
przygotowanie Diesla do dluzszej trasy.
Moderator: Moderatorzy
przygotowanie Diesla do dluzszej trasy.
tak jak w temacie. mam zamiar wyruszyc moim essim w tym tygodniu w wielka podroz
a mianowicie do Włoch, ok Ancony. co sprawdzic przed wyjazdem zeby mi sie nie rozkraczyl po drodze?? silnik 1.8D 92r. dodaje ze jest po wymianie rozrzadu

Ostatnio zmieniony 12 lut 2011, 18:08 przez matek10912, łącznie zmieniany 1 raz.
- Jamszoł
- Posty: 22192
- Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
- Lokalizacja: Kalisz
- Pojemność: 2300
- Rocznik: 2008
- Generacja: MK4
- Nadwozie: Kombi
- Kontakt:
A co tam zaglądać
Sprawdź stan oleju , płynu hamulcowego , płynu chłodniczego , płynu spryskiwacza
Zabierz na zapas z litr oleju , bańke płynu do spryskiwacza , bo w trasie jak będzie padało a raczej mżyło to wylejesz na trasie wszystko
Wyrównaj ciśnienie w kołach - koniecznie
Weź po 2 żarówki na zapas - weź porządny lewarek(podnośnik) i porządny klucz do kół , jakieś 2 kliny pod koło , kawałek deski do podłożenia pod podnośnik - napompuj koło zapasowe do 2,5 Bar - jeśli masz filtr kabinowy i jest stary to go wymień

Sprawdź stan oleju , płynu hamulcowego , płynu chłodniczego , płynu spryskiwacza
Zabierz na zapas z litr oleju , bańke płynu do spryskiwacza , bo w trasie jak będzie padało a raczej mżyło to wylejesz na trasie wszystko
Wyrównaj ciśnienie w kołach - koniecznie
Weź po 2 żarówki na zapas - weź porządny lewarek(podnośnik) i porządny klucz do kół , jakieś 2 kliny pod koło , kawałek deski do podłożenia pod podnośnik - napompuj koło zapasowe do 2,5 Bar - jeśli masz filtr kabinowy i jest stary to go wymień
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
-
- Posty: 978
- Rejestracja: 01 lis 2009, 18:21
- Lokalizacja: Wiązownica
MK5 i 6 nie miały filtrów kabinowych, jak jest w MK7 ?Jamszoł pisze:A co tam zaglądać![]()
jeśli masz filtr kabinowy i jest stary to go wymień
Jeszcze sprawdź zapasówke, tzn czy trzyma powietrze np

Jeszcze bym zaglądnął na Twoim miejscu do hamulców, tzn czy nie są już na wykończeniu, masz kawał drogi do przebycia i nie było by ciekawie jak by sie klocki skończyły

w nie każdym MK7 jest filtr kabinowy. Ja nie mam filtra.
Przed wyjazdem wystarczy sprawdzić stan olejów, płynów, ciśnienie w kołach, stan klocków. Jak będą ubytki to uzupełnić.
Jak bierze olej to bierz olej na zapas. Płyn do spryskiwaczy na FULL w zbiorniczku.
W bagażniku mają znaleść dobre koło zapasowe napompowane, klucze do kół, trójkącik, gaśnica z ważną datą, zapasowe żarówki. To chyba wszystko
Aha sprawdź czy masz aktualny przegląd i ubezpieczenie. Ja na granicy czesko-austriackiej miałem przygode z brakiem przeglądu
Przed wyjazdem wystarczy sprawdzić stan olejów, płynów, ciśnienie w kołach, stan klocków. Jak będą ubytki to uzupełnić.
Jak bierze olej to bierz olej na zapas. Płyn do spryskiwaczy na FULL w zbiorniczku.
W bagażniku mają znaleść dobre koło zapasowe napompowane, klucze do kół, trójkącik, gaśnica z ważną datą, zapasowe żarówki. To chyba wszystko

Aha sprawdź czy masz aktualny przegląd i ubezpieczenie. Ja na granicy czesko-austriackiej miałem przygode z brakiem przeglądu

1.Filtry powietrze i paliwo - wymiana
2.Poziom płynu hamulcowego/chłodniczego - sprawdzenie
3.Oświetlenie - test
4.Wycieraczki -test
5.Olej - wymiana
6.Gadżety ustawowe(typu gaśnica,koło...)-sprawdzenie kompletności/daty
7.Linka holownicza - czasami się przydaje (ok 15zł)
8.Wizyta na szarpakach(przeważnie darmowa) - pozytywnie wpływa na psychikę
9.Bieżnik i klocki - dobrze jak jest/są
10."Dobre" paliwo - na wypadek pominięcia punktu 7-ego
11. Odpowiednie zaplanowanie trasy - pomaga w miarę komfortowo dotrzeć do punkt "b".
Sam najlepiej znasz swoje auto , więc wiesz co go "boli"..., czy bierze olej czy nie , a raczej ile
i gdzie mu stuka jeśli stuka... .
Jastrząb
2.Poziom płynu hamulcowego/chłodniczego - sprawdzenie
3.Oświetlenie - test
4.Wycieraczki -test
5.Olej - wymiana
6.Gadżety ustawowe(typu gaśnica,koło...)-sprawdzenie kompletności/daty
7.Linka holownicza - czasami się przydaje (ok 15zł)
8.Wizyta na szarpakach(przeważnie darmowa) - pozytywnie wpływa na psychikę
9.Bieżnik i klocki - dobrze jak jest/są
10."Dobre" paliwo - na wypadek pominięcia punktu 7-ego

11. Odpowiednie zaplanowanie trasy - pomaga w miarę komfortowo dotrzeć do punkt "b".
Sam najlepiej znasz swoje auto , więc wiesz co go "boli"..., czy bierze olej czy nie , a raczej ile

Jastrząb
- Yagr
- Posty: 14627
- Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
- Lokalizacja: Kraków
- Pojemność: 1598
- Rocznik: 2007
- Generacja: MK2
- Nadwozie: Kombi
- Kontakt:
Nie przesadzacie trochę? To wszystko co piszecie to elementy normalnego serwisu - jesli ktoś jak nakazano wymienia olej co rok albo co 15kkm to po cholere ma go wymieniać szykując sie w trase do wWłoch? Może ze względu na wyższe temperatury ma zmienic na inna lepkość???
Poziomy płynów jak najbardziej ale juz klocki i zawieszenie to chyba tez powinno byc w sprawnym aucie regularnie kontrolowane a nie tylko przed trasą do Włoch?
Inna sprawa to jeśli autko było odpalane raz na miesiąc i robiło 3km do kościoła i z powrotem a stacje przeglądowa widywało tylko wirtualnie wraz z załącznikiem dla kontrolera wbijającego pieczątki w dowód.

Inna sprawa to jeśli autko było odpalane raz na miesiąc i robiło 3km do kościoła i z powrotem a stacje przeglądowa widywało tylko wirtualnie wraz z załącznikiem dla kontrolera wbijającego pieczątki w dowód.
Polak potrafi!!
ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi
spieprzyć!
P I W O L E C Z Y !
"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi
spieprzyć!
P I W O L E C Z Y !
"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
- clhseba
- Posty: 2650
- Rejestracja: 22 sie 2009, 22:00
- Lokalizacja: Katowice
- Pojemność: 2000
- Rocznik: 2007
- Generacja: MK4
- Nadwozie: Kombi
Yagr pisze:Nie przesadzacie trochę?
Ja w zeszłym roku jak jechałem na wakacje ( Niemcy-Austria-Szwajcaria-Niemcy-Czechy-Polska) to wsiadłem do Auta i poprostu pojechałem

z "nietypowych" rzeczy zabrałem tylko linkę i litr oleju jakis śrubokręt ( mam lpg i czasem strzeli i trzeba mębrane poprawiac ) i w drogę

Ps. i nie zapomnij o kamizelkach odblaskowych

-
- Posty: 3397
- Rejestracja: 23 sie 2009, 10:31
- Lokalizacja: Głowno
Nie wiem czy bym się odważył escortem choć nigdy nic się właściwie nie działoclhseba pisze:( Niemcy-Austria-Szwajcaria-Niemcy-Czechy-Polska)

Post wyraża opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu następującym po tym terminie. Autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów bez podawania przyczyny.
Kiedy znajdziemy się na zakręcie.. redukcja, but i odcięcie
Kiedy znajdziemy się na zakręcie.. redukcja, but i odcięcie

- cidzej
- Posty: 11775
- Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
- Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
- Pojemność: 1400
- Rocznik: 1996
- Generacja: MK7
- Nadwozie: Cabrio
hehe, jak ja bym mial to wszystko robic dopiero i specjalnie na wyjazd to bym kupil bilet na pociag/samolot/busa do wloch i tyle - wyszlo by taniej i bezpieczniej
ps. jak jednak sie odwazysz staruszkiem jechac w taka podroz to ABSOLUTNIE nie zapomnij wykupic ubezpieczenia turystycznego na auto na europe (nie pamietam jak to sie nazywalo, ale znajdziesz bez problemu - koszt kolo 40-100pln i w razie jakis problemow po trasie to cie sholuja/pomoga naprawic w trasie/zapewnia nocleg na czas naprawy ewenatulanie odholuja wrak na pobliskie zlomowisko
oczywiscie jakas pomoc prawna, medyczna itd)
ps. jak jednak sie odwazysz staruszkiem jechac w taka podroz to ABSOLUTNIE nie zapomnij wykupic ubezpieczenia turystycznego na auto na europe (nie pamietam jak to sie nazywalo, ale znajdziesz bez problemu - koszt kolo 40-100pln i w razie jakis problemow po trasie to cie sholuja/pomoga naprawic w trasie/zapewnia nocleg na czas naprawy ewenatulanie odholuja wrak na pobliskie zlomowisko

- WieSiu
- Posty: 23542
- Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
- Lokalizacja: Wrocław
- Pojemność: 1600
- Rocznik: 1985
- Generacja: MK3
- Nadwozie: Sedan
- Kontakt:
matek10912, silnik diesla na pewno da rade jak jest w dobrej kondycji (nie bierze duzo oleju,rozrzad zmieniony, nie wciaga plynu chlodzacego). Jak nie bedziesz katowal,to na pewno nic mu nie bedzie
Gorzej z osprzetem,tam moze zawsze sie cos popsuc i nie ma na to rady (np. alternator).
Ja bym sie na Twoim miejscu nie przejmowal, sprawdzil tylko podstawowe rzeczy o ktorych tutaj pisano i jazda

Ja bym sie na Twoim miejscu nie przejmowal, sprawdzil tylko podstawowe rzeczy o ktorych tutaj pisano i jazda

Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982