Otóż... Mam niezły bałagan z czujnikami temperatury. Prawdopodobnie z tego powodu nie działa mi wentylator sterowany nimi i mam go zrobionego "na krótko". Przed chwilą zrobiłem zdjęcia, jesteście w stanie mi pomóc?
Od czego jest ten czujnik?
To samo pytanie. Który odpowiada za podanie sygnału na zegar, który do sterowania wiatrakiem?
Ostatnia zagadka. Czego tu brakuje? Chodzi o gniazdo nad silnikiem na zdjęciu.
Czujnik z niebieską wtyczką z drugiego zdjęcia to czujnik włączający wentylator. Po zdjęciu wtyczki (ciężko było) ukazał się taki oto widok:
Śniedź, śniedź i jeszcze raz śniedź. Po zmostkowaniu na krótko pinów wentylator się włączył. Eureka Ale nadal nie wiem do czego powinna być wpięta wtyczka z trzeciego zdjęcia (nad silnikiem wentylatora)...
eeeeeeee przeca to do czujnika temperatury podajacego sygnal na zegary .... w silnikach np. Zeta/Zetec
Życie jest zbyt krótkie żeby jeździć konserwą
Ford C-max mk2 FL
Ford Focus II FL 5D SW DV6ATED4
Ford Focus II 5d HB DV6ATED4
Ford Escort mk7 Cabrio F4
Honda Lead AF20
x Ford Focus mk III; Laguna phI K560 F3P678; Ford Escort mk5 F6J; Peugeot SV GEO; Proton 415
w zetecu mojego brata czujnik temperatury jest wlasnie na taka wtyczke. niemniej jednak jezeli ona ma kolor czarny to jedyna w 1.4 taka wtyczka, ktora w tym miejscu sie jeszcze mogla luzem pałętać to wtyczka od filtra przeciwzakłóceniowego z reguly umieszczonego na cewce zapłonowej
Życie jest zbyt krótkie żeby jeździć konserwą
Ford C-max mk2 FL
Ford Focus II FL 5D SW DV6ATED4
Ford Focus II 5d HB DV6ATED4
Ford Escort mk7 Cabrio F4
Honda Lead AF20
x Ford Focus mk III; Laguna phI K560 F3P678; Ford Escort mk5 F6J; Peugeot SV GEO; Proton 415
cidzej pisze:jedyna w 1.4 taka wtyczka, ktora w tym miejscu sie jeszcze mogla luzem pałętać to wtyczka od filtra przeciwzakłóceniowego z reguly umieszczonego na cewce zapłonowej
tyle że od filtra jest z jednym kabelkiem i wychodzi z tej samej wiązki co wtyczka zasilania cewki
Polak potrafi!!
ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi
spieprzyć!
P I W O L E C Z Y !
"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
dobra, nie dyskutuje dalej. najwyrazniej juz nic nie pamietam z escorta ...
Życie jest zbyt krótkie żeby jeździć konserwą
Ford C-max mk2 FL
Ford Focus II FL 5D SW DV6ATED4
Ford Focus II 5d HB DV6ATED4
Ford Escort mk7 Cabrio F4
Honda Lead AF20
x Ford Focus mk III; Laguna phI K560 F3P678; Ford Escort mk5 F6J; Peugeot SV GEO; Proton 415
Łukasz, pamiętasz dużo więcej niż inni A z wtyczkami zawsze był mętlik pod maskami escortów. Te kwadratowe wtyczki jak najbardziej mogą być do wskaźnika temperatury, a precyzyjniej do takiego czujniczka http://sklep.intercars.com.pl/khpics%5C ... 7.3165.jpg
Polak potrafi!!
ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi
spieprzyć!
P I W O L E C Z Y !
"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
Uriel75, napisz, jak ściągnąłeś wtyczkę z tego czujnika, bo też mnie czeka wymiana, a u mnie dostęp jest total do dupy i nawet nie wiem, jak ta wtyczka dokładnie wygląda...
Albercik, ty masz chyba inna wtyczkę Uriel swoja urwał
Wtyczka taka jak u Uriela ma zatrzask - trzeba delikatnie podważyć zatrzask i lekko wtyczka schodzi. Inna metoda to lekkie przekrzywienie ściąganej wtyczki w kierunku zatrzasku, tak żeby sie odgiął i zatrzask puści. Oczywście zawsze może byc tak że wtyczka zawalona jakims syfem i zapieczona na amen więc wtedy można ja potraktować tak jak zapieczoną śrubę jakimś środkiem penetrującym a'la WD40
Polak potrafi!!
ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi
spieprzyć!
P I W O L E C Z Y !
"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
Zrobiłem inaczej. Przy próbie ściągnięcia (a chyba od nowości nie była ruszana) zaczepy pękły. Do tego jeden przewód się wysunął. Oczyściłem, poskładałem. Wczoraj wkręciłem nowy (używany of course) czujnik i wtyczkę założyłem. Siedzi dość sztywno. Ale... Wentylator chyba się nadal automatycznie nie włącza. I po ostatnich zabiegach nadal nie działa kontrola temperatury na zegarze. Ale to już chyba wina samego zegara, który modowałem. Jutro będę z kolegą elektrykiem samochodowym walczył w Essi. Do czegoś może dojdziemy.
[ Dodano: Pią 07 Maj, 2010 ]
A jak się zdrowo to kupię termometr elektroniczny i czujkę założę na silnik i oleję ten oryginalny osprzęt. I tyle. Będę miał chociaż kontrolę temperatury na LCD L:D