Dziwnie zachowujace sie koła.
Moderator: Moderatorzy
Dziwnie zachowujace sie koła.
Witam. Wczoraj wymienilem felgi z oponami na letnie. Kupilem 15' z oponkami 6-8mm bieznika. Zalozylem, napompowalem i wydawalo sie wszystko ok. Jednak jak dzisiaj jechalem do pracy to kola dziwnie sie zachowywaly. Po 1. Dzwiek z jednego kola wydawalby sie jak by byl flak. Po 2. Przy skrecaniu i wyprostowaniu kierownicy samochod jedzie prosto ale kierownica jest lekko skrecona i po chwili slychac jakby kolo sie ustawilo i kierownica sie prostuje. Sprzedawaca zapewnil ze felgi nie spawane, nie pokrzywione i wywarzone i ze tylko zakladac i jezdzic. Dodam ze na zimowkach nie bylo takich problemow.
Pozdrawiam ...
Pozdrawiam ...
Tak sa dokrecone. W moim aucie z geometria spoko bardzo mozliwe ze w tamtym juz tak nie bylo. A oponki zalozylismy lepsze na przod i gorsze na tyl i tyle ;pchoody88 pisze:a dokręcone są na pewno ok ?? być może poprzednie auto/twoje auto ma coś z geometrią nie tak i opony nie są równo zużyte ?? być może są kierunkowe i należy je założyć odpowiednio stronami/prawo-lewo, przód/tył??
Nie nie ma piercieni centrujacych.
jak dla mnie to to jest powod... nawet po zimie jak zmieniam na letnie i cos sie zamieni chocby tylko stronami to juz telepie kierownica.... opony sie po to opisuje zeby zakladac je tak samo tera po zuzyciu bierznika musisz sie domyslec gdzie ktore kolo byłoRooney1990 pisze:A oponki zalozylismy lepsze na przod i gorsze na tyl i tyle ;p

~~>najszybszy w miescie<~~ 

- Jamszoł
- Posty: 22192
- Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
- Lokalizacja: Kalisz
- Pojemność: 2300
- Rocznik: 2008
- Generacja: MK4
- Nadwozie: Kombi
- Kontakt:
A nie są to felgi alusy z porządnym lakierem ?
Jeśli tak , to trzeba takie alusy porządnie dokręcić - przekonał się o tym nonam i Ven .
Po przejechaniu jakiegoś odcinka należy ponownie koła dokręcić - ale to porządnie - dużo mocniej niż stalówki .
Po mojemu któreś koło już się popuściło .
Ewentualnie masz luz na przednich gumach wahacza lun na drążkach kierowniczych ale zaczęło sie po wymianie kół więc cała reszta raczej odpada .
Jeśli tak , to trzeba takie alusy porządnie dokręcić - przekonał się o tym nonam i Ven .
Po przejechaniu jakiegoś odcinka należy ponownie koła dokręcić - ale to porządnie - dużo mocniej niż stalówki .
Po mojemu któreś koło już się popuściło .
Ewentualnie masz luz na przednich gumach wahacza lun na drążkach kierowniczych ale zaczęło sie po wymianie kół więc cała reszta raczej odpada .
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Kolego,jeśli otwór w alu masz większy niż 63,3 mm. to proponuje ci szybciutko dobrać jakieś pierścienie centrujące i tak jak napisał Jamszoł, codziennie sprawdzaj dokręcenie śrub,ja mam to samo ze śrubami,france lubią się odkręcać,po jakimś czasie problem ze śrubami znika.
Pamiętaj ,że alu ma być osadzona na szpilkach i piaście!
Pamiętaj ,że alu ma być osadzona na szpilkach i piaście!
- Jamszoł
- Posty: 22192
- Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
- Lokalizacja: Kalisz
- Pojemność: 2300
- Rocznik: 2008
- Generacja: MK4
- Nadwozie: Kombi
- Kontakt:
Przecież nie o to chodzi :choody88 pisze:może zimówki były na tyle głośne że nic nie było słychać
Ewidentnie felga przestawia się względem piastyRooney1990 pisze:Przy skrecaniu i wyprostowaniu kierownicy samochod jedzie prosto ale kierownica jest lekko skrecona i po chwili slychac jakby kolo sie ustawilo i kierownica sie prostuje.



Cytat :
Wczoraj wymienilem felgi z oponami na letnie. Kupilem 15'
Może byś jednak opisał te felgi ?
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
wez suwmiarke i zmierz otwór centrujący w feldzepierścienieRooney1990 pisze:Mozna to odczytac z felg?kris2629 pisze:jeśli otwór w alu masz większy niż 63,3 mm