nagły brak tylnych hamulców
Moderator: Moderatorzy
nagły brak tylnych hamulców
Witam,
problem jak w temacie:
Auto stało niejeżdżone prawie miesiąc. Jak je pierwszy raz ruszyłem to hamulce były jakby zapieczone, ale po kilku metrach puściły. Przy pierwszym hamowaniu pedał prawie wszedł mi w podłogę ale po kilku hamowaniach sie ustabilizował i hamulce działały normalnie.
Kilka dni później, jechałem sobie i nagle gdy zacząłem hamować, pedał hamulca wszedł dużo głębiej niż zwykle i przestały działać tylne hamulce, ręczny też mogłem zaciągać do końca i nie reagował. Hamulce przednie łapią dobrze.
Następnego dnia z rana jakby wszystko wróciło do normy, ale już po paru hamowaniach zrobiło się to samo co dzień wcześniej i już od kilku dni tylne hamulce w ogóle nie łapią.
Jak myślicie co mogło paść??
problem jak w temacie:
Auto stało niejeżdżone prawie miesiąc. Jak je pierwszy raz ruszyłem to hamulce były jakby zapieczone, ale po kilku metrach puściły. Przy pierwszym hamowaniu pedał prawie wszedł mi w podłogę ale po kilku hamowaniach sie ustabilizował i hamulce działały normalnie.
Kilka dni później, jechałem sobie i nagle gdy zacząłem hamować, pedał hamulca wszedł dużo głębiej niż zwykle i przestały działać tylne hamulce, ręczny też mogłem zaciągać do końca i nie reagował. Hamulce przednie łapią dobrze.
Następnego dnia z rana jakby wszystko wróciło do normy, ale już po paru hamowaniach zrobiło się to samo co dzień wcześniej i już od kilku dni tylne hamulce w ogóle nie łapią.
Jak myślicie co mogło paść??
- Jamszoł
- Posty: 22192
- Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
- Lokalizacja: Kalisz
- Pojemność: 2300
- Rocznik: 2008
- Generacja: MK4
- Nadwozie: Kombi
- Kontakt:
Po zakup samoregulatorów radzę iść ze starym w reku bo były dwa typy ładowane - różniły się długością .
A jak wygląda - zobacz foto w fotorelacji wymiany - którą wstawiłem na foruma
http://siec.no-ip.com/forum/viewtopic.php?t=7203
A jak wygląda - zobacz foto w fotorelacji wymiany - którą wstawiłem na foruma
http://siec.no-ip.com/forum/viewtopic.php?t=7203
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
- WieSiu
- Posty: 23541
- Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
- Lokalizacja: Wrocław
- Pojemność: 1600
- Rocznik: 1985
- Generacja: MK3
- Nadwozie: Sedan
- Kontakt:
wielkość zależna od wielkości bębna,więc łatwa jest identyfikacja jeszcze przed wyciągnięciem z auta.
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
- Jamszoł
- Posty: 22192
- Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
- Lokalizacja: Kalisz
- Pojemność: 2300
- Rocznik: 2008
- Generacja: MK4
- Nadwozie: Kombi
- Kontakt:
To raczej w tym zestawie nie było samoregulatorów bo te kosztują koło 150 zlGelo-LBN pisze:tam były tylko całe zestawy (szczęki, cylinderki itp...) za ponad 200 złociszy

Możesz odwiedzić szrot i sprawdzić czy ząbki na tym małym kółku są całe - to one się wyp..... pierwsze
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
- WieSiu
- Posty: 23541
- Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
- Lokalizacja: Wrocław
- Pojemność: 1600
- Rocznik: 1985
- Generacja: MK3
- Nadwozie: Sedan
- Kontakt:
te zestawy zawierają samoregulatory !! I jest to najlepsze rozwiązanie. Ja takie coś kupiłem i warto. Przynajmniej całe tylkę hamulce są wymienione (poza bebnem). Samoregulatory kosztują coś koło 120 zł jak dobrze pamiętam,więc już lepiej zestaw i święty spokój na lata.
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
- kupiec
- Posty: 12911
- Rejestracja: 08 paź 2007, 00:34
- Lokalizacja: tychy
- Pojemność: 1600
- Rocznik: 2005
- Generacja: Inny samochód
- Nadwozie: Kombi
- Kontakt:
To i ja się podłączę pod temat
Auto jak postoi całą noc (to nie ważne czy noc czy dzień, wystarczy że postoi paręnaście godzin) to po ruszeniu słychać PUK z tyłu
NIE ZOSTAWIAM AUTA NA RĘCZNYM
Przy pierwszym hamowaniu pedał jest bardzo twardy i baaardzo słabo auto hamuje, wręcz tylko zwalnia
Po paru mocniejszym wciskaniu pedału hamulca jest bardziej skuteczny ale i tak nie blokuje kół przy gwałtownym hamowaniu.
Parę informacji mogących może skierować na odpowiedni tor:
-Płyn hamulcowy jest max
-Wiosną był u mechanika z powodu braku ręcznego i gość poczyścił i coś tam jeszcze zrobił (nie było mnie przy tym), stwierdził że szczęki i bębny jeszcze rok bez problemów przejeżdżą i dla tego nie wymieniał, ręczny działał
-We wrześniu na przeglądzie stwierdzili że praktycznie nie ma hamulca ręcznego na prawe koło
-Przy hamowaniu od ok tygodnia słychać rzępolenie w prawym tylnym kole

Auto jak postoi całą noc (to nie ważne czy noc czy dzień, wystarczy że postoi paręnaście godzin) to po ruszeniu słychać PUK z tyłu



Parę informacji mogących może skierować na odpowiedni tor:
-Płyn hamulcowy jest max
-Wiosną był u mechanika z powodu braku ręcznego i gość poczyścił i coś tam jeszcze zrobił (nie było mnie przy tym), stwierdził że szczęki i bębny jeszcze rok bez problemów przejeżdżą i dla tego nie wymieniał, ręczny działał
-We wrześniu na przeglądzie stwierdzili że praktycznie nie ma hamulca ręcznego na prawe koło
-Przy hamowaniu od ok tygodnia słychać rzępolenie w prawym tylnym kole
تاجر القواعد
[*] 1.8 TD
Bo ja lubię coś napisać i potem to sobie czytać. Dzięki temu jestem mądry, bo to są bardzo mądre te moje posty
[*] 1.8 TD
Bo ja lubię coś napisać i potem to sobie czytać. Dzięki temu jestem mądry, bo to są bardzo mądre te moje posty
-
- Posty: 978
- Rejestracja: 01 lis 2009, 18:21
- Lokalizacja: Wiązownica
A po dajmy na to kilkunastu minutach jazdy pedał już "normalny", tzn nie jest twardy i dobrze hamuje ?
Nie wiem ile masz kupiec nalatane, ale bębny chyba nie wycierają sie po 250tyś km że są do wymiany wydaje mi się. Mój ma troche nalatane i jak w sierpniu wymieniałem szczęki to rant był praktycznie niewyczuwalny palcem, aż się zdziwiłem. Bębny mam oryginalne.
Ciekawe w jakim stanie masz szczęki. U siebie na jednym kole miałem zjechane a na drugim jeszcze dosyć dobre, na jednym tak starło bo się coś zacinały szczególnie po zaciągnięciu ręcznego i koło nie kręciło się swobodnie.
Co do twardego pedału, to może masz coś w wężyku jak pisał MinisterQ.
U mnie pedał był twardy jak kamień a hamulce to jakbym miał rowerowe założone, musiałem zapierać się o fotel. Jakoś wróciłem 40km do domu, okazało się że pompa Vacum, mechanik mówił że coś jakiś bolec tam, nie wiem co dokładnie bo nie widziałem, czy pompe wymienił czy coś tam naprawił. Może u Ciebie też ona, bo objaw twardego pedału i słabe hamulce na to wskazują.
Nie wiem ile masz kupiec nalatane, ale bębny chyba nie wycierają sie po 250tyś km że są do wymiany wydaje mi się. Mój ma troche nalatane i jak w sierpniu wymieniałem szczęki to rant był praktycznie niewyczuwalny palcem, aż się zdziwiłem. Bębny mam oryginalne.
Ciekawe w jakim stanie masz szczęki. U siebie na jednym kole miałem zjechane a na drugim jeszcze dosyć dobre, na jednym tak starło bo się coś zacinały szczególnie po zaciągnięciu ręcznego i koło nie kręciło się swobodnie.
Co do twardego pedału, to może masz coś w wężyku jak pisał MinisterQ.
U mnie pedał był twardy jak kamień a hamulce to jakbym miał rowerowe założone, musiałem zapierać się o fotel. Jakoś wróciłem 40km do domu, okazało się że pompa Vacum, mechanik mówił że coś jakiś bolec tam, nie wiem co dokładnie bo nie widziałem, czy pompe wymienił czy coś tam naprawił. Może u Ciebie też ona, bo objaw twardego pedału i słabe hamulce na to wskazują.