Zużyte świece żarowe.Jakie objawy?

Moderator: Moderatorzy

gracurulezzz

Zużyte świece żarowe.Jakie objawy?

Post autor: gracurulezzz »

Witam.Pytanko jak w temacie.Czym się objawiają zużyte świece żarowe,czy będzie problem tylko przy odpalaniu auta czy podczas samej pracy silnika też?Może i pytanie banalne ale obecne autko jest moim pierwszym z silnikiem diesla więc proszę o wyrozumiałość.
Awatar użytkownika
Mikosz
Posty: 1689
Rejestracja: 12 lis 2007, 16:57
Lokalizacja: UK

Post autor: Mikosz »

MinisterQ, dobrze gada więc nie muszę pisać :mrgreen:
Mój pali na dotyk więc swiece dalej dobre. Jak będzie troche kręcił to zanim wykręcić świece to sprawdzić czy ucieka powietrze a potem świece. Przewody mam przezroczyste i nie ma bąbelków.
Awatar użytkownika
kupiec
Posty: 12913
Rejestracja: 08 paź 2007, 00:34
Lokalizacja: tychy
Pojemność: 1600
Rocznik: 2005
Generacja: Inny samochód
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: kupiec »

wykręć świece i sprawdź jak grzeją. mają nagrzewać się od "czubeczka" i max do połowy.
świece jak chcesz sprawdzić to najprościej jest za pomocą kabli rozruchowych. plus na mały gwint (ten do przykręcania nakrętki od kabla plusowego) a minus na oprawę świecy. tylko nie łap jej później rękami bo jest bardzo "ciężka" :mrgreen:
złe świece to problem tylko przy odpaleniu na zimnym silniku.
تاجر القواعد
[*] 1.8 TD
Bo ja lubię coś napisać i potem to sobie czytać. Dzięki temu jestem mądry, bo to są bardzo mądre te moje posty
gracurulezzz

Post autor: gracurulezzz »

Ok dzięki panowie.A jak mógłby mi ktoś jeszcze wytłumaczyć jaka różnica jest pomiędzy tymi świecami:Ta pierwsza jest dedykowana dla silnika jaki siedzi w moim wozie. EZD 39

A ta dla silników 90-cio konnych z IC i 60-cio konnych wolnossących EZD 8
Jest jakaś znacząca różnica czy to tzw. chwyt marketingowy producenta?
Awatar użytkownika
kupiec
Posty: 12913
Rejestracja: 08 paź 2007, 00:34
Lokalizacja: tychy
Pojemność: 1600
Rocznik: 2005
Generacja: Inny samochód
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: kupiec »

może chodzi o długość żarnika? nie do końca wiem o co chodzi. ja po prostu idę do sklepu a gość otwiera katalog i sprawdza jakie oznaczeni różnych firm pasują do mojego. nie pamiętam teraz jakie mam ale chyba NGK nr3 ale pewny nie jestem.
تاجر القواعد
[*] 1.8 TD
Bo ja lubię coś napisać i potem to sobie czytać. Dzięki temu jestem mądry, bo to są bardzo mądre te moje posty
Awatar użytkownika
DaVe
Posty: 210
Rejestracja: 15 mar 2008, 14:16
Lokalizacja: Wodzisław Śląski
Kontakt:

Post autor: DaVe »

jek bedziesz kupowac nowe swiece to polecam BERU. najlepsze z zarowych.
Awatar użytkownika
Mikosz
Posty: 1689
Rejestracja: 12 lis 2007, 16:57
Lokalizacja: UK

Post autor: Mikosz »

jek bedziesz kupowac nowe swiece to polecam BERU. najlepsze z zarowych.
Zgadza sie. Mam BERU GV 666 i dalej pali na dotyk.
Na drugim miejscu jest NGK POWER coś tam...
gracurulezzz

Post autor: gracurulezzz »

Czyli lepiej Beru albo NGK niż Motorcraft?
Ja mam febi i jestem niezadowolony.Jak zagrzeję raz to musi pokręcić te kilka razy zanim załapie i odpala nierówno tak jakby nie łapał od razu na wszystkie gary.A jak dwa razy zagrzeję to łapie praktycznie za drugim obrotem rozrusznika ale i tak nierówno.No chyba że to nie wina świec....
Awatar użytkownika
kupiec
Posty: 12913
Rejestracja: 08 paź 2007, 00:34
Lokalizacja: tychy
Pojemność: 1600
Rocznik: 2005
Generacja: Inny samochód
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: kupiec »

gracurulezzz pisze:No chyba że to nie wina świec....
wykręć i sprawdź jak pisałem to będziesz wiedział czy to wina świec. u mnie febi nie cały rok były i 2 padły.
تاجر القواعد
[*] 1.8 TD
Bo ja lubię coś napisać i potem to sobie czytać. Dzięki temu jestem mądry, bo to są bardzo mądre te moje posty
Awatar użytkownika
DaVe
Posty: 210
Rejestracja: 15 mar 2008, 14:16
Lokalizacja: Wodzisław Śląski
Kontakt:

Post autor: DaVe »

kupiec pisze: u mnie febi nie cały rok były i 2 padły.

dokladnie ten sam problem mialem z swiecami jak mialem vw polo.
skusilem sie cena i zalowalem.

nie ma co oszczedzac. lepiej kupic beru i cieszyc sie pewnoscia spokojnego odpalenia auta.

na beru po 25tys km odpalal bezproblemowo nawet przy rekordowym mrozie -27*.


pozatym kazdy dobry mechanik powie Ci, ze swiece beru sa najlepsze do diesla.
Awatar użytkownika
Jaszczur
Posty: 678
Rejestracja: 15 mar 2010, 00:27
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: Jaszczur »

gracurulezzz pisze:A jak dwa razy zagrzeję to łapie praktycznie za drugim obrotem rozrusznika ale i tak nierówno.No chyba że to nie wina świec....
Ale potem się to stabilizuje? W tym sensie że jak się już silnik zagrzeje porządnie, to po zgaszeniu/odpaleniu pracuje równo? Pytam, bo ja kiedyś miałem taki objaw - niezależnie od tego czy silnik zimny/gorący - to zawsze po odpaleniu nierówno chodził. Okazało się później że jeden z wtrysków zaczął lać...
Awatar użytkownika
KuRowSKi
Posty: 582
Rejestracja: 13 lut 2007, 08:16
Lokalizacja: Świętochłowice
Kontakt:

Post autor: KuRowSKi »

Jak by ktoś chciał na szybko sprawdzić świece w dieslu, bez wykręcania świec,
odłączyć od nich przewody, zorganizować kawałek przewodu aby starczył od klemy plusowej akumulatora i dotykać świece żarowe - jeżeli się iskrzy świeca dobra, jeżeli nie to jest spalona.
Stosuję tą metodę w serwisie od 2 lat i jeszcze mnie nie zawiodła.
www.VolvoTech.pl ---Elektromechanik---
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22192
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

KuRowSKi pisze:jeżeli się iskrzy świeca dobra, jeżeli nie to jest spalona.
I co ty chcesz wmówić ? :razz:
A jak świeca nie grzeje na odcinku 2 cm od czubka tylko na środku lub przy samym gwincie , to jest dobra ?
A przecież taka też zaiskrzy :razz:
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Awatar użytkownika
kupiec
Posty: 12913
Rejestracja: 08 paź 2007, 00:34
Lokalizacja: tychy
Pojemność: 1600
Rocznik: 2005
Generacja: Inny samochód
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: kupiec »

no u mnie ta metoda nie zadziałała, iskrzyło a okazało się że świeca była walnięta bo grzała bardzo powoli i w dodatku od środka więc polecam wykręcenie świec. długo to nie trwa a pewność będzie 100%.
تاجر القواعد
[*] 1.8 TD
Bo ja lubię coś napisać i potem to sobie czytać. Dzięki temu jestem mądry, bo to są bardzo mądre te moje posty
Awatar użytkownika
KuRowSKi
Posty: 582
Rejestracja: 13 lut 2007, 08:16
Lokalizacja: Świętochłowice
Kontakt:

Post autor: KuRowSKi »

Jamszoł pisze:
KuRowSKi pisze:jeżeli się iskrzy świeca dobra, jeżeli nie to jest spalona.
I co ty chcesz wmówić ? :razz:
A jak świeca nie grzeje na odcinku 2 cm od czubka tylko na środku lub przy samym gwincie , to jest dobra ?
A przecież taka też zaiskrzy :razz:
Ale jest najszybszą metodą sprawdzania. :razz:
Jak stwierdze jedną to zaraz wymieniam komplet. :razz:
www.VolvoTech.pl ---Elektromechanik---
ODPOWIEDZ