ciebie nic nie jest pod niego podpięte
Poza tym jak ci już napisałem i co widać w moim opisie - ja mam inny silnik 


Polak potrafi!!
ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi
spieprzyć!
P I W O L E C Z Y !
"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi
spieprzyć!
P I W O L E C Z Y !
"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"