Witam, odkąd mam Escorta mam problemy z podwyższonymi obrotami. Wymieniłem krokowca, zawór odp skrzyni korbowej, sprawdzona przepustnica i praktycznie każdy inny czujnik.
Problemem są obroty. Na luzie 1200-1300, czasami spada do 900-950. Mam podtrzymanie obrotów, gdy puszcze gaz auto zwalnia po około 2-3 sek wyraźnie szarpiąc,to samo jak dam gaz - szarpnie. Gdy odepnę VSS obroty są takie same ale nie ma szarpania przy puszczeniu lub wciśnięciu gazu. VSS był zresztą zmieniany na inny...
Jest za to też inny objaw. Pedał hamulca na zgaszonym silniku nie jest jakoś wyraźnie twardy, po odpaleniu wpada minimalnie dalej i gdy się go pompuje zaraz po odpaleniu zdarza się, że obroty spadają do około 1000, a najczęściej rosną bardzo wyraźnie nawet do 1700! Po zaprzestaniu pompowania hamulcem spadają do tych głupich 1200-1300.
Sprawdzałem Scorpio kolegi, Escorta MK6 i Focusa 1 i żaden nie robił takich cyrków, obroty poprostu były stabilne. Dodatkowo po zgaszeniu silników i deptaniu hamulca twardniał on wyraźnie już przy 2 wdepnięciu. U mnie dopiero przy 5-6 i to też jakoś bez rewelacji...
Bardzo proszę o sprawdzenie tego w waszych Essach i odpowiedź w tym temacie jakie są objawy. Jeśli ktoś zna taki problem proszę o poradę.
Pozdraiwam
Serwo hamulcowe a obroty silnika.
Moderator: Moderatorzy
- bobson
- Posty: 579
- Rejestracja: 03 lis 2009, 18:08
- Lokalizacja: Złotów
- Pojemność: 2966
- Rocznik: 2010
- Generacja: Inny samochód
- Nadwozie: Inne
- Kontakt:
Serwo hamulcowe a obroty silnika.
Escape 3.0 AWD 6AT
Fiesta ST150
Fiesta XR2i
Fiesta ST150
Fiesta XR2i
- WieSiu
- Posty: 23541
- Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
- Lokalizacja: Wrocław
- Pojemność: 1600
- Rocznik: 1985
- Generacja: MK3
- Nadwozie: Sedan
- Kontakt:
może na innym forum Ci pomogą
przecież udzielono Ci odpowiedzi na pytanie. Zatkaj sobie podciśnienie od serwa i się przekonaj sam czy się poprawi. Łatwiej się nie da

Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
- Jamszoł
- Posty: 22192
- Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
- Lokalizacja: Kalisz
- Pojemność: 2300
- Rocznik: 2008
- Generacja: MK4
- Nadwozie: Kombi
- Kontakt:
Proszę bardzo :bobson pisze:Bardzo proszę o sprawdzenie tego w waszych Essach i odpowiedź w tym temacie jakie są objawy.
Jamszoł pisze:Jeśli serwo jest "walnięte" , membrana przerwana , zaworek jednokierunkowy powietrza nie trzyma - podczas przyciskania hamulca - silnik dostaje "lewe" powietrze i silnik wchodzi na wyższe obroty .
To co - mam przyjechać do Ciebie i naprawić ?bobson pisze:Widzę, że można na was liczyć...
Nikt więcej nic nie pisal bo Ci wypisałem wszystkie przyczyny a Ty miałeś zweryfikować konkretnie która z tych rzeczy nawaliła
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]