RS mk5 - problem z silnikiem sprzeglem i skrzynia.
Moderator: Moderatorzy
RS mk5 - problem z silnikiem sprzeglem i skrzynia.
Witam wszystkich mam pare problemow z RS.
Zaczne od sprzegla.Bylo wymieniane kompletne,ale nie zostal wymieniony zimering i zalewalo tarcze olejem.Na tym sprzegle przejechano max 2 tys.Sprzeglo sie strasznie slizgalo wiec wymienilismy tarcze.Samochod chodzil lepiej jednak dalej cos bylo nie tak.pare dni temu kupilem oryginalna linke od sprzegla i lozysko oporowe,chodzil prawie idealnie,jednak zakladajac oryginalny dystans?(guma nakladana na linke przy ramieniu) sprzeglo zaczyna sie slizgac i nie wrzuca biegow.mechanik mowi ze linka jest za krotka jednak jak napisalem kupilem oryginal.wczoraj jadac wrzucilem 2 bieg daje gazu a silnik strasznie muli,zwiekszam obroty a tu nagle silnik silnik zaczyna wyc,auto zaczyna rzucac i po chwili wskakuje bieg,tak bylo z kazdym biegiem.teraz zastanawiamy sie czy trzeba tez wymienic docisk i co moze byc przyczyna tego sprzegla.
kolejnym problemem jest skrzynia.wymieniony zostal wybierak bo stary pekl.wstawiony jest od mkVII,jednak biegi teraz wchodza ciezej i nie za kazdym razem zalapuja.tak jak widzialem ten wybierak od mk7 nie ma jakby przejsciowki ktora miala mk5, czy to moze byc przyczyna ciezszego wchodzenia biegow?poza tym gdy dodaje gazu to lewarek strasznie skacze,czy to jest normalne?
problem jest tez z odpalaniem.pali normalnie jednak czasem jak sie wylaczy silnik nie chce zaskoczy,przy kreceniu strasznie czuc paliwo.pompa jest w porzadku,swiece byly wymieniane.moze byc tak ze komputer podaje zbyt duza dawke paliwa i go zalewa?
Jesli komus chcialo sie tyle tego czytac i mi odpowiedziec jestem bardzo wdzieczny. pozdrawiam
Zaczne od sprzegla.Bylo wymieniane kompletne,ale nie zostal wymieniony zimering i zalewalo tarcze olejem.Na tym sprzegle przejechano max 2 tys.Sprzeglo sie strasznie slizgalo wiec wymienilismy tarcze.Samochod chodzil lepiej jednak dalej cos bylo nie tak.pare dni temu kupilem oryginalna linke od sprzegla i lozysko oporowe,chodzil prawie idealnie,jednak zakladajac oryginalny dystans?(guma nakladana na linke przy ramieniu) sprzeglo zaczyna sie slizgac i nie wrzuca biegow.mechanik mowi ze linka jest za krotka jednak jak napisalem kupilem oryginal.wczoraj jadac wrzucilem 2 bieg daje gazu a silnik strasznie muli,zwiekszam obroty a tu nagle silnik silnik zaczyna wyc,auto zaczyna rzucac i po chwili wskakuje bieg,tak bylo z kazdym biegiem.teraz zastanawiamy sie czy trzeba tez wymienic docisk i co moze byc przyczyna tego sprzegla.
kolejnym problemem jest skrzynia.wymieniony zostal wybierak bo stary pekl.wstawiony jest od mkVII,jednak biegi teraz wchodza ciezej i nie za kazdym razem zalapuja.tak jak widzialem ten wybierak od mk7 nie ma jakby przejsciowki ktora miala mk5, czy to moze byc przyczyna ciezszego wchodzenia biegow?poza tym gdy dodaje gazu to lewarek strasznie skacze,czy to jest normalne?
problem jest tez z odpalaniem.pali normalnie jednak czasem jak sie wylaczy silnik nie chce zaskoczy,przy kreceniu strasznie czuc paliwo.pompa jest w porzadku,swiece byly wymieniane.moze byc tak ze komputer podaje zbyt duza dawke paliwa i go zalewa?
Jesli komus chcialo sie tyle tego czytac i mi odpowiedziec jestem bardzo wdzieczny. pozdrawiam
- WieSiu
- Posty: 23542
- Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
- Lokalizacja: Wrocław
- Pojemność: 1600
- Rocznik: 1985
- Generacja: MK3
- Nadwozie: Sedan
- Kontakt:
w skrzyniach ib6 jest inna linka a inna jest w mtx która jest przy rs
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
- WieSiu
- Posty: 23542
- Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
- Lokalizacja: Wrocław
- Pojemność: 1600
- Rocznik: 1985
- Generacja: MK3
- Nadwozie: Sedan
- Kontakt:
dla mnie to ciekawa sprawa,skrzynie są te same zawsze w rs. Różnica może polegać na innej konstrukcji pedału sprzęgła,w mk5 i 6 jest samoregulator,w mk7 jest ręcznie ustawiane naciągniecie linki. Ale przy przekładce silników,zamieniłem miejscami linki,bo od 1.6 rzeczywiście była inna i włożyłem ta z rs ale pedału sprzęgła nie zmieniałem i mimo to pasowało. Także myślę że Matiemu po prostu zła linke sprzedali,albo był błąd w katalogu,co niestety się często zdarza zwłaszcza przy nieczęstych modelach (rs). Łapa sprzęgła jest też inna w tych dwóch rodzajach skrzyń.
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
jak sprzeglo bylo wymieniane za 1-wszym razem,to powiedzieli ze cos z tym samoregulatorem jest nie tak.trzeba go naprawic,wymienic ew. czy wogole go dostane?jak zamawialem linke to powiedzieli ze to jedyny wymiar jaki jest do rs'a.
tak przy okazji wyjalem to z zegara i w niektorych miejscach zamiast zarowki jest taki drucik polaczony z czyms zoltym.co to moze byc?bo chce zrobic podswietlenie wskazowek obrotomierza i predkosciomierza.pozdrowki
tak przy okazji wyjalem to z zegara i w niektorych miejscach zamiast zarowki jest taki drucik polaczony z czyms zoltym.co to moze byc?bo chce zrobic podswietlenie wskazowek obrotomierza i predkosciomierza.pozdrowki
onis05, przy wymianie linki w RSie też mi katalog pokazał tylko jeden rodzaj, przyn wymianie sprzęgła mechanik wymienił też linke bo powiedział że była za długa i się zawijała, po jego zabiegu szybko rozsypała się sprężynka od samoregulatora sprzęgła (tego za pedałem), nie spełniał on w zasadzie wcale swojej roli i nie miał żadnego zakresu regulacji, był ciągle napięty i sprężyna pękła prawie doprowadzając do kolizji z samochodem przedemną. Wymieniliśmy samoregulator i linke z powrotem na "dłuższą", czyli taką, jaką pokazywał katalog i wszystko było ok. A taki samoregulatore FEBI dostaniesz w IC i pewnie innych hurtowaniach motoryzacyjnych też, cena w okolicy 20-25zł, jeśli Ci się to przyda to masz tu na gotowo indeks części - FE01388
Przy wymianie trzeba tylko uważać żeby nie pomylić kolejności kolorowych tulejek dystansowych i innych plasticzków na ośce pedałów, bo wtedy ciężko dojść do ładu co i jak powinno być (ja tak właśnie pomyliłem
)
WieSiu, przy lice którą ja sam sobie sprzedałem nie było pomyłki, była dobrej długości, pomylił się mechanik który stwierdził że potrzebna jest krótka i niestety szybko dało to o sobie znać, na szczęście koszta niewielkie. Tym samym wyjaśniam zagadkę dotyczącą 2 różnych linek, do RS występuje tylko jedna


WieSiu, przy lice którą ja sam sobie sprzedałem nie było pomyłki, była dobrej długości, pomylił się mechanik który stwierdził że potrzebna jest krótka i niestety szybko dało to o sobie znać, na szczęście koszta niewielkie. Tym samym wyjaśniam zagadkę dotyczącą 2 różnych linek, do RS występuje tylko jedna

Bo z mocą jest tak, że zawsze jej za mało.
Kierowca bombowca.
Kierowca bombowca.
- Jamszoł
- Posty: 22192
- Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
- Lokalizacja: Kalisz
- Pojemność: 2300
- Rocznik: 2008
- Generacja: MK4
- Nadwozie: Kombi
- Kontakt:
Jak by co - to ten wymieniony wyżej mechanik - to nie ja .
Co do kolejności tulejek - wymieniłem je w opisie po kolei
opis jest tu - http://siec.no-ip.com/forum/viewtopic.php?t=5243
No i Mati wyjaśnił wszystko co do długości linki
Pamięć mnie jednak zawodzi
i niepotrzebnie namieszałem

Co do kolejności tulejek - wymieniłem je w opisie po kolei
opis jest tu - http://siec.no-ip.com/forum/viewtopic.php?t=5243
No i Mati wyjaśnił wszystko co do długości linki

Pamięć mnie jednak zawodzi



Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
RSy miały tylko skrzynie MTX (zresztą to była jej premiera w 1990r) Miałem podobnie z RSem z pól roku temu, gdy zaczeło mi lekko sprzęgło ślizgać, mechanik kazał wymienić linke i samoregulator - linke zamówili z katalogu dokładnie taką jaka ma być do tego rocznika (jest jedna!) i silnika - była złaJamszoł pisze:konkretnie do RS-a są dwie linki o różnych długościach - Mati też kupił zbyt krotką i trzeba było wymienić .
Rs-y miały 2 różne skrzynie ?


Coś w tych katalogach z linkami do RSów jest popieprzone

Jest: Civic Sedan 6Gen VTi
Były: MKV RS2000, MKVI CLX 1.6 16v, MKIV Ghia 1.4 '89, MKIV XR3i '90 1.6 KE-Jetronic
Były: MKV RS2000, MKVI CLX 1.6 16v, MKIV Ghia 1.4 '89, MKIV XR3i '90 1.6 KE-Jetronic
- Jamszoł
- Posty: 22192
- Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
- Lokalizacja: Kalisz
- Pojemność: 2300
- Rocznik: 2008
- Generacja: MK4
- Nadwozie: Kombi
- Kontakt:
Ven pisze:Miałem podobnie z RSem z pól roku temu
Temat utworzyłem :Ven pisze:mechanik kazał wymienić linke i samoregulator
Wysłany: Pią 02 Maj, 2008 Wymiana linki i napinacza sprzęgła.
Wynika ,, że wytrzymało to 1,5 roku

Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]