Zużyte świece żarowe.Jakie objawy?
Moderator: Moderatorzy
Zużyte świece żarowe.Jakie objawy?
Witam.Pytanko jak w temacie.Czym się objawiają zużyte świece żarowe,czy będzie problem tylko przy odpalaniu auta czy podczas samej pracy silnika też?Może i pytanie banalne ale obecne autko jest moim pierwszym z silnikiem diesla więc proszę o wyrozumiałość.
- kupiec
- Posty: 12913
- Rejestracja: 08 paź 2007, 00:34
- Lokalizacja: tychy
- Pojemność: 1600
- Rocznik: 2005
- Generacja: Inny samochód
- Nadwozie: Kombi
- Kontakt:
wykręć świece i sprawdź jak grzeją. mają nagrzewać się od "czubeczka" i max do połowy.
świece jak chcesz sprawdzić to najprościej jest za pomocą kabli rozruchowych. plus na mały gwint (ten do przykręcania nakrętki od kabla plusowego) a minus na oprawę świecy. tylko nie łap jej później rękami bo jest bardzo "ciężka"
złe świece to problem tylko przy odpaleniu na zimnym silniku.
świece jak chcesz sprawdzić to najprościej jest za pomocą kabli rozruchowych. plus na mały gwint (ten do przykręcania nakrętki od kabla plusowego) a minus na oprawę świecy. tylko nie łap jej później rękami bo jest bardzo "ciężka"

złe świece to problem tylko przy odpaleniu na zimnym silniku.
تاجر القواعد
[*] 1.8 TD
Bo ja lubię coś napisać i potem to sobie czytać. Dzięki temu jestem mądry, bo to są bardzo mądre te moje posty
[*] 1.8 TD
Bo ja lubię coś napisać i potem to sobie czytać. Dzięki temu jestem mądry, bo to są bardzo mądre te moje posty
Ok dzięki panowie.A jak mógłby mi ktoś jeszcze wytłumaczyć jaka różnica jest pomiędzy tymi świecami:Ta pierwsza jest dedykowana dla silnika jaki siedzi w moim wozie. EZD 39
A ta dla silników 90-cio konnych z IC i 60-cio konnych wolnossących EZD 8
Jest jakaś znacząca różnica czy to tzw. chwyt marketingowy producenta?
A ta dla silników 90-cio konnych z IC i 60-cio konnych wolnossących EZD 8
Jest jakaś znacząca różnica czy to tzw. chwyt marketingowy producenta?
- kupiec
- Posty: 12913
- Rejestracja: 08 paź 2007, 00:34
- Lokalizacja: tychy
- Pojemność: 1600
- Rocznik: 2005
- Generacja: Inny samochód
- Nadwozie: Kombi
- Kontakt:
może chodzi o długość żarnika? nie do końca wiem o co chodzi. ja po prostu idę do sklepu a gość otwiera katalog i sprawdza jakie oznaczeni różnych firm pasują do mojego. nie pamiętam teraz jakie mam ale chyba NGK nr3 ale pewny nie jestem.
تاجر القواعد
[*] 1.8 TD
Bo ja lubię coś napisać i potem to sobie czytać. Dzięki temu jestem mądry, bo to są bardzo mądre te moje posty
[*] 1.8 TD
Bo ja lubię coś napisać i potem to sobie czytać. Dzięki temu jestem mądry, bo to są bardzo mądre te moje posty
Czyli lepiej Beru albo NGK niż Motorcraft?
Ja mam febi i jestem niezadowolony.Jak zagrzeję raz to musi pokręcić te kilka razy zanim załapie i odpala nierówno tak jakby nie łapał od razu na wszystkie gary.A jak dwa razy zagrzeję to łapie praktycznie za drugim obrotem rozrusznika ale i tak nierówno.No chyba że to nie wina świec....
Ja mam febi i jestem niezadowolony.Jak zagrzeję raz to musi pokręcić te kilka razy zanim załapie i odpala nierówno tak jakby nie łapał od razu na wszystkie gary.A jak dwa razy zagrzeję to łapie praktycznie za drugim obrotem rozrusznika ale i tak nierówno.No chyba że to nie wina świec....
kupiec pisze: u mnie febi nie cały rok były i 2 padły.
dokladnie ten sam problem mialem z swiecami jak mialem vw polo.
skusilem sie cena i zalowalem.
nie ma co oszczedzac. lepiej kupic beru i cieszyc sie pewnoscia spokojnego odpalenia auta.
na beru po 25tys km odpalal bezproblemowo nawet przy rekordowym mrozie -27*.
pozatym kazdy dobry mechanik powie Ci, ze swiece beru sa najlepsze do diesla.
Ale potem się to stabilizuje? W tym sensie że jak się już silnik zagrzeje porządnie, to po zgaszeniu/odpaleniu pracuje równo? Pytam, bo ja kiedyś miałem taki objaw - niezależnie od tego czy silnik zimny/gorący - to zawsze po odpaleniu nierówno chodził. Okazało się później że jeden z wtrysków zaczął lać...gracurulezzz pisze:A jak dwa razy zagrzeję to łapie praktycznie za drugim obrotem rozrusznika ale i tak nierówno.No chyba że to nie wina świec....
Jak by ktoś chciał na szybko sprawdzić świece w dieslu, bez wykręcania świec,
odłączyć od nich przewody, zorganizować kawałek przewodu aby starczył od klemy plusowej akumulatora i dotykać świece żarowe - jeżeli się iskrzy świeca dobra, jeżeli nie to jest spalona.
Stosuję tą metodę w serwisie od 2 lat i jeszcze mnie nie zawiodła.
odłączyć od nich przewody, zorganizować kawałek przewodu aby starczył od klemy plusowej akumulatora i dotykać świece żarowe - jeżeli się iskrzy świeca dobra, jeżeli nie to jest spalona.
Stosuję tą metodę w serwisie od 2 lat i jeszcze mnie nie zawiodła.
www.VolvoTech.pl ---Elektromechanik---
- kupiec
- Posty: 12913
- Rejestracja: 08 paź 2007, 00:34
- Lokalizacja: tychy
- Pojemność: 1600
- Rocznik: 2005
- Generacja: Inny samochód
- Nadwozie: Kombi
- Kontakt:
no u mnie ta metoda nie zadziałała, iskrzyło a okazało się że świeca była walnięta bo grzała bardzo powoli i w dodatku od środka więc polecam wykręcenie świec. długo to nie trwa a pewność będzie 100%.
تاجر القواعد
[*] 1.8 TD
Bo ja lubię coś napisać i potem to sobie czytać. Dzięki temu jestem mądry, bo to są bardzo mądre te moje posty
[*] 1.8 TD
Bo ja lubię coś napisać i potem to sobie czytać. Dzięki temu jestem mądry, bo to są bardzo mądre te moje posty
Ale jest najszybszą metodą sprawdzania.Jamszoł pisze:I co ty chcesz wmówić ?KuRowSKi pisze:jeżeli się iskrzy świeca dobra, jeżeli nie to jest spalona.![]()
A jak świeca nie grzeje na odcinku 2 cm od czubka tylko na środku lub przy samym gwincie , to jest dobra ?
A przecież taka też zaiskrzy

Jak stwierdze jedną to zaraz wymieniam komplet.

www.VolvoTech.pl ---Elektromechanik---