Problem z ubytkiem płynu chłodniczego, oleju oraz biały dym.

Moderator: Moderatorzy

Awatar użytkownika
Mikosz
Posty: 1689
Rejestracja: 12 lis 2007, 16:57
Lokalizacja: UK

Problem z ubytkiem płynu chłodniczego, oleju oraz biały dym.

Post autor: Mikosz »

Z serduszkiem Esinki coś się stało :( Otóż tydzień temu na A4 miałem w budziku 120 km/h i gdy była pora wyprzedzać kolumne tirów na lewym pasie przyśpieszyłem do 150 km/h w lusterku widziałem z wydechu białą lub jasno szarą chmure dymu co mnie przeraziło. Potem zwolniłem do 120 km/h i jest OK.
Dzień później jak zwykle zajrzałem na stan oleju na bagnecie. Miałem MAX a jest na MIN :shock: To nie wszystko. Zauważyłem że w zbiorniczku płynu chłodniczego jest o 1 cm poniżej MAX. Czyli troszke ubyło.
Nie wiem co się stało. Wydmuchana uszczelka czy jak ?
Nigdy oleju nie ciekło i do dzisiaj nie cieknie. Przez kilka dni pod autem w garażu cały czas sucho.
Mam wlany półsyntetyk 10/40 i już przejechano na tym oleju 13150 km. Zostało koło 1500 km do wymiany oleju. Nie mam już oleju na dolewke i bede musiał zamówić olej 5 litrów 10/40 i odrazu na wymiane oleju niż czekać aby stuknęło 15000 km
Odpalanie OK. Nie szarpie. Jakby nic nie stało. Spalanie w normie. Nie kopci.
Martwi mnie te ubytki i biały dym. Czy to coś poważnego ??
MARKKO

Post autor: MARKKO »

zobacz na korku jaki masz kolor oleju. jeżeli kawa z mlekiem to płyn chłodniczy dostaje Ci się do oleju i czeka Cię remont głowicy. przypuszczam ze olej z płynem idzie na tłok i stąd ubytki tego i tego oraz ten dym
new90
Posty: 705
Rejestracja: 17 cze 2009, 11:44
Lokalizacja: Radom

Post autor: new90 »

tak tak.......w moim esie było to samo.... szlam pod korkiem
~~>najszybszy w miescie<~~ :P
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22192
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

Płynu chłodniczego można było nie zauważyć , że ubyło , poza tym ciepły a zimny - jest spora różnica w ilości.
Olej - jeśli na korku nie ma szlamu , na bagnecie po sprawdzeniu też nie (rano przed odpaleniem) to jest jeszcze jedna możliwość :
Akurat teraz miałeś pecha i wszystkie pierścienie ustawiły się w jednej linii (zamki pierścieni )
Jest to rzadkość ale raz na jakiś czas się zdarza i jest to całkiem normalne .
Gdy pierścienie się tak ustawią , potrafi przez ten krótki czas wrąbać nawet pół litra oleju .

Wymień olej i często sprawdzaj - jak nic się nie będzie działo , to miałem rację :mrgreen:
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Skwaromir

Post autor: Skwaromir »

Zrób może próbę olejową i to może rzuci trochę światła na kondycje silnika.
Awatar użytkownika
Mikosz
Posty: 1689
Rejestracja: 12 lis 2007, 16:57
Lokalizacja: UK

Post autor: Mikosz »

MARKKO pisze:zobacz na korku jaki masz kolor oleju. jeżeli kawa z mlekiem
Dziś rano byłem zobaczyć korek. Pod korkiem ani śladu kawy z mlekiem. Jest mocno czarny, przepracowany olej.
Dolałem pół szklanki Orlenowskie PETRYGO -35 do stanu MAX.
Na bagnecie nadal minimum. Narazie nie świeci kontrolka w kokpicie.
Dziś zamówiłem olej 10/40. Kurier przywiezie mi z Berlina.
Na przyszłą środe jestem umówiony z mechasem na wymiane oleju.
Co za pech że powazny problem spotkał w esim mimo że silnik szanowany i nie katowany :-/
Na drugi raz nie odważę pojechać więcej niż 120 km/h szkoda oleju :(
Tylko pierścienie są do wymiany czy coś jeszcze ??
Czy w takim stanie pierscienia będę miał jeszcze większy problem z odpaleniem w zimie ??
Dzięki za Wasze posty :)
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22192
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

Mikosz pisze:Dziś rano byłem zobaczyć korek.
Mikosz pisze:Dolałem pół szklanki Orlenowskie PETRYGO -35 do stanu MAX.
Max ma być przy gorącym silniku - mocno gorącym - co najmniej 90 C
Poza tym max oznacza , że maksymalnie może być tyle na gorącym silniku , ale nie musi .
Wystarczy jak przy zimnym silniku będzie w połowie między min a max .
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Awatar użytkownika
Mikosz
Posty: 1689
Rejestracja: 12 lis 2007, 16:57
Lokalizacja: UK

Post autor: Mikosz »

Max ma być przy gorącym silniku - mocno gorącym - co najmniej 90 C
Poza tym max oznacza , że maksymalnie może być tyle na gorącym silniku , ale nie musi .
Wystarczy jak przy zimnym silniku będzie w połowie między min a max .
Cały czas miałem MAX, nie ważne czy gorący był silnik czy zimny.
To co mam odessać spowrotem aby było między MIN a MAX ??
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22192
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

Zostaw niech będzie
Ale jest taka możliwość , że jak zagrzejesz silnik tak , że załączy się wentylator może się płyn wylać korkiem wlewu przy zbiorniczku wyrównawczym i jak za jakiś czas zajrzysz pod maskę , to stwierdzisz , że Ci ubyło w zbiorniczku jakieś 1-2 cm płynu :mrgreen:
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 23542
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Post autor: WieSiu »

Mikosz pisze:Na drugi raz nie odważę pojechać więcej niż 120 km/h szkoda oleju
Tylko pierścienie są do wymiany czy coś jeszcze ??
nic sie nie boj :) jamszol dobrze wyjasnil o co chodzi i nie jest to jakies uszkodzenie (choc nigdy o tym nie slyszalem :D Moze w moim rsie pierscienie w tej pozycji sie zawiesily na stale :P :P :P )

Uwazasz ze predkosc 150 to katowanie TD ? Pojezdzij dluzszy odcinek 175 i wiecej (jak dasz rade),to wtedy mozesz powiedziec ze katowales :D
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Awatar użytkownika
driver98
Posty: 1415
Rejestracja: 28 lis 2007, 11:10
Lokalizacja: Chorzów

od driver98

Post autor: driver98 »

Jamszoł pisze:Płynu chłodniczego można było nie zauważyć , że ubyło , poza tym ciepły a zimny - jest spora różnica w ilości.
Olej - jeśli na korku nie ma szlamu , na bagnecie po sprawdzeniu też nie (rano przed odpaleniem) to jest jeszcze jedna możliwość :
Akurat teraz miałeś pecha i wszystkie pierścienie ustawiły się w jednej linii (zamki pierścieni )
Jest to rzadkość ale raz na jakiś czas się zdarza i jest to całkiem normalne .
Gdy pierścienie się tak ustawią , potrafi przez ten krótki czas wrąbać nawet pół litra oleju .

Wymień olej i często sprawdzaj - jak nic się nie będzie działo , to miałem rację :mrgreen:
Szanowny panie Jamszoł-bez ironii,jeżeli tak by się zdażyło to moim zdaniem tłoki były by do wymiany,a to dlatego,że poszły zamki pierścieni i one będą się kręcić jak satelity wokół księżyca,a tym samym stan taki będzię częstszy.Z pozdrowieniami od driver98.
PRAWDZIWY FACET JEŹDZI DIESLEM,A BENZYNA I GAZ...DLA PANIENEK😎
Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14625
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Yagr »

driver98, zamki nie kotwią pierścieni w jednym położeniu względem tłoka ;)
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
Awatar użytkownika
driver98
Posty: 1415
Rejestracja: 28 lis 2007, 11:10
Lokalizacja: Chorzów

Post autor: driver98 »

No tak, w pewnym sensie masz Yagr rację,ale w rowkach tłoków powinny być (jak się nie mylę)taki małe bolczyki,ktore zapobiegają obracaniu się pierścieni.
PRAWDZIWY FACET JEŹDZI DIESLEM,A BENZYNA I GAZ...DLA PANIENEK😎
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22192
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

Pierścień musi się obracać - jeśli się nnie obraca - to jest zapieczony.
Zamek na pierścieniu - to mała przerwa w pierścieniu - gdyby pierścień stał w miejscu - tłok cylinder (gilza) miała by próg przez cała długość (skok tłoka) :razz:
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Awatar użytkownika
driver98
Posty: 1415
Rejestracja: 28 lis 2007, 11:10
Lokalizacja: Chorzów

Post autor: driver98 »

Sorry panowie,pomyliłem się z dwusuwem.Tak miały silniki w motorowerze i motocyklu.Będę musiał sobie skopać d...ę :razz: Ja kudłaty durnowaty!

[ Dodano: Czw 26 Sie, 2010 ]
Dawno nie rozbierałem czterosuwa!Mój błąd.Wybaczcie!? :oops:
PRAWDZIWY FACET JEŹDZI DIESLEM,A BENZYNA I GAZ...DLA PANIENEK😎
ODPOWIEDZ