Gorący bęben

Moderator: Moderatorzy

Awatar użytkownika
Ven
Posty: 559
Rejestracja: 07 kwie 2007, 01:01
Lokalizacja: Otwock

Post autor: Ven »

Dobra. Jak jutro znajde przewod w jednym z dwoch znanych mi sklepow w poblizu to w sobote wymieniam przewod - na co trzeba uwazac przy wymianie, i co zwykle stwarza problem? (zawsze cos :twisted: )

ps. Jamszol, wytlumacz bo nie bardzo rozumiem, jak to mozliwe ze cylindryczny przewod przepuszcza plyn w jedna strone, a w druga strone juz nie? Przeciez to nie logiczne :???:

Dzieki!
Jest: Civic Sedan 6Gen VTi
Były: MKV RS2000, MKVI CLX 1.6 16v, MKIV Ghia 1.4 '89, MKIV XR3i '90 1.6 KE-Jetronic
Blazey

Post autor: Blazey »

Przecież nie napisałem, żeby odkręcić i jechać. Mam nadzieję, że na tyle oleju (a nie płynu hamulcowego)w głowie jest, że trzeba go też zaślepić :D

Przewody rozwarstwiają się ze starości i zaczynają działać jak zawór jednokierunkowy. Wpuszczą ale nie wypuszczą. Nawet tutaj było o tym.

Na co uważać przy montażu? Żeby nie ukręcić przewodu stalowego, żeby się przewód elastyczny nie poskręcał przy montażu.
Wymień od razu oba.
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22192
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

Blazey, dobrze podpowiada.
Zanim pójdziesz do sklepu po przewody , popryskaj połączenie wężyk - rurka rozkleszczaczem (WD40 ; AC90 lub innym o podobnym działaniu )
Do kompletu jeszcze dodam , NIE UŻYWAJ ROZP...CH KLUCZY - muszą być dobre - nie wyrobione.
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Awatar użytkownika
Ven
Posty: 559
Rejestracja: 07 kwie 2007, 01:01
Lokalizacja: Otwock

Post autor: Ven »

Olej jest spokojna Twoja rozczochrana ;)

Dzieki! Jak bedzie po akcji dam znac czy to cos dalo, bo jak nie da to pozostaje chyba tylko wymiana cylinderka (znowu). :???:
Jest: Civic Sedan 6Gen VTi
Były: MKV RS2000, MKVI CLX 1.6 16v, MKIV Ghia 1.4 '89, MKIV XR3i '90 1.6 KE-Jetronic
Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14653
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Yagr »

Ven, ale właśnie ci chłopaki pisali że to z cylinderkiem nie ma nic wspólnego (prawdopodobnie) problem tkwi w kabelku gumowym ;)
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
Awatar użytkownika
Ven
Posty: 559
Rejestracja: 07 kwie 2007, 01:01
Lokalizacja: Otwock

Post autor: Ven »

Prawdopodobnie to słowo klucz :mrgreen: Oby to był tylko wężyk, chce je wymienić razem z linką ręcznego (już mam) i mieć spokój z heblami forever (czyli do sprzedaży która pewnie już w tym roczku) :twisted:
Jest: Civic Sedan 6Gen VTi
Były: MKV RS2000, MKVI CLX 1.6 16v, MKIV Ghia 1.4 '89, MKIV XR3i '90 1.6 KE-Jetronic
Awatar użytkownika
Ven
Posty: 559
Rejestracja: 07 kwie 2007, 01:01
Lokalizacja: Otwock

Post autor: Ven »

Po robocie i co sie okazalo? Przewody dobre - odpowietrznik odkrecony, cisnienie zeszlo z cylinderka i a kola dalej nie dalo sie ruszyc. Wszyystko w bebnie wygladalo jak nalezy na pierwszy rzut oka, byla na serio chwila konsternacji. Sprezynki cale, okladziny cale, cylinderek nie zapieczony, samoregulator nie zardzewialy. Jedyne co mozna bylo zrobic to rozebrac caly uklad na czynniki pierwsze, przeczyscic, przesmarowac i zdjac troche progu na bebnie fleksem. Po tych czynnosciach wszystko zlozylim do kupy tak samo jak bylo. I problem zniknal - koleczko chodzi luzacko , fela sie nie grzeje i jest git.

Jaka byla przyczyna tego ze nawet z zalozonym kolem na lewarku nie szlo go ruszyc - tak mocno trzymalo??? Sam nie wiem :shock: Byc moze jakos przez ten prog na bebnie - ale mily gosc ktory mi to robil powiedzial ze dziwna sprawa :mrgreen:

Normalnie Essie z duszą :grin:

Ale fakt jest taki ze beben i hamulce a co za tym idzie lozysko jest przegzane - dostalo pewnie z 200-300stopni w krytycznych momentach, a smarowane było zwykłym zielonym smarem, nie tym wysokotemperaturowym do łożysk. Jak zacznie mi zaraz wyć to tylko potwierdzi że trzeba bedzie wymienic...ale puki co 150km zrobione i hamulce pracuja znowu prawidlowo.
Jest: Civic Sedan 6Gen VTi
Były: MKV RS2000, MKVI CLX 1.6 16v, MKIV Ghia 1.4 '89, MKIV XR3i '90 1.6 KE-Jetronic
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22192
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

markos43 pisze:,rozebrałem wyczyściłem cylinderki jedna strona była zapieczona.zmieniłem okładziny na nowe
A-a-a widzisz - tu tkwił błąd a ja nie wpadłem na to od razu .Dupa ze mnie a nie mechanik :mrgreen:
Problem tkwił właśnie w tym progu na bębnie .
Nowe szczęki są szersze - nieco szersze od już używanych - gdy się wymienia same szczęki - bo bęben jest jeszcze Ok - to powinno się bęben przetoczyć , żeby był cały równy.
A tak - szczęki tarły o próg i się świństwo zagotowało.
Jeśli zacznie wyć - to znaczy , że łożysko dostało po zadku :(
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Awatar użytkownika
kupiec
Posty: 12953
Rejestracja: 08 paź 2007, 00:34
Lokalizacja: tychy
Pojemność: 1600
Rocznik: 2005
Generacja: Inny samochód
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: kupiec »

Jamszoł pisze:powinno się bęben przetoczyć , żeby był cały równy.
Jamszoł bo to oczywista oczywistość że po wymianie samych klocków/szczęk trzeba przetoczyć (wyrównać) tarcze/bębny. koszt niewielki a ile roboty później mniej?
تاجر القواعد
[*] 1.8 TD
Bo ja lubię coś napisać i potem to sobie czytać. Dzięki temu jestem mądry, bo to są bardzo mądre te moje posty
Awatar użytkownika
Ven
Posty: 559
Rejestracja: 07 kwie 2007, 01:01
Lokalizacja: Otwock

Post autor: Ven »

Jamszoł pisze:
markos43 pisze:,rozebrałem wyczyściłem cylinderki jedna strona była zapieczona.zmieniłem okładziny na nowe
A-a-a widzisz - tu tkwił błąd a ja nie wpadłem na to od razu .Dupa ze mnie a nie mechanik :mrgreen:
Problem tkwił właśnie w tym progu na bębnie .
Nowe szczęki są szersze - nieco szersze od już używanych - gdy się wymienia same szczęki - bo bęben jest jeszcze Ok - to powinno się bęben przetoczyć , żeby był cały równy.
A tak - szczęki tarły o próg i się świństwo zagotowało.
Jeśli zacznie wyć - to znaczy , że łożysko dostało po zadku :(
A no tak. Przypomniales mi teraz, ze gosc dokladnie tak powiedzial ze ci ktorzy wymieniali mi hamulce te 3-4 m-ce temu powinni byli zdjac prog na bebnie (mimo ze nie byl wcale duzy - byl leciutenki) a jak tego nie zrobili to amatorzy :)

Tamci powinni byli to zrobic...Hm gdybym wiedzial ze to oczywista oczywistosc to bym ich dopilnowal i do tego nie doposcil juz wtedy :???:

Wazne ze problem usuniety, essi hula i czlowiek madrzejszy o kolejne doswiadczenie ;)
Jest: Civic Sedan 6Gen VTi
Były: MKV RS2000, MKVI CLX 1.6 16v, MKIV Ghia 1.4 '89, MKIV XR3i '90 1.6 KE-Jetronic
ODPOWIEDZ