Strona 1 z 1

Demontaż wkładu lusterka bocznego Mk5-6

: 24 wrz 2010, 15:28
autor: Yagr
Nie znalazłem w necie instrukcji jak zdemontować bez uszkadzania wkład lusterka elektrycznego do Mk5-6 dlatego wklejam tu krótki opis jak to zrobić ;)

Po pierwsze potrzebujemy płaski wkrętak. Odginamy wkład lusterka tak aby od górnej, zewnętrznej strony zrobiła się maksymalna szczelina. Robić to z wyczuciem, nie potrzeba tego odginać super szeroko bo można połamać szkło. W tej szczelinie jest widoczny jeden z 4 zaczepów trzymających wkład. Rozginamy go delikatnie wkrętakiem i tym samym uwalniamy jeden róg wkładu. Tak poluzowany wkład pozwala nam na dostęp do następnego zaczepu. Kontynuując w ten sposób odpinamy pozostałe zaczepy. I wkład mamy luźny. Jedyne co go trzyma to 2 kabelki zasilania maty grzewczej, które są na wtykach konektorowych i odpinamy je ręcznie. Składanie jest prostsze bo po podpięciu kabelków dociskamy wkład i sam się zatrzaskuje. Tyle. Poniżej zdjęcia, mogą być pomocne.

I na koniec ciekawostka - boczne lusterka były w escortach i płaskie (moje obecne) i sferyczne (popękane, wymienione) a podobno również asferyczne ;)

: 24 wrz 2010, 17:13
autor: Illuminati75
Widzę, że się przydało i już założone? Bardzo dobry poradnik, bo nie miałem nawet pojęcia jak się je wyciągało. Tym bardziej, że teraz swoje muszę zrobić.

Takie pytanie - czy w lusterkach manualnych jest ten zaczep taki sam? Bo w punkcie gdzie dorabiają szyby wołają za szybę 30 PLN a za ten plastik - 15 PLN, Jeśli jest ten sam to mogę zaoszczędzić te 15 PLN. Tylko czy to jest to? Ze zdjęcia wygląda, że moje lusterka mają chyba coś takiego samego...

: 24 wrz 2010, 17:27
autor: Yagr
Illuminati75, manualne rozbierałem dość dawno ale tam jest to trochę inaczej rozwiązane...

: 24 wrz 2010, 18:03
autor: Illuminati75
Chodziło mi o sam wymiar pierścienia czy będzie pasował do tych moich chromowanych. Jutro rozbiorę i sprawdzę czy to jest to. Z Twoich zdjęć wygląda na to, że elektryczne Fordowskie i te moje "inne" są... takie same ;)

: 24 wrz 2010, 23:41
autor: WieSiu
w manualnych jest inaczej, jest jakas kulka na srodku (chyba tak jest,bo nie pamietam dokladnie,ale mam gdzies lusterko z peknietym wkladem,to jak znajde dam fotke). Manualne jest duzo trudniej wyciagnac :( :( :(

: 27 maja 2013, 18:11
autor: Yagr
W lusterku manualnym żeby zdemontować wkład trzeba najpierw odchylić wkład maksymalnie i przez powstałą szczelinę śrubokrętem lub podobnym sprzętem ściągnąć zawleczkę z gniazda przegubu kulowego. Następnie trzeba podważyć delikatnie wkład tak, żeby zeskoczył z tego przegubu. Teraz odchylamy wkład jak na zawiasie na dźwigience sterowania manualnego (czyli w stronę do auta). Po obróceniu wkładu o ok 90 stopni od pierwotnego ułożenie wystarczy go pociągnąć i zeskoczy samo.
Fotki wnętrza manualnego lusterka. Widać przegub kulowy w obudowie (pod nim zdjęta wcześniej zawleczka z gniazda na wkładzie), Na fotce wkładu widać gniazdo przegubu kulowego wraz z miejscem na zawleczkę. Jak widać nie obyło się bez strat w postaci ułamanego jednego plastikowego elementu....

: 27 sty 2014, 18:24
autor: kupiec
to ja zapytam czy podłączenie kabelków może być dowolne czy to ma znaczenie?
wyrwałem wkład ale nie zwróciłem uwagi który kabelek gdzie był zaczepiony

: 27 sty 2014, 19:07
autor: Yagr
kupiec, jeśli chodzi ci o kabelki od grzania lustra to obojętne.


ps. najwyżej będzie ci grzało w drugą stronę :DDDD