Dziwnie zachowujace sie koła.

Moderator: Moderatorzy

Rooney1990

Dziwnie zachowujace sie koła.

Post autor: Rooney1990 »

Witam. Wczoraj wymienilem felgi z oponami na letnie. Kupilem 15' z oponkami 6-8mm bieznika. Zalozylem, napompowalem i wydawalo sie wszystko ok. Jednak jak dzisiaj jechalem do pracy to kola dziwnie sie zachowywaly. Po 1. Dzwiek z jednego kola wydawalby sie jak by byl flak. Po 2. Przy skrecaniu i wyprostowaniu kierownicy samochod jedzie prosto ale kierownica jest lekko skrecona i po chwili slychac jakby kolo sie ustawilo i kierownica sie prostuje. Sprzedawaca zapewnil ze felgi nie spawane, nie pokrzywione i wywarzone i ze tylko zakladac i jezdzic. Dodam ze na zimowkach nie bylo takich problemow.


Pozdrawiam ...
choody88

Post autor: choody88 »

a dokręcone są na pewno ok ?? być może poprzednie auto/twoje auto ma coś z geometrią nie tak i opony nie są równo zużyte ?? być może są kierunkowe i należy je założyć odpowiednio stronami/prawo-lewo, przód/tył??
Awatar użytkownika
cidzej
Posty: 11785
Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
Pojemność: 1400
Rocznik: 1996
Generacja: MK7
Nadwozie: Cabrio

Post autor: cidzej »

a pierscienie centrujace są ??
Rooney1990

Post autor: Rooney1990 »

choody88 pisze:a dokręcone są na pewno ok ?? być może poprzednie auto/twoje auto ma coś z geometrią nie tak i opony nie są równo zużyte ?? być może są kierunkowe i należy je założyć odpowiednio stronami/prawo-lewo, przód/tył??
Tak sa dokrecone. W moim aucie z geometria spoko bardzo mozliwe ze w tamtym juz tak nie bylo. A oponki zalozylismy lepsze na przod i gorsze na tyl i tyle ;p

Nie nie ma piercieni centrujacych.
new90
Posty: 705
Rejestracja: 17 cze 2009, 11:44
Lokalizacja: Radom

Post autor: new90 »

Rooney1990 pisze:A oponki zalozylismy lepsze na przod i gorsze na tyl i tyle ;p
jak dla mnie to to jest powod... nawet po zimie jak zmieniam na letnie i cos sie zamieni chocby tylko stronami to juz telepie kierownica.... opony sie po to opisuje zeby zakladac je tak samo tera po zuzyciu bierznika musisz sie domyslec gdzie ktore kolo było :razz: no chyba ze nie mam racji to niech mnie ktos poprawi
~~>najszybszy w miescie<~~ :P
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22192
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

A nie są to felgi alusy z porządnym lakierem ?
Jeśli tak , to trzeba takie alusy porządnie dokręcić - przekonał się o tym nonam i Ven .
Po przejechaniu jakiegoś odcinka należy ponownie koła dokręcić - ale to porządnie - dużo mocniej niż stalówki .
Po mojemu któreś koło już się popuściło .
Ewentualnie masz luz na przednich gumach wahacza lun na drążkach kierowniczych ale zaczęło sie po wymianie kół więc cała reszta raczej odpada .
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
choody88

Post autor: choody88 »

może zimówki były na tyle głośne że nic nie było słychać ;)
Rooney1990

Post autor: Rooney1990 »

I dupa wielkia. Zamienilem tylnie na przednie i przednie na tylnie i dalej to samo. Moze trzeba lewe na prawe i na odwrot hehe xD

Raczej to nie przez to ze to letnie. Racja zimowki glosne ale by to nie zatuszowalo ruchow kierownicy ;p

Albo moze trzeba troche i pojezdzic i sie to ustabilizuje?
kris

Post autor: kris »

Kolego,jeśli otwór w alu masz większy niż 63,3 mm. to proponuje ci szybciutko dobrać jakieś pierścienie centrujące i tak jak napisał Jamszoł, codziennie sprawdzaj dokręcenie śrub,ja mam to samo ze śrubami,france lubią się odkręcać,po jakimś czasie problem ze śrubami znika.
Pamiętaj ,że alu ma być osadzona na szpilkach i piaście!
Rooney1990

Post autor: Rooney1990 »

kris2629 pisze:jeśli otwór w alu masz większy niż 63,3 mm
Mozna to odczytac z felg?
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22192
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

choody88 pisze:może zimówki były na tyle głośne że nic nie było słychać ;)
Przecież nie o to chodzi :
Rooney1990 pisze:Przy skrecaniu i wyprostowaniu kierownicy samochod jedzie prosto ale kierownica jest lekko skrecona i po chwili slychac jakby kolo sie ustawilo i kierownica sie prostuje.
Ewidentnie felga przestawia się względem piasty :!: :!: :!:

Cytat :
Wczoraj wymienilem felgi z oponami na letnie. Kupilem 15'

Może byś jednak opisał te felgi ?
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Rooney1990

Post autor: Rooney1990 »

Jamszoł pisze:Może byś jednak opisał te felgi ?
Prosze Cie bardzo: 7Jx15H2 ET42 KBA41400
kris

Post autor: kris »

Rooney1990 pisze:
kris2629 pisze:jeśli otwór w alu masz większy niż 63,3 mm
Mozna to odczytac z felg?
wez suwmiarke i zmierz otwór centrujący w feldzepierścienie
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22192
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

To są alu felgi ? a jeśli tak , to czy do tych felg masz inne nakrętki ?
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Rooney1990

Post autor: Rooney1990 »

Tak aluski. Koles je mial najpierw na escorcie pozniej na focusie. Srub mi nie dal mam swoje od mondeo ale pasuja jak ulał.
ODPOWIEDZ