Pytanie odnosnie "Słowniczek terminów i skrótów technic

Moderator: Moderatorzy

KendoEscotów

Pytanie odnosnie "Słowniczek terminów i skrótów technic

Post autor: KendoEscotów »

Od razu mowie ze nie znam sie na takich rzeczach a pod maska nie zawsze wiem co jest gdzie;p
Na stronie sklep.tuning.pl w dziale swiec szukałem swiec do swojego escorta.I znalazłem 2 typy samochodów pasujacych do mojego auta....FORD ESCORT ´91, ROK 08.90-, POJ. 1.6, SILNIK LJE CVH EFI (4 CYL.), MOC 105 KM oraz FORD ESCORT ´91, ROK 08.90-, POJ. 1.6, SILNIK LJF EFI (4 CYL.), MOC 105 KM .
I teraz nie wiem ktore auto posiadam i czy wogle to jest jakas róznica? co oznacza skrot EFI juz sie doczytałem wiec wychodzi na to ze mam wielopunkt, alekumpel ktory cos niecos sie na samochodach zna mowi ze jednak mam monowtrysk;p Wiec co oznacza CVH?
Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14628
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Yagr »

KendoEscotów pisze:FORD ESCORT ´91, ROK 08.90-, POJ. 1.6, SILNIK LJE CVH EFI (4 CYL.), MOC 105 KM
tu jest błąd - ten silnik jest pozbawiony katalizatora i ma moc 107-108KM (w zależności od źródła), drugi silnik jest opisany prawidłowo i od poprzedniego różni sie katalizatorem. Do obu pasuja te same świece ;) Dla ciekawości dodam że choć to oba silniki 8-zaworowe to w katalogach NGK sa opisywane jako 16v :mrgreen:
CVH to nazwa całej rodziny silników forda charakteryzujących się półkolistą komorą spalania (Compound Valve Hemispherical). Ale jeśli masz monowtrysk to masz inny silnik bo LJF i LJE to silniki z wielopunktowym wtryskiem paliwa.
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
ELpYndoL

Post autor: ELpYndoL »

KendoEscotów, daj fote silnika i bedzie jasna sprawa :)
KendoEscotów

Post autor: KendoEscotów »

Aktualnie cos takiego posiadam;p widac tu cos?
Załączniki
522636274_3.jpeg
Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14628
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Yagr »

To jest EFI (co zresztą pisze wyraźnie ;) ) czyli wielopunktowy wtrysk paliwa. Ten twój kumpel to jednak się na samochodach zna tylko trochę... A czy to LJF czy LJE to zerknij pod spód czy masz katalizator czy tłumik (ale ktoś już mógł wywalić kata) albo czy na lewym nadkolu masz potencjometr regulacji zawartości CO, ten jest właśnie w LJE ;)
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
KendoEscotów

Post autor: KendoEscotów »

Tak tez myslałem;p
"potencjometr regulacji zawartości CO"xD ni ch*ja nie wiem co to jak wygląda;p a katalizatora chyba nie posiada choc pewien nie jestem, zreszta tez nie wiem jak on wyglada;p.

Takie jeszcze pytanko zeby nie zakładac nowego tematu bo pewnie było ich sporo ale szukajka strasznie mnie denerwuje bo nie umiem na niej nic znaleźć;p
Czasami troche mi dławi essiego na niższych biegach szczególnie na 2.Czy dziurawy tłumik moze miec z tym jakis zwiazek?
KendoEscotów

Post autor: KendoEscotów »

Rozumiem ze skoro jest dziurawy to nie mogł sie zapchać??;p:D
KendoEscotów

Post autor: KendoEscotów »

Świece miesiąc temu a kable 2 tygodnie temu...:/ za miesiac przeglad to sie pewnie dowiem ale wolałbym wczesniej;p
KendoEscotów

Post autor: KendoEscotów »

ok dzieki sprawdze niebawem
ODPOWIEDZ