Diagnostyka silnika

Moderator: Moderatorzy

mlekolowickie

Diagnostyka silnika

Post autor: mlekolowickie »

Z gory przepraszam jesli to zly dzial, ale mam drobny problem z odczytaniem kodow.
zrobilem 2 testy - nawet nie wiem czy zrobilem dobrze - wyszedl taki troche spontan :D
prosilbym kogos kto sie na tym zna by powiedzial jakie tu widzi bledy, ja wyczytalem takie :
Test na wylaczonym silniku :
33 - Czujnik temperatury chłodziwa, zbyt niskie napięcie.
45 czujnik prędkości pojazdu.


Test na wlaczonym silniku
65 Utrata mocy cylinder 5, sprawdzić sprężanie i świecę zapłonową. Silniki DOHC: Wyłącznik hamulca.
38 Czujnik tlenu 1 (cylindry 1 i 4), mieszanka uboga lub uszkodzenie czujnika.
52 Przekładnia automatyczna w 'D' lub ruch pojazdu: wybrać 'N / P', powtórzyć test na pracującym silniku.
21?
17 Czujnik MAP.
53 Uziemione złącze oktanowe 1, odłączyć złącze, powtórzyć test na pracującym silniku.
85?

http://www.youtube.com/watch?v=EHBTqCgoK4k
http://www.youtube.com/watch?v=B-0aUCYafeM

z gory dzieki, prosze nie wsluchiwac sie w lektorow:P
Awatar użytkownika
cidzej
Posty: 11775
Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
Pojemność: 1400
Rocznik: 1996
Generacja: MK7
Nadwozie: Cabrio

Post autor: cidzej »

jak dla mnie to ci mruga kodami 3 znakowymi a nie 2 znakowymi. ten test na włączonym silniku to jakies totalne bzdury ci wyszly

podczas cieplego silnika moim zdaniem on ci wymruguje (między innymi) kod 521:

"Włącznik ciśnieniowy układu wspomagania kierownicy: wyłącznik ciśnieniowy układu wspomagania kierownicy nie był uaktywniony podczas procedury autodiagnostyki. Sprawdzić czy wyłąscznik ciśnieniowy (...) jest zamontowany, jeśli tak, powtórzyć procedurę autodiagnostyki"

a tak wogole to do testu na cieplym silniku nie wystraczy tylko podpiac diode i odpalić auto :/
mlekolowickie

Post autor: mlekolowickie »

to akurat wiem, robilem to na probe, dlatego tez prosze o rade :)
do testu silnik musi byc cieply?
przygazowalem na 4000 przez chwile zeby calkowicie otworzyc przepustnice, nie zrobilem ruchu kierownica i o czyms jeszcze zapomnialem :P
dzis bedzie druga przymiarka zobaczym co wyjdzie, jakies jeszcze bledy zauwazyles?
no i skad masz 3znakowa liste usterek? bo ja dostalem tylko 2 znakowe :(
Awatar użytkownika
cidzej
Posty: 11775
Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
Pojemność: 1400
Rocznik: 1996
Generacja: MK7
Nadwozie: Cabrio

Post autor: cidzej »

cieply = odpalony

kodow poszukaj w necie, bledy jeszcze jakies miales ale to juz sobie sam rozszyfruj - nabierzesz wprawy ;) ja juz swoja przygode z kodami blyskowymi w fordzie zakonczylem kilka lat temu i wolalbym do niej nie wracac :P lepiej wziac miernik w łapę ...
mlekolowickie

Post autor: mlekolowickie »

dobra, wynalazlem.
Faktycznie cidzej mozesz miec racje ze sa to kody 3znakowe a nie 2, powiedz mi czy po tescie on wyswietla ponownie jeszcze raz te same bledy.

na uruchomionym silniku wynalazlem takie bledy:
116 Czujnik temperatury chłodziwa (ECT), nie uzyskano normalnej temperatury pracy.
538 Usterka systemu w czasie testu samoistnego.
521 W czasie testu samoistnego nie został uruchomiony przełącznik ciśnieniowy układu wspomagania kierownicy (PSPS). Sprawdzić czy w pojeździe jest PSPS. Jeśli tak, to powtórzyć test samoistny.

co znaczy usterka systemu w czasie testu samoistnego?
Awatar użytkownika
cidzej
Posty: 11775
Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
Pojemność: 1400
Rocznik: 1996
Generacja: MK7
Nadwozie: Cabrio

Post autor: cidzej »

przy ktoryms tescie podawal bledy w kolko ale nie pamietam przy ktorym (obydwu ?? ) - jak napisalem bawilem sie tym ostatni raz ze 3-4 lata temu i nie pamietam

dzieje ci sie cos z autem, ze bledow szukasz ?

blad podczas testu moze wynika np z uszkodzenia sterownika (pamieci)


UPDATE: według mojej tablicy kodów:

538 - Błąd obsługi podczas wykonywania procedury asamodiagnostyki. Powtórzyć procedurę

czyli po prostu robisz coś nieprawidłowo :razz:

a i jednak dobrze pamietalem - do samodiagnostyki silnik powinien byc nagrzany do temperatury normalnej pracy
mlekolowickie

Post autor: mlekolowickie »

hmmm, zrobilem ponowny test - z kickdownem, otwarciem przepustnicy, ruchem kierownicy i temperatura byla dobra
wyszedl blad 176 - lambda lub jej obwod
no i 521 - nie wiem co z nim zbytnio.
teraz pytanie jak objawialaby sie walnieta lambda? auto na moje jest dynamiczne (wymienione sprzeglo), ale na wysokich obrotach szaleja mu obroty, czuc benzyne przy mocniejszym wcisnieciu gazu, a jak gazuje nawet na postoju, to pod rura (mam zagieta do dolu) robi sie kaluza + czarna plama. Czy temu winna jest lambada? tlummacze to sobie tak na chlopski rozum ze podaje za duzo paliwa mieszanka jest zla i nie przepala tak jak powinien. Do tego wyczytalem w ksiazce diagnostycznej, ze system EEC IV ma tryb awaryjny, jesli uszkodzony jest ktorys z glownych czujnikow - przeplywka, cisnienia bezwzglednego, lambda itp. komputer przelacza sie na tryb awaryjny - bierze wartosci fabryczne ( gdzies tam posiada ) i obniza mozliwosci silnika tak by dojechac do warsztatu. jako ze w essie nie ma lampki nic o tym nie wiem :S.
Wymienic lambde i 40 razy odpalic auto a potem test?
Awatar użytkownika
cidzej
Posty: 11775
Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
Pojemność: 1400
Rocznik: 1996
Generacja: MK7
Nadwozie: Cabrio

Post autor: cidzej »

walnieta sonda lambda to wzrost zuzycia benzyny, smrod paliwa, przekroczone wartosci dopuszczalne dla spalin (problemy z przejsciem przegladu), czesto zalewanie swiec no i .... przyspieszenie jak rakieta :D po wymianie sondy nie trzeba nawet resetu kompa robic
mlekolowickie

Post autor: mlekolowickie »

to przyspieszenie jak rakieta to joke czy serio? czy to ze na postoju (zima) robil chmure dymu to tez przez lambade?
Awatar użytkownika
Ven
Posty: 559
Rejestracja: 07 kwie 2007, 01:01
Lokalizacja: Otwock

Post autor: Ven »

mlekolowickie pisze:to przyspieszenie jak rakieta to joke czy serio? czy to ze na postoju (zima) robil chmure dymu to tez przez lambade?
Tak. Dymienie to może być kolejny dowód. Ale dla pewności zanim kupisz nową, powinienieś ja zmierzyć miernikiem. Wtedy będziesz wiedział na 100%.
Jest: Civic Sedan 6Gen VTi
Były: MKV RS2000, MKVI CLX 1.6 16v, MKIV Ghia 1.4 '89, MKIV XR3i '90 1.6 KE-Jetronic
mlekolowickie

Post autor: mlekolowickie »

no a z tym przyspieszeniem to jak :>
Awatar użytkownika
cidzej
Posty: 11775
Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
Pojemność: 1400
Rocznik: 1996
Generacja: MK7
Nadwozie: Cabrio

Post autor: cidzej »

jak jest walnieta sonda lambda to przyspieszenie jest zajebiste i to nie jest joke !!!!

warto jeszcze przed wymiana sondy sprawdzic cisnienie paliwa podawanego przez pompe i na listwie wtryskowej. nieprawidlowe cisnienie (zbyt niskie) powoduje lanie paliwa przez wtryskiwacze i w takich warunkach pomiar parametrow sondy lambda jest bez sensu.

niemniej jednak obstawiam sonde, bo w tym aucie jest to standard :/
mlekolowickie

Post autor: mlekolowickie »

:S, jakies specjalne przyrzady sa do tego potrzebne?
przyspieszenia zajebistego nie ma bo powyzej 3800 auto dostaje jakiejs zadyszki i obroty skacza od 5k do 4200 i tak w kolko
Awatar użytkownika
cidzej
Posty: 11775
Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
Pojemność: 1400
Rocznik: 1996
Generacja: MK7
Nadwozie: Cabrio

Post autor: cidzej »

to tym bardziej sprawdzilbym cisnienie na listwie wtryskowej - co i jak to bylo juz opisywane na forum
mlekolowickie

Post autor: mlekolowickie »

tiaaa, uzywajac szukajki w miesiac tego nie znajde :D
ktos zapoda link albo chociaz dzial w ktorym ma sie znajdowac opis?
ODPOWIEDZ