Silnik gaśnie jak ciepły:(

Moderator: Moderatorzy

krystus4

Silnik gaśnie jak ciepły:(

Post autor: krystus4 »

Jestem od roku posiadaczem ford escorda 1,6 16V rocznik 1993. nie dawno miałem drobna stłuczkę przy której uszkodziłem sondę lambda i chłodnice.. Obie części wymieniłem...niestety teraz mam problem ponieważ mój escort zaczyna gasnąć jak się rozgrzeje, a dokładniej objawia sie to tak:
Gdy rano odpalam go łapie za pierwszym razem (problem z tym że obroty mu wariują najpierw są za niskie, jak by miał zgasnąć, później dochodzą do 2000 i spadają na 1500 i tak już trzyma), pochodzi z 10 minut i gaśnie. Później za cholerę nie mogę go odpalić dopiero jak ostygnie, do gdzieś około 3-4 godzin tyle że problem się pojawia....Po zmianie sondy resetowałem kompa, ale to nic nie pomaga:(... Silnik krokowy najprawdopodobniej nie jest uszkodzony, bo gdy samochód chodzi i krokowca odłączam to silnik się wyłącza......Chciałbym prosić o pomoc i porady co może być przyczyną jego zachowania..POMOCY PLEASE
krystus4

Post autor: krystus4 »

krystus4, Chciałewm jeszcze dodać, że rozrusznik kręci cały czas, i jest iskra na świecach...
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22192
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

krystus4, Po pierwsze - jeśli napisałeś post a coś ci się przypomniało , to z prawej strony u gory Twego posta masz prostokąt w którym masz napis edytuj.
Wciśnij go - wyedytujesz post i dopiszesz to , co Ci się przypomnialo.
Co do gaśnięcia silnika - piszesz , że gaśnie gdy się rozgrzeje a więc ja bym zaczął szukać przyczyny przy czujnikach temperatury (silnika i powietrza) - nie koniecznie są one uszkodzone - możliwe , że styki przy wtyczkach nie łączą - od tego zacznij - bo to nic nie kosztuje.
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14627
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Yagr »

Zrób ja ci Jamszoł, napisał - posprawdzaj wtyczki, najlepiej od razu potraktuj jakimś specyfikiem do konserwacji styków i zrób sobie reset compa. Miałeś stłuczkę i wymieniłeś sondę więc warto zresetować ustawienia.
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22192
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

Podejrzewam , że któryś czujnik oszukuje - wskazuje niiską temperaturę - komp zapodaje cały czas ssanie a silnik jak się zagrzeje , to po prostu go zalewa nadmiar paliwa .
Po zgaśnięciu na pewno wszystkie świece będą zalane.
gdybyś w tym momencie wymienił świece na inne - silnik znów odpali i będzie pracował aż do zalania następnych świec.
Oczywiście po oczyszczeniu styków zrób restart kompa - jak Yagr, Ci podpowiada , bo teraz komp dostaje złe info od czujników albo nie dostaje ich wcale i instrukcje bierze z pamięci stałej.
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
krystus4

Post autor: krystus4 »

Jamszoł masz rację, świece są zalane tak jak mówisz....Po włożeniu nowych(zrobiłem do dziś po południu) i próbie odpalenia go wieczorem( znów pochodził i zgasł), sprrawdziłem je i były czarne....Jutro zrobie tak jak obaj mi podpowiadacie, czyli wyczyszcze wszystkie styki po kolei, a następnie tak jak p[isał YAGR zrobie reset kompa...jutro napisze jak efekty....POZDRAWIAM



JESZCZE jedno Ważne pytanie!!!!!!!!!!! Znalazłem przy chłodnicy małą fajke w kształcie literki L z jednym brązowo-białym przewodem. Wiem ze powinna ona byc zamontowana na takim gwincie którego poszukuje od 3 godzin!!! Jezeli ktos wie gdzie dokładnie znajduje sie ten gwint na którym ma byc umieszczona ta fajka to prosze o wskazówki;) Z góry dziękuje:) pozdro jeszcze raz:) Mój silnik to DOHC :)
Ostatnio zmieniony 15 cze 2009, 13:27 przez krystus4, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 23542
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Post autor: WieSiu »

krystus4 pisze:Znalazłem przy chłodnicy małą fajke w kształcie literki L z jednym brązowo-białym przewodem
byc moze to jest wlasnie rozwiazanie Twojego problemu,bo takie fajki sa wpinane do czujnikow temperatury, daj fotke tego gdzie ta fajka jest przy silniku i na penwo ktos Ci pomoze
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
krystus4

Post autor: krystus4 »

Ale własnie nie wiem gdzie ma byc podpięta:D nie wiem gdzie jest ten gwint na który mam ją wsadzic:( Chodzi o to ze wisi ona sobie luzem a musi byc wsadzona na ten gwint:( ale gdzie on Kurcze znajduje???? POMOCY
Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14627
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Yagr »

krystus4, twój silnik to zetec (lub zeta jeśli jeszcze przed zmianą nazwy) ;) ale że DOHC to też prawda
Ja mam inny silnik ale własnie taka "fajka" idzie u mnie do czujnika temperatury na wskaźnik. Kolor kabelka taki sam... Czujnik jest u mnie w bloku silnika od strony chłodnicy i blisko łączenia ze skrzynią. Ale ten sam kolor ma kabelek do czujnika poziomu płynu spryskiwaczy o ile masz go w aucie.
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
krystus4

Post autor: krystus4 »

Na górze silnika wyraznie wybity napis DOHC:) a ta fajecza u Ciebie znajduje sie na takim gwincie??:)
??
Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14627
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Yagr »

krystus4 pisze:a ta fajecza u Ciebie znajduje sie na takim gwincie??:)
na czujniku wkręconym w korpus i z wystającym własnie takim "gwintem" jak ty piszesz.
A co do silnika to uwierz że to "wczesny" zetec ;) Innych 1,6 16v w tych rocznikach w escortach ford nie wstawiał. najpierw był własnie taki jak masz z rodziny "zeta" której nazwę chwilę potem przechrzcili na "zetec" ;) A DOHC to oznaczenie silnika z dwoma wałkami rozrządu w głowicy ;)
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
krystus4

Post autor: krystus4 »

wyglądem sie nie róznią:) tylko tym wybitym zapisem:) więc mozesz jeszcze raz dokładnie krok po kroku gdzie tego szukac????? a kabelek nie jest zbyt długi około 10 cm:)
Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14627
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Yagr »

krystus4, przecież ci napisałem że w korpusie koło łączenia ze skrzynią. Masz 10 cm kabelek co za problem zerknąć na wszystkie lokalizacje w promieniu tych 10 cm? A jest tez opcja że nic nie znajdziesz bo to luźny kabel z uniwersalnej wiązki i akurat u ciebie nic nie jest pod niego podpięte ;) Poza tym jak ci już napisałem i co widać w moim opisie - ja mam inny silnik ;)
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
krystus4

Post autor: krystus4 »

;) no własnie;) i poszukam jak znajde dam znac:) szukam juz 3 godziny:)
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22192
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

Może to z czujnika co podaje temp. silnika do kompa - czujnik jest pod termostatem - od góry zasłania wąż co idzie od chłodnicy do termostatu
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
ODPOWIEDZ