Co to za czujniki, jakie pełnią role?

Moderator: Moderatorzy

Illuminati75

Co to za czujniki, jakie pełnią role?

Post autor: Illuminati75 »

Otóż... Mam niezły bałagan z czujnikami temperatury. Prawdopodobnie z tego powodu nie działa mi wentylator sterowany nimi i mam go zrobionego "na krótko". Przed chwilą zrobiłem zdjęcia, jesteście w stanie mi pomóc?

Obrazek

Od czego jest ten czujnik?

Obrazek

To samo pytanie. Który odpowiada za podanie sygnału na zegar, który do sterowania wiatrakiem?

Obrazek

Ostatnia zagadka. Czego tu :c: brakuje? Chodzi o gniazdo nad silnikiem na zdjęciu.
Awatar użytkownika
DaVe
Posty: 210
Rejestracja: 15 mar 2008, 14:16
Lokalizacja: Wodzisław Śląski
Kontakt:

Post autor: DaVe »

tan jedno pinowy to idzie do zegara ;)
Illuminati75

Post autor: Illuminati75 »

Czujnik z niebieską wtyczką z drugiego zdjęcia to czujnik włączający wentylator. Po zdjęciu wtyczki (ciężko było) ukazał się taki oto widok:

Obrazek

Śniedź, śniedź i jeszcze raz śniedź. Po zmostkowaniu na krótko pinów wentylator się włączył. Eureka :D Ale nadal nie wiem do czego powinna być wpięta wtyczka z trzeciego zdjęcia (nad silnikiem wentylatora)...
tom_1612

Post autor: tom_1612 »

do niczego zapewne. U mnie też wisi.
Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14527
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Yagr »

Uriel75, ta dwupinowa wtyczka wisząca przy silniku wentylatora na 3 zdjęciu może być przeznaczona do czujnika poziomu płynu spryskiwaczy.
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
Awatar użytkownika
cidzej
Posty: 11737
Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
Pojemność: 1400
Rocznik: 1996
Generacja: MK7
Nadwozie: Cabrio

Post autor: cidzej »

eeeeeeee przeca to do czujnika temperatury podajacego sygnal na zegary .... w silnikach np. Zeta/Zetec
Życie jest zbyt krótkie żeby jeździć konserwą :P

Ford C-max mk2 FL
Ford Focus II FL 5D SW DV6ATED4
Ford Focus II 5d HB DV6ATED4
Ford Escort mk7 Cabrio F4
Honda Lead AF20
x Ford Focus mk III; Laguna phI K560 F3P678; Ford Escort mk5 F6J; Peugeot SV GEO; Proton 415
Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14527
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Yagr »

O, właśnie - może być tak jak słusznie zauważył cidzej ;)
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
Awatar użytkownika
radekbox
Posty: 61
Rejestracja: 19 sie 2008, 13:13
Lokalizacja: Zielona Góra

Post autor: radekbox »

cidzej pisze:w silnikach np. Zeta/Zetec
na pewno nie jest to od zeteca
Awatar użytkownika
cidzej
Posty: 11737
Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
Pojemność: 1400
Rocznik: 1996
Generacja: MK7
Nadwozie: Cabrio

Post autor: cidzej »

skoro napewno nie to powiedz od czego ?

w zetecu mojego brata czujnik temperatury jest wlasnie na taka wtyczke. niemniej jednak jezeli ona ma kolor czarny to jedyna w 1.4 taka wtyczka, ktora w tym miejscu sie jeszcze mogla luzem pałętać to wtyczka od filtra przeciwzakłóceniowego z reguly umieszczonego na cewce zapłonowej
Życie jest zbyt krótkie żeby jeździć konserwą :P

Ford C-max mk2 FL
Ford Focus II FL 5D SW DV6ATED4
Ford Focus II 5d HB DV6ATED4
Ford Escort mk7 Cabrio F4
Honda Lead AF20
x Ford Focus mk III; Laguna phI K560 F3P678; Ford Escort mk5 F6J; Peugeot SV GEO; Proton 415
Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14527
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Yagr »

cidzej pisze:jedyna w 1.4 taka wtyczka, ktora w tym miejscu sie jeszcze mogla luzem pałętać to wtyczka od filtra przeciwzakłóceniowego z reguly umieszczonego na cewce zapłonowej
tyle że od filtra jest z jednym kabelkiem i wychodzi z tej samej wiązki co wtyczka zasilania cewki
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
Awatar użytkownika
cidzej
Posty: 11737
Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
Pojemność: 1400
Rocznik: 1996
Generacja: MK7
Nadwozie: Cabrio

Post autor: cidzej »

dobra, nie dyskutuje dalej. najwyrazniej juz nic nie pamietam z escorta ... :P
Życie jest zbyt krótkie żeby jeździć konserwą :P

Ford C-max mk2 FL
Ford Focus II FL 5D SW DV6ATED4
Ford Focus II 5d HB DV6ATED4
Ford Escort mk7 Cabrio F4
Honda Lead AF20
x Ford Focus mk III; Laguna phI K560 F3P678; Ford Escort mk5 F6J; Peugeot SV GEO; Proton 415
Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14527
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Yagr »

Łukasz, pamiętasz dużo więcej niż inni ;) A z wtyczkami zawsze był mętlik pod maskami escortów. Te kwadratowe wtyczki jak najbardziej mogą być do wskaźnika temperatury, a precyzyjniej do takiego czujniczka http://sklep.intercars.com.pl/khpics%5C ... 7.3165.jpg ;)
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
Albercik

Post autor: Albercik »

Uriel75, napisz, jak ściągnąłeś wtyczkę z tego czujnika, bo też mnie czeka wymiana, a u mnie dostęp jest total do dupy i nawet nie wiem, jak ta wtyczka dokładnie wygląda...
Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14527
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Yagr »

Albercik, ty masz chyba inna wtyczkę ;) Uriel swoja urwał :D
Wtyczka taka jak u Uriela ma zatrzask - trzeba delikatnie podważyć zatrzask i lekko wtyczka schodzi. Inna metoda to lekkie przekrzywienie ściąganej wtyczki w kierunku zatrzasku, tak żeby sie odgiął i zatrzask puści. Oczywście zawsze może byc tak że wtyczka zawalona jakims syfem i zapieczona na amen więc wtedy można ja potraktować tak jak zapieczoną śrubę jakimś środkiem penetrującym a'la WD40
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
Illuminati75

Post autor: Illuminati75 »

Zrobiłem inaczej. Przy próbie ściągnięcia (a chyba od nowości nie była ruszana) zaczepy pękły. Do tego jeden przewód się wysunął. Oczyściłem, poskładałem. Wczoraj wkręciłem nowy (używany of course) czujnik i wtyczkę założyłem. Siedzi dość sztywno. Ale... Wentylator chyba się nadal automatycznie nie włącza. I po ostatnich zabiegach nadal nie działa kontrola temperatury na zegarze. Ale to już chyba wina samego zegara, który modowałem. Jutro będę z kolegą elektrykiem samochodowym walczył w Essi. Do czegoś może dojdziemy.

[ Dodano: Pią 07 Maj, 2010 ]
A jak się zdrowo :c: to kupię termometr elektroniczny i czujkę założę na silnik i oleję ten oryginalny osprzęt. I tyle. Będę miał chociaż kontrolę temperatury na LCD L:D
ODPOWIEDZ