Trzesie autem
Moderator: Moderatorzy
Trzesie autem
Escort 91 1,8D - trzesie autem gdy jest na luzie,gdy jade jest juz ok. Generalnie bierze sie to od drgan silnika,tylko nie wiem czym sa spowodowane. Gdy na luzie wrzuce samochod na wyzsze obroty to drgania ustepuja. Probowalem podwyzszyc obroty na luzie,ale efekt byl taki,ze ale nie bardzo mi to wyszlo,albo nie bylosamochod gdy byl cieply mial za duze obroty,albo nie bylo efektu.Albo nie umiejetnie regule obroty silnika (moze jakies wskazowki) albo mocowanie silnika sie gdzies poluznilo? Na czym wisi silnik? Gdzie tego szukac?
odgrzewam temat
ja mam ten sam problem do pewnego czasu bylo ok ale gdzies od 6msc jak jade auto dostaje wibracji drzy i nie ma pełnej mocy zaś nieraz auto jedzie normalnie ma moc i nie dostaje turbulencji
,powymienialem swiece ,kable ,zacisk hamulcowy lewy bo blokowal ,oraz przewód elastyczny odpowietrzylem uklad jedyna poprawa jest odczuwalna na kierownicy bo przestala latac na boki
W najblizszym czasie wymienie druga strone tzn sam przewod elastyczny bo zacisk jest ok
Dodam jeszcze że silnik pracowal na biegu jałowym bajka a teraz pracuje tak jakby sonda była martwa drzy wpada w jakies wibracje wogole nie wiem czego szukac
moje padlo to 1.8 16v w kombiMKVII
Błedów w sterowniku nie ma czujniki sprawne sonda sprawna MAF sprawny,silnik krokowy chyba jeb.
ja mam ten sam problem do pewnego czasu bylo ok ale gdzies od 6msc jak jade auto dostaje wibracji drzy i nie ma pełnej mocy zaś nieraz auto jedzie normalnie ma moc i nie dostaje turbulencji


W najblizszym czasie wymienie druga strone tzn sam przewod elastyczny bo zacisk jest ok
Dodam jeszcze że silnik pracowal na biegu jałowym bajka a teraz pracuje tak jakby sonda była martwa drzy wpada w jakies wibracje wogole nie wiem czego szukac

moje padlo to 1.8 16v w kombiMKVII
Błedów w sterowniku nie ma czujniki sprawne sonda sprawna MAF sprawny,silnik krokowy chyba jeb.

- WieSiu
- Posty: 23601
- Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
- Lokalizacja: Wrocław
- Pojemność: 1600
- Rocznik: 1985
- Generacja: MK3
- Nadwozie: Sedan
- Kontakt:
jak sprawdzales programem diagnostycznym to przyjrzyj sie dobrze wszystkim parametrom silnika w czasie pracy czy wszystko pracuje prawidlowo, zwlaszcza sprawdz te parametry jak silnik dostaje wibracji.bodzio82 pisze:Błedów w sterowniku nie ma czujniki sprawne sonda sprawna MAF sprawny,silnik krokowy chyba jeb.
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
- WieSiu
- Posty: 23601
- Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
- Lokalizacja: Wrocław
- Pojemność: 1600
- Rocznik: 1985
- Generacja: MK3
- Nadwozie: Sedan
- Kontakt:
tam nie ma za duzo czujnikow ktorych dzialania nie bedziesz umial sprawdzic.
TPS (potencjometr), jak bedzie dzialal w calym zakresie plynni to ok ok 16-90% powinien pokazywac, nie wiem jak jest w Escorcie,ale tak jest np. w Scorpio
MAP (przeplywomierz), na jalowym mam cos kolo 8 (jednostki nie pamietam), a na maxa wcisnietym gazie cos kolo 60 (moze sie myle,ale masz skale porownawcza) tez ma dzialac w miare plynnie w zaleznosci od wcisnietego gazu
lambda - zmieniac powinno sie napiecie od okolo 0,25V do 0,85V. Im wiecej gazu masz wcisnietego tym okres wykresu "sinusoidy" powinien sie zmniejszac. Sonda pracuje poprawnie przy w miare stabilnym polozenia pedalu gazu.
jest tez taki tryb OL (open loop) i CL (close loop), jak jest w OP to leci z pamieci,a jak jest tryb CL to praca silnika leci na podstawie czujnikow i sondy lambda. Auto po ok 20-30 sekundach powinno przejsc w CL i tak pracowac caly czas do wylaczenia.
Czujniki temperatury,to wiadomo, jak auto odpalasz rano gdy zimne,to powinny pokazywac tyle mniejwiecej co na zewnatrz (+-10 stopni,ale nie wiem czy to poprawna tolerancja). jak sie silnik zagrzeje to wiadomo silniko kolo 90stopni, a temperatura powietrza wciaganego do silnika mniejwiecej taka jak na zewnatrz (raczej troszke wieksza,bo sie ogrzewa od silnika), jak samochod stoi na jalowym dlugo to temperatura wciaganego powietrza moze byc duzo wyzsza niz na dworze.
Wiecej nie mam pomyslow. Sa jeszcze takie parametry jak korekty dawki paliwa wyrazone w procentach: short and long term fuel trims. Pomaga zdiagnozowac czy przez przypadek przez np regulator cisnienia paliwa lub przez gaz cos sie w kompie nie przestawia i pracuje na granicy mozliwosci regulacyjnych. Ale jak to dziala tak na prawde,to jeszcze nie wiem
TPS (potencjometr), jak bedzie dzialal w calym zakresie plynni to ok ok 16-90% powinien pokazywac, nie wiem jak jest w Escorcie,ale tak jest np. w Scorpio
MAP (przeplywomierz), na jalowym mam cos kolo 8 (jednostki nie pamietam), a na maxa wcisnietym gazie cos kolo 60 (moze sie myle,ale masz skale porownawcza) tez ma dzialac w miare plynnie w zaleznosci od wcisnietego gazu
lambda - zmieniac powinno sie napiecie od okolo 0,25V do 0,85V. Im wiecej gazu masz wcisnietego tym okres wykresu "sinusoidy" powinien sie zmniejszac. Sonda pracuje poprawnie przy w miare stabilnym polozenia pedalu gazu.
jest tez taki tryb OL (open loop) i CL (close loop), jak jest w OP to leci z pamieci,a jak jest tryb CL to praca silnika leci na podstawie czujnikow i sondy lambda. Auto po ok 20-30 sekundach powinno przejsc w CL i tak pracowac caly czas do wylaczenia.
Czujniki temperatury,to wiadomo, jak auto odpalasz rano gdy zimne,to powinny pokazywac tyle mniejwiecej co na zewnatrz (+-10 stopni,ale nie wiem czy to poprawna tolerancja). jak sie silnik zagrzeje to wiadomo silniko kolo 90stopni, a temperatura powietrza wciaganego do silnika mniejwiecej taka jak na zewnatrz (raczej troszke wieksza,bo sie ogrzewa od silnika), jak samochod stoi na jalowym dlugo to temperatura wciaganego powietrza moze byc duzo wyzsza niz na dworze.
Wiecej nie mam pomyslow. Sa jeszcze takie parametry jak korekty dawki paliwa wyrazone w procentach: short and long term fuel trims. Pomaga zdiagnozowac czy przez przypadek przez np regulator cisnienia paliwa lub przez gaz cos sie w kompie nie przestawia i pracuje na granicy mozliwosci regulacyjnych. Ale jak to dziala tak na prawde,to jeszcze nie wiem

Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
no ja tez nie wiem jak te korekty odczytywacWieSiu pisze:Sa jeszcze takie parametry jak korekty dawki paliwa wyrazone w procentach: short and long term fuel trims. Pomaga zdiagnozowac czy przez przypadek przez np regulator cisnienia paliwa lub przez gaz cos sie w kompie nie przestawia i pracuje na granicy mozliwosci regulacyjnych. Ale jak to dziala tak na prawde,to jeszcze nie wiem
dzieki wielkie za informacje ,a tak wogole to dzis gazowalem megane 1.6 16v i wlasnie te same objawy jak u mnie az sie bałem ze cos z silnikiem i na lpg nie bedzie latala,podpiolem tester zeby wykryc jakie sa bledy a okazalo sie ze jest wszystko ok zero bledow zarowno od sondy jak i innych czujnikow,auto na wolnych lekko faluje momentami galka biegow telepie jakby cos bylo z silnikiem.No ale zaryzykowalem i zalozylem mu gaz i sie nie zawiodlem auto jedzie pieknie .Zaczalem szukac po poduszkach silnika i sie wlasnie okazalo ze dwie poduchy sa wywalone ta pod skrzynia to tragedia przy ruszaniu lewarek lata na boki ,takze pewnie moj essi ma to samo
Jeśli mogę pomóc to jedynie podać różne dane z Tolerance Data, jeśli to może pomóc. Aczkolwiek kompletnie się na tym nie znam ale mam dostęp do softu jak coś.bodzio82 pisze:WieSiu dzieki za pomysł nie pomyślałem o tym, wezme wlasnie podepne sie pod sterownik podczas jazdy i zobacze
a tak własciwie skad wziąć dokładne dane mojego silnika, prawidłowe wartości czujników przy różnych obciążeniach auta ?może warto by było porównanie zrobić?