Witam kolegę.
Powiem tak - gdzieś na tym forum rozrysowałem wygląd takiej złączki z wyjaśnieniem jak to zdjąc.
Teraz bez rysunku - w ktorą stronę przycisnąć to już wiesz sądząc po Twoim opisie.
Bolą cię palce od ściągania więc zrób to inaczej.
Weź klucz płaski 8 - jedną ręką złap za złączkę i lekko ją dopychaj do filtra a drugą ręką - nałóż klucz na końcówkę filtra i kluczem dopchnij to zabezpieczenie - jednocześnie kluczem pchaj złączkę , ale cały czas trochę kontruj drugą ręką - tak jak byś chcial pchać w dwie strony na raz z przewagą ręki z kluczem.
Acha - jeszcze jedno nie ściągaj wężyków zaraz po zgaszeniu silnika - pomieważ masz w srodku ciśnienie , jak wężyk zlezie , to się polejesz beną.
Przy zakładaniu filtra dobrze go oblukaj - masz na filtrze strzałkę pokazującą kierunek przepływu paliwa.
Nie twierdzę , że jesteś ślepy czy gamoń

- ale to tak przy okazji - jak ktoś przeczyta a nie wie o tym , to się dowie
