
"pływające" obroty
Moderator: Moderatorzy
"pływające" obroty
Wiitam od pewnego czasu w moim essim szaleją obroty np jadąc na 3 biegu 30 km/h obroty są rzędu 3-4 tyś. a wskazówka od obrotomierza zmienia ustawienie w czasie jazdyi obroty wachają się podchodzą czasami nawet do 4,5 tyś przy czym nie słychać zmiany pracy silniuka jak to jest przy zepsutym silniczku krokowym. Co to może być?? gaźnik czy coś innego?? świece kable??( były kupowane nowe jakieś 5 tyś km temu, amoże filtr powietrza albo kabel od silnika do masy. Pozdrawiam i z góry dzięki za odpowiedź 

- WieSiu
- Posty: 23541
- Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
- Lokalizacja: Wrocław
- Pojemność: 1600
- Rocznik: 1985
- Generacja: MK3
- Nadwozie: Sedan
- Kontakt:
a jak chcesz to usluszec ? jak krokowy ma problem (czyli w Twoim przypadku ma brudne styki),to w czasie jazdy po zrzuceniu na luz obroty ida same do gory i czesto opadaja dopiero jak sie zatrzymaszPatrick pisze:przy czym nie słychać zmiany pracy silniuka jak to jest przy zepsutym silniczku krokowym
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
takmasz racje tylko w moim wypadku obroty zmieniaja się podczas spokojnej jazdy powiedzmy stała jazda 70 km/h bez zmiany biegu obroty wzrastają i maleja więc to nie jest wina silniczka krokowego.WieSiu pisze:a jak chcesz to usluszec ? jak krokowy ma problem (czyli w Twoim przypadku ma brudne styki),to w czasie jazdy po zrzuceniu na luz obroty ida same do gory i czesto opadaja dopiero jak sie zatrzymaszPatrick pisze:przy czym nie słychać zmiany pracy silniuka jak to jest przy zepsutym silniczku krokowym
- WieSiu
- Posty: 23541
- Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
- Lokalizacja: Wrocław
- Pojemność: 1600
- Rocznik: 1985
- Generacja: MK3
- Nadwozie: Sedan
- Kontakt:
ja czegoś nie rozumiem, tylko obrotomierz zmiania wskazania,czy silnik rzeczywiście jadąc na biegu wchodzi ma wyższe obroty ?
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Czyli ja rozumiem to tak, że obrotek dostaje świra. Miałem to chwilę u siebie. Wyjęcie wtyczki z zegara i ponowne włożenie rozwiązało temat. A objawy były takie, że skakał do 6k lub na zero, mimo, że silnik płynnie pracował i trzymał obroty. Po przeczytaniu powyższych postów skłaniam się że tak jest...
- WieSiu
- Posty: 23541
- Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
- Lokalizacja: Wrocław
- Pojemność: 1600
- Rocznik: 1985
- Generacja: MK3
- Nadwozie: Sedan
- Kontakt:
a jak nie pomoże to jest szansa że z samym obrotomierzem coś jest nie tak (czasem może się zdarzyć,w końcu trochę lat ma). Jak nie obrotomierz to może filtr obrotomierza,bo chyba w tym roczniku jeszcze występował (jest w komorze silnika po lewej stronie przy górnym rancie błotnika -2 pionowa kostka z kablem chyba czarno zielonym)
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
- leszek
- Posty: 2568
- Rejestracja: 26 paź 2004, 16:35
- Lokalizacja: warszawa
- Pojemność: 1500
- Rocznik: 2018
- Generacja: MK1
- Nadwozie: Inne
http://fordescort.pl/forum/viewtopic.ph ... brotomierz
http://fordescort.pl/forum/viewtopic.ph ... brotomierz
Poczytaj tu. Może faktyczie coś szwankuje Ci skrzynka bezpiecznikowa.......Jakieś zimne luty czy coś. W większości przypadków awarii elektryki w essie tam leży przyczyna.
http://fordescort.pl/forum/viewtopic.ph ... brotomierz
Poczytaj tu. Może faktyczie coś szwankuje Ci skrzynka bezpiecznikowa.......Jakieś zimne luty czy coś. W większości przypadków awarii elektryki w essie tam leży przyczyna.
Podczas, gdy obrabiasz mi tyłek nie zapomnij mnie w niego pocałować 
