Trzesie autem

Moderator: Moderatorzy

zanzi

Trzesie autem

Post autor: zanzi »

Escort 91 1,8D - trzesie autem gdy jest na luzie,gdy jade jest juz ok. Generalnie bierze sie to od drgan silnika,tylko nie wiem czym sa spowodowane. Gdy na luzie wrzuce samochod na wyzsze obroty to drgania ustepuja. Probowalem podwyzszyc obroty na luzie,ale efekt byl taki,ze ale nie bardzo mi to wyszlo,albo nie bylosamochod gdy byl cieply mial za duze obroty,albo nie bylo efektu.Albo nie umiejetnie regule obroty silnika (moze jakies wskazowki) albo mocowanie silnika sie gdzies poluznilo? Na czym wisi silnik? Gdzie tego szukac?
dziku
Posty: 589
Rejestracja: 06 gru 2008, 20:10
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: dziku »

Być może to walnięta poduszka silnika. Musiałbyś podjechać do jakiegoś mechaniora i sprawdzić. Ja mam podobne objawy i już kilku mechaników mówiło że na 99% padła poducha.
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22192
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

Jest jedna poducha przy silniku i dwie przy skrzyni.
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
zanzi

Post autor: zanzi »

A orientacyjnie ile moze kosztowac naprawa? Da sie je wymienic bez sciagania silnika?
Awatar użytkownika
nonam
Posty: 4660
Rejestracja: 06 wrz 2007, 23:24
Lokalizacja: Kalisz

Post autor: nonam »

Na bank poducha pod silnikiem. U mnie było to samo, poduszka się całkiem rozpadła. Koszt zależy, jeśli masz taką poduszke jak ja to koszt samej poduchy ok 200zł, jeśli to ta sama padła. I aby ją wymienić nie trzeba wyciągać silnika :P
Bo z mocą jest tak, że zawsze jej za mało.

Kierowca bombowca.
Awatar użytkownika
Mrowa
Posty: 877
Rejestracja: 12 paź 2008, 15:33
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Mrowa »

a jak wyglada to z MK7 bo u mnie takie cos sie ostnio zaczelo pojawiac
If you're like us, calling all riders, roll up beside us, no place to hide us,
all freedom fighters, let's unite us, switch on your nitrous and...let's.. go...

nie ważne fele, kolor, marka, produkcja zalewaj pal ruszaj..
Awatar użytkownika
nonam
Posty: 4660
Rejestracja: 06 wrz 2007, 23:24
Lokalizacja: Kalisz

Post autor: nonam »

Jeśli dobrze mi się wydaje to we wszystkich 16V te poduchy są takie same, nie jestem pewien co do diesli
Bo z mocą jest tak, że zawsze jej za mało.

Kierowca bombowca.
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22192
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

Te same a opis z fotorelacją jest na forum
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Awatar użytkownika
bodzio82
Posty: 818
Rejestracja: 21 lip 2008, 13:54
Lokalizacja: plockie

Post autor: bodzio82 »

odgrzewam temat
ja mam ten sam problem do pewnego czasu bylo ok ale gdzies od 6msc jak jade auto dostaje wibracji drzy i nie ma pełnej mocy zaś nieraz auto jedzie normalnie ma moc i nie dostaje turbulencji :mrgreen: ,powymienialem swiece ,kable ,zacisk hamulcowy lewy bo blokowal ,oraz przewód elastyczny odpowietrzylem uklad jedyna poprawa jest odczuwalna na kierownicy bo przestala latac na boki :mrgreen:
W najblizszym czasie wymienie druga strone tzn sam przewod elastyczny bo zacisk jest ok
Dodam jeszcze że silnik pracowal na biegu jałowym bajka a teraz pracuje tak jakby sonda była martwa drzy wpada w jakies wibracje wogole nie wiem czego szukac :roll:
moje padlo to 1.8 16v w kombiMKVII

Błedów w sterowniku nie ma czujniki sprawne sonda sprawna MAF sprawny,silnik krokowy chyba jeb. :mrgreen:
Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 23601
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Post autor: WieSiu »

bodzio82 pisze:Błedów w sterowniku nie ma czujniki sprawne sonda sprawna MAF sprawny,silnik krokowy chyba jeb.
jak sprawdzales programem diagnostycznym to przyjrzyj sie dobrze wszystkim parametrom silnika w czasie pracy czy wszystko pracuje prawidlowo, zwlaszcza sprawdz te parametry jak silnik dostaje wibracji.
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Awatar użytkownika
bodzio82
Posty: 818
Rejestracja: 21 lip 2008, 13:54
Lokalizacja: plockie

Post autor: bodzio82 »

WieSiu dzieki za pomysł nie pomyślałem o tym, wezme wlasnie podepne sie pod sterownik podczas jazdy i zobacze

a tak własciwie skad wziąć dokładne dane mojego silnika, prawidłowe wartości czujników przy różnych obciążeniach auta ?może warto by było porównanie zrobić?
Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 23601
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Post autor: WieSiu »

tam nie ma za duzo czujnikow ktorych dzialania nie bedziesz umial sprawdzic.

TPS (potencjometr), jak bedzie dzialal w calym zakresie plynni to ok ok 16-90% powinien pokazywac, nie wiem jak jest w Escorcie,ale tak jest np. w Scorpio

MAP (przeplywomierz), na jalowym mam cos kolo 8 (jednostki nie pamietam), a na maxa wcisnietym gazie cos kolo 60 (moze sie myle,ale masz skale porownawcza) tez ma dzialac w miare plynnie w zaleznosci od wcisnietego gazu

lambda - zmieniac powinno sie napiecie od okolo 0,25V do 0,85V. Im wiecej gazu masz wcisnietego tym okres wykresu "sinusoidy" powinien sie zmniejszac. Sonda pracuje poprawnie przy w miare stabilnym polozenia pedalu gazu.

jest tez taki tryb OL (open loop) i CL (close loop), jak jest w OP to leci z pamieci,a jak jest tryb CL to praca silnika leci na podstawie czujnikow i sondy lambda. Auto po ok 20-30 sekundach powinno przejsc w CL i tak pracowac caly czas do wylaczenia.

Czujniki temperatury,to wiadomo, jak auto odpalasz rano gdy zimne,to powinny pokazywac tyle mniejwiecej co na zewnatrz (+-10 stopni,ale nie wiem czy to poprawna tolerancja). jak sie silnik zagrzeje to wiadomo silniko kolo 90stopni, a temperatura powietrza wciaganego do silnika mniejwiecej taka jak na zewnatrz (raczej troszke wieksza,bo sie ogrzewa od silnika), jak samochod stoi na jalowym dlugo to temperatura wciaganego powietrza moze byc duzo wyzsza niz na dworze.

Wiecej nie mam pomyslow. Sa jeszcze takie parametry jak korekty dawki paliwa wyrazone w procentach: short and long term fuel trims. Pomaga zdiagnozowac czy przez przypadek przez np regulator cisnienia paliwa lub przez gaz cos sie w kompie nie przestawia i pracuje na granicy mozliwosci regulacyjnych. Ale jak to dziala tak na prawde,to jeszcze nie wiem :(
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Awatar użytkownika
bodzio82
Posty: 818
Rejestracja: 21 lip 2008, 13:54
Lokalizacja: plockie

Post autor: bodzio82 »

WieSiu pisze:Sa jeszcze takie parametry jak korekty dawki paliwa wyrazone w procentach: short and long term fuel trims. Pomaga zdiagnozowac czy przez przypadek przez np regulator cisnienia paliwa lub przez gaz cos sie w kompie nie przestawia i pracuje na granicy mozliwosci regulacyjnych. Ale jak to dziala tak na prawde,to jeszcze nie wiem
no ja tez nie wiem jak te korekty odczytywac

dzieki wielkie za informacje ,a tak wogole to dzis gazowalem megane 1.6 16v i wlasnie te same objawy jak u mnie az sie bałem ze cos z silnikiem i na lpg nie bedzie latala,podpiolem tester zeby wykryc jakie sa bledy a okazalo sie ze jest wszystko ok zero bledow zarowno od sondy jak i innych czujnikow,auto na wolnych lekko faluje momentami galka biegow telepie jakby cos bylo z silnikiem.No ale zaryzykowalem i zalozylem mu gaz i sie nie zawiodlem auto jedzie pieknie .Zaczalem szukac po poduszkach silnika i sie wlasnie okazalo ze dwie poduchy sa wywalone ta pod skrzynia to tragedia przy ruszaniu lewarek lata na boki ,takze pewnie moj essi ma to samo
Illuminati75

Post autor: Illuminati75 »

bodzio82 pisze:WieSiu dzieki za pomysł nie pomyślałem o tym, wezme wlasnie podepne sie pod sterownik podczas jazdy i zobacze

a tak własciwie skad wziąć dokładne dane mojego silnika, prawidłowe wartości czujników przy różnych obciążeniach auta ?może warto by było porównanie zrobić?
Jeśli mogę pomóc to jedynie podać różne dane z Tolerance Data, jeśli to może pomóc. Aczkolwiek kompletnie się na tym nie znam ale mam dostęp do softu jak coś.
Awatar użytkownika
bodzio82
Posty: 818
Rejestracja: 21 lip 2008, 13:54
Lokalizacja: plockie

Post autor: bodzio82 »

Uriel75 pisze:Jeśli mogę pomóc to jedynie podać różne dane z Tolerance Data, jeśli to może pomóc.
jasne bardzo bede happy :mrgreen:
ODPOWIEDZ